woensdag 26 augustus 2020

postcrossing#215

hallo, en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en ik was aan het neuzen op de postcrossing site toen ik een wel hele bijzonder manier van post versturen tegen kwam.

Ansichtkaarten van onder de zee
ja, ik moest echt even goed kijken maar het is dus echt! 
er bestaan brievenbussen die onder water staan en waar je ook echt speciale kaarten in kan gooien om te versturen.
je hebt wel een duikuitrusting nodig om de brievenbus te bereiken, maar bijzonder is het zeker.
lees zelf hier meer over, hier is de link naar dat blog:

https://www.postcrossing.com/blog/2020/08/14/postcards-from-under-the-sea

je kunt op YouTube een hele minidocumentaire over de brievenbus in Susami bekijken.
meer dan 38.000 speciale waterdichte ansichtkaarten zijn verzonden vanuit deze onderwater brievenbus op het moment dat deze in 2018 werd gefilmd.
ik heb nog geen post gehad via deze bijzondere brievenbus maar bij postcrossing zouden ze wel graag willen weten wie er wel ooit een kaart heeft gehad via deze manier.
dus heb jij ooit een bijzondere waterdichte kaart gehad, laat het even weten bij postcrossing.
hier zal vast later nog wel een blog over komen op de site.
gaan we door met de meer "droge" post van deze week, 😉 

en we hadden afgelopen week wederom post op de deurmat van postcrossing.
dit kaartje komt uit de USA en heeft een afstand van 5733 km afgereisd in 30 dagen.
op de kaart staat een afbeelding van de Clinton Shoreline aan de Connecticut harbor.
het uitzicht zoals ik hem hier op de kaart zie is absoluut erg mooi.
de postzegel heeft ook wel indruk op mij gemaakt, er staat een afbeelding van Maya Angelou op. 
een schrijfster, ik ken haar en haar werk niet maar ik ga zeker eens zoeken op Google naar haar en haar werk.

en dan, misschien niet geheel een verrassing dat de kaart van vorige week uit postcrossing 214, een kaartje naar België die zijn bestemming heeft bereikt na een reisje van 5 dagen over 93 km.
het is opzich niet zo heel ver weg maar er gelden op dit moment wat voorzorgsmaatregelen tussen België en Nederland van wegen het coronavirus, dus daar kan iets vertraging door zijn opgelopen.


en dan loop ik tegen een probleem op .... de postzegels van het jubileum zijn op en ik had nieuwe besteld maar dan met een ander thema: oude postroute's, maar door een probleem tijdens het bestellen is er een kleine vertraging in de levering, ik krijg ze dus niet op tijd binnen en dan had ik een oersaaie postzegel sticker moeten kopen.
zo een met alleen maar nummers en letters, geen leuke, opvallende afbeelding en dat vond ik toch niet zo aantrekkelijk dat ik voor de eerste keer de keuze heb gemaakt om dan deze week geen kaartje te versturen en deze op te schuiven naar volgende week.
dus, voor volgende week geld dat er twee kaarten uit gaan. 
ik hoop dat jullie deze keuze kunnen begrijpen maar na alweer een tijdje te werken met leuke opvallende postzegels, een thema van ons postbedrijf of zelf laten maken, dan is zo een saaie postzegel sticker niet zo heel aantrekkelijk meer.

voor volgende week:
2 kaarten die er op uit worden gestuurd, met postzegels erop van de oude postzegel route en dan vertel ik jullie ook meer over deze zegels.
zal deze week ook gelijk alvast nieuwe zegels laten maken die ik had bedacht met een foto die ik had gemaakt hier op het dorp.
als er dan weer problemen opduiken heb ik genoeg tijd om ze te ontvangen voor dat de rest op is.
normaal heb ik ze ook altijd wel op tijd maar helaas kan er dus wel eens een kink in de kabel komen waardoor er vertraging ontstaat.
ik dank jullie voor het begrip en de aandacht deze week, ook al was postcrossing even iets anders, en graag tot de volgende keer ...











Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...