donderdag 20 augustus 2020

kattenstreken #39

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!


ik heb intussen aardig wat foto's van de clan hier in huis verzameld en soms weet je net weer even een iets leukere foto te nemen die je dan gaat delen.
daardoor blijven er wat foto achter en die zijn eigen ook best leuk om te delen.


dvd
tja, wat kan ik hier van zeggen .... ik heb zo een dvd speler die als het op pauze staat na een minuut of 5 dus een zwart beeld geeft en dan zweeft er de naam van het merk van mijn speler door het beeld.
dat is natuurlijk wel een heel leuk spelletje om te gaan spelen, 'vang het logo'.
Raya is er zo eentje hier in huis die tv kijken best leuk vind.
of dat nou van een dierentuin is of in dieren in het wild,gewoon een film die we zitten te kijken of Mark Rutte op tv (liever gezegd Irma de gebarentolk die haar aandacht trekt)
haar smaak is breed.
maar zo een moment als deze is wel heel leuk.
wat de kwaliteit misschien niet het best maar ik moest in zomen anders zou ze afgeleid zijn door mij en nu ging ze vrolijk door met proberen dat logo te vangen.
ze is echt wel een vrouw naar mijn hart: voetbal op tv interesseert haar ook niet, net als bij mij en mijn dochter.


printer
de printer is zo een apparaat hier in huis wat de volle aandacht heeft als die aan gaat.
zodra ik de stekker in het stopcontact steek om hem aan te zetten zit Nala er al gelijk bij, Raya is dit ook sinds de laatste maanden gaan doen.
voor postcrossing print ik vaak het adres en de ID code uit om op de kaart te plakken, maar ik print ook wel eens mijn verhalen uit.
als het papier er uit komt is dan best wel interessant maar het is nog leuker als je dubbelzijdig uitprint.
op een bepaald moment wordt het papier dan terug de printer ingetrokken en dat is een leuk spelletje voor Nala.
laat ik zegen dat ik wel een wat overnieuw heb moeten printen omdat zijn nagels het papier kapot hebben getrokken.


balletje
Rambo is de oude onder de clan, hoewel het momenteel goed gaat en hij nergens last van lijkt te hebben maakt hij zich niet al te druk.
slapen is toch een geweldig iets om bijna de hele dag te doen.
maar soms heeft hij zo een actief moment.
het balletje van de hond is een voorwerp wat bij onze hond zijn heiligdom is maar de katten willen heb soms ook wel een stelen om mee te spelen, zo als Rambo hier doet.
vaak speelt hij alleen maar soms is de bui iets wilder en zitten hij en Raya elkaar achterna.
Raya en Rambo gaan goed samen, van Frodo en Nala is hij iets minder gecharmeerd.



birthday cat!
en we hebben Nala al voorbij zien komen maar hier is hij nog een keer.
tegenwoordig ligt hij graag op de tafel, recht in de wind van de verkoelende ventilator.
op 9 augustus is deze reus 4 jaar geworden, hij lijkt misschien klein maar hij is best wel groot (en zwaar).
toen hij hier in huis kwam waren we in de gedachten dat hij een zij was, vandaar de naam Nala maar toen ik haar wilde steriliseren bleek zij een hij te zijn.
de naam konden we niet meer veranderen maar hij is wel gecastreerd.
ik noem hem wel een "dikkop", de blik staat hier prachtig vast gelegd op de foto die ik dan van hem krijg. maar hij luistert wel naar de naam.

en zo komen we weer aan het einde van deze kattenstreken.
momenteel zijn ze erg rustig maar dat is misschien ook niet zo gek.
we hebben hier in Nederland net een hittegolf achter de rug met temperaturen van rond de 35 graden en dat meer dan een week lang. de warmte trek langzaam aan wel weg maar de beestjes lijken zich nog liever languit voor de ventilator neer te strijken dan actief iets doen.
ik kan het best begrijpen, wij mensen hebben daar ook last van.
ik zou zeggen: namens de clan, graag tot de volgende keer... 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...