woensdag 21 december 2022

postcrossing#328

hallo en welkom bij de laatste postcrossing van 2022. 
het jaar is weer bijna voorbij, een jaar waar we weer naar twee jaar met strenge coronamaatregels iets meer vrijheid hadden.
het gewone leven keerde weer terug, hoewel we nog steeds moeten oppassen.
het covid-virus is er nog, maar we hebben intussen ook genoeg mogelijkheden om ons te beschermen tegen dit virus. 
maar laten we ook niet vergeten dat dit jaar Rusland de aanval opende op de Oekraïne.
zo veel onschuldige slachtoffers, het is triest. maar daar hoeven we de personen uit Rusland niet op aan te vallen als we ze briefkaarten sturen. helaas was het wel wat gebeurd, spijtig om te horen dat er zo respectloos werden bestookt met harden woorden voor iets wat hun regering deed. 
maar laten we het achter ons laten, laten we in 2023 wat positiever zijn en aardiger voor elkaar zijn, een beet respect en zorg voor elkaar is nog altijd de beste manier om je medeleven met iemand te delen. 
oké, we gaan door met de post!

en deze week was er post, ik had dat eigenlijk niet meer verwacht, maar zo zie je maar weer, met postcrossing weet je het nooit. 
het is post uit India, deze kaart heeft een reisafstand van 6896 km in 68 dagen voor dat ik heb heb ontvangen. en ik ben er blij mee.
in Oktober hadden we World Postcrossing Day en dit is de kaart die dit jaar was gekozen om te versturen. ik heb er zelf ook een verstuurt, en ik mag er dus zelf ook eentje ontvangen. 
de afzender van deze kaart is in 2021 begonnen met postcrossing, welkom en ik hoop dat je heel veel leuke en mooie kaarten mag versturen en ontvangen.
de stad waar hij woont is vol met leven, en dat gaat 24 uur lang, 7 dagen per week zo. 
hij werkt als leraar muziek en zet zich in voor een project die er voor zorgen dat mensen de basisbehoeften van voedsel en water hebben. een mooie inzet, fijn dat er nog mensen zijn die zich willen inzetten voor andere. 

en hoewel ik het niet had verwacht, er kwam nog meer post.
deze kaart komt uit Zwitserland en heeft een reisafstand van 594 km in 4 dagen. 
de afzendster schreef dat ze deze kaart wel toepasselijk vond om dat ik van Amerika hou. 
zij is ooit bij een rodeo geweest in Arizona. 
ik heb ooit een rodeo diner-show gezien in Euro Disney, telt dat ook? 
de afzendster houdt ervan om de wereld rond te reizen om andere landen te ontdekken en nieuwe mensen te ontmoeten.
en als ze niet op reis is houdt ze van lezen, knutselen, fotograferen en koken.

ik heb gezien in de app van PostNL, ons Nederlandse postbedrijf dat er nog meer kaarten moeten komen. 
helaas is het mede door de drukte van de kerstkaarten zo dat er per dag een aantal kaarten worden bezorgt en de rest komt pas later. het is voor ons ook de vraag: wanneer komen ze? het is misschien raar dat ze dit zo doen, maar het gebeurd dus hier wel. 
met pakketten is het soms nog erger, die staan makkelijk een week op 'te bezorgen'. 
maar goed, we hopen ze snel te hebben en anders is het na de vakantie dat ze in het blog komen te staan. 

met de vakantie die we gaan krijgen betekend dus dat we vandaag twee kaarten op de post hebben gedaan. 
en dit is de eerste kaart. deze kaart is onderweg naar Duitsland en gaat een reisje maken van 306 km.
de ontvanger van deze kaart probeert een Unesco Werelderfgoed collectie te beginnen aan ansichtkaarten. helaas kan ik hem daar niet aan helpen.
maar ik ga er vanuit dat een kerstkaartje ook wel welkom zal zijn.
ik hoop dat de kaart nog voor dit weekend bij hem zal zijn. 
we gaan het even afwachten deze week.


en dit is de twee kaart, deze kaart is onderweg naar Taiwan en gaat een reisje maken van 9624 km. 
de ontvangster van deze kaart droom ervan om heel veel kaarten te krijgen van verschillende plaatsten op de wereld. 
door dat ze vliegangst heeft is postcrossing een prima manier om een beetje te reizen over de wereld. ze vliegt wel eens heel soms, maar is blij weer op de grond te staan. 
deze leuke hond is onderweg naar haar, met de kerst zal die er nog wel niet zijn maar dat maakt de kaart niet minder leuk.
we gaan het dus afwachten wanneer ze deze schattige hond heeft ontvangen. 



hiermee zijn we aan het einde gekomen van de laatste postcrossing van 2023.
we gaan er even van tussen voor de kerstdagen en de nieuwjaarsviering. 
het weblog houdt vakantie van 24 december 2022 tot 8 januari 2023
we gaan het niet heel ver zoeken dit jaar, gewoon lekker thuis. 
bij ons is het nog extra feest omdat mijn dochter na de kerst ook jarig is, al weer 21 jaar. 
ze wilde er verder niks aan doen, maar dat komt dubbel zo goed want eind januari 2023 wordt ik 50 jaar en ik doe er ook niks aan. maar we gaan wel samen een dagje winter Efteling doen. 
ons kerst- en verjaardagscadeau in plaats van een feestje.

dan rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht het afgelopen jaar. de eerst postcrossing van het nieuwe jaar zal zijn op woensdag 11 januari 2023. 
ik wens jullie allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig en voorspoedig 2023! 

tot het volgende blog, in een nieuwe jaar .... 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...