woensdag 29 mei 2024

postcrossing#388

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
We hebben een week achter de rug waarbij PostNL reactie heeft gegeven op de beschadigde kaart.
En het komt er kort op neer: er had een excuus- kaartje bij moeten zitten en ik kan een klacht indien via de klantenservice.
Nou, dat gaan we dus niet doen, ik heb al genoeg klachten ingediend en ze doen er helemaal niks mee. 
Het is jammer dat het zo elke keer moet gaan, klantvriendelijk zijn ze er zeker niet meer. 


Iets wat bij PostNL dan weer wel goed verloopt is het bestellen van postzegels.
Vanaf volgende week begint er een nieuwe reeks met postzegels. 
En dat is deze keer deze muis geworden. 
Het thema ‘muizen’ lijkt goed te lopen, ik krijg vaak hele leuke reacties op de postzegels die ik gebruik. 
Er zijn dan ook genoeg afbeeldingen van die schattige muizen, zoals deze. 
Op zich niet heel bijzonder maar ik vond hem erg leuk en heb daarom gekozen om deze de komende 5 weken op een postzegel te gebruiken. 
Vandaag nog één postzegel uit de oude reeks.


Afgelopen week had ik weer een blije mailbox.
Deze kaart komt uit Spanje en heeft een reisafstand van 1301 km in 10 dagen. 
En het is misschien verwarrend, maar Delta de l’Ebre is een natuurgebied ergens in het zuiden van Italië.
Dit natuurpark zou een waar paradijs zijn voor vogelliefhebbers en de flamingo is ook te vinden in dit gebied. 
Nou ben ik niet geheel onbekend met deze vogels, in de buurt van mijn oude woonplaats in Zeeland hadden we ook een stuk natuurgebied waar in de zomer soms ook flamingo's verbleven. 
Het is zeker een prachtig zicht om deze dieren te zien.


Er was nog meer post afgelopen week.
Deze kaart komt uit Wit - Rusland (Belarus) en heeft een reisje gemaakt van 1421 km in 13 dagen. 
En heel veel kan ik hier niet over vertellen, het enige wat op de kaart stond was dat de afzender mij een fijne dag wenste. 
Dit stond geschreven in het Engels en een keer (ik gok) Russisch.
Niet iedereen schrijft complete brieven op de achterkant van een ansichtkaart, maar met weinig woorden komt de goede bedoeling van postcrossing ook wel over. 
Ik vind het zeker een erg leuke en mooie kaart deze jongen die de bloemetjes water geeft. 


Dan is er ook nog post op zijn bestemming aangekomen, en dat betreft de kaart uit postcrossing 387, vorige week. Deze is na een reis van 520 km in 6 dagen aangekomen op zijn bestemming. 

 
En zoals elke week hebben we ook deze week weer een kaartje verstuurd.
Deze week wederom een kaart naar Duitsland en deze gaat een reis maken van 487 km.
De ontvanger werkt met computers, wetenschap en filosofie, verder is er niet echt verteld wat hij nou doet. Het kan dus van alles zijn.
Ik hou van zijn oude Franse 2CV-auto en hij heeft een eigen podcast (in het Duits).
Mooie postzegels kan hij waarderen, dus laten we hopen dat de muizen-postzegel hem bevalt.
Verder is hij fan van vintage ansichtkaarten, echte vintage kaarten heb ik momenteel niet maar ik hoop dat deze kaart uit de ‘USA 2020’ reeks in de buurt komt.
Het is een van mijn eigen ontwerpen en is te vinden in de Redbubble shop. 
De American diner past geloof ik wel in de vintage stijl. 
We gaan het afwachten wat hij ervan gaat vinden. 

En je voelt hem waarschijnlijk al aankomen … we zijn aan het einde gekomen van dit blog. 
Ik heb voor nu verder niks meer om met jullie te delen, dus ik bedank jullie weer voor de aandacht en je tijd en graag tot het volgende blog …





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken #82

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...