donderdag 15 december 2022

kattenstreken#65

de clan is nu al weer een tijdje met zijn drieën.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
ze hebben allemaal hun eigen karakter, ieder hun eigen ding en het lijkt ze niks te kunnen schelen. je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd. 
ze hebben alle drie een eigen persoonlijkheid en die botsen soms met elkaar.
maar ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!


Nala en de kaarsen
ik heb het al eerder gezegd in kattenstreken, maar Nala is dus dol op de kaarsen.
ik ben daar zelf niet zo blij mee, ik heb al eens een kat gehad (Sam) die de kaarsen leuk vond. haar snorharen hebben regelmatig in brand gestaan. maar erg onder de indruk was ze er niet van, bleef het gewoon doen. 
Nala zit dus ook bij de kaarsen en snuffelt er eens in, zijn neus raakt de kaars dan net niet.
of zo als hier, hij zit er wel bij maar doet verder niks. meer omdat ik er nu bij stond waarschijnlijk. 
ik had eerst op de plek een rond hoge kaarsenstolp staan maar daar kun hij zo met zijn kop in. met deze kleine potjes is dat was lastiger. 
het is soms net een kleuter die je telkens moet zeggen ergens niet aan te komen. kijken doe je met je ogen, niet met pootjes en zeker niet je neus of pootje bij een branden de kaars steken! 

koffie?! 
nou, het is Raya niet om de koffie te doen maar om de melk. 
ik heb een vaste routine van wat ik elke ochtend doe, noem mij gek maar het is nou eenmaal zo.
als we gewassen en aangekleed zijn en beneden komen, is het gordijnen open enzo en neem ik mijn medicijnen van de ochtend in.
daarna ga ik als eerste de kattenbak doen, dat heeft verder geen uitleg nog mag ik aan nemen. 
als dat klaar is dan even de handen wassen en is het tijd voor mij eerste bakkie koffie.
ik warm mijn melk altijd een beetje op in de magnetron.
vroeg was het echt een pannetje op het fornuis en dan je melk warmen en met een zeefje in je kopje gieten, lang leven de magnetron zullen we maar zeggen. 
Raya heeft er inmiddels een sport van gemaakt om met haar poot in mijn beker te gaan vissen voor wat melk. wat dus zeker niet de bedoeling is. maar muts is soms er snel en krijgt het voor elkaar. 
dit was zo een moment waarop het haar niet was gelukt en de blik zegt genoeg.
mevrouw was zeker niet geamuseerd door het feit geen pootje melk te hebben gehad. 
het is nog erger als er hier een slagroom-bus in huis is en ze die zien.
misschien dat ik er eens een filmpje van kan maken als ze wat slagroom krijgen, dan begrijp je het wel. 

en dit was de laatste kattenstreken van 2022.
meer kan ik er dit keer niet van maken. Frodo is deze keer niet erg meewerkend als het op foto's maken aan komt. en de kerstboom laten ze ook met rust dus ook dat wordt hem niet. 
volgende week nog een weekje met een paar blogs die online gaan komen en dan gaan we hier kerstvakantie houden. 
de vakantie is van 24 december tot 08 januari 2023
we gaan het wederom niet ver zoeken, gewoon lekker thuis, ik en mijn dochter samen met de beestjes. 
en noem het gek maar voor de beestjes heb ik ook wat lekkers in huis gehaald voor met de kerst. ook zijn hebben recht op een kerstdiner. 

de eerstvolgende kattenstreken zal zijn op donderdag 19 januari 2023. dit word alweer het 7de jaar van dit blog en we gaan er nog even mee door. 

voor nu wens ik jullie namens de clan een Marry Catmas en een miauw en knuffelvol 2023! 
fijne feestdagen! 

tot het volgende blog ... 
















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...