woensdag 5 augustus 2020

postcrossing#212

welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
we hebben vandaag een erg vol blog, ik heb intussen heel wat kaartje binnen gekregen dus laten we maar gelijk beginnen.

dit vrolijke kaartje komt uit Finland en heeft een reistijd van 8 dagen over 1617 km.
deze dames proberen ons zeker op een leuke manier aan het gezonde groente en fruit te krijgen.
of dit ook van de lokale markt is waar de afzendster woont weet ik niet, dat stond er verder niet bij.
ik sluit me wel aan bij haar opmerking dat postcrossing een leuk avontuur is.


en waar dit kaartje vandaan komt zal geen verrassing zijn.
ja, inderdaad uit de USA, Los Angeles om precies te zijn en heeft een afstand van 8950 km gereisd in 10 dagen.
terwijl ik net een beetje vakantie aan het houden ben is de afzender net terug van vakantie.
Big Bear is een plek waar ik wel meer over heb gehoord als vakantieplek, laat zijn schoonmoeder daar nou een huisje hebben, de bofkont. 


en dit kaartje viel ook op de deurmat deze week.
deze komt uit Duitsland en heeft een reistijd van 4 dagen over 448 km.
dat het thema van dit kaartje met lezen te maken heeft mogen duidelijk zijn.
verder stond er niet zo veel op geschreven maar lezen is een van de dingen die ik graag doe, dus dit thema pas zeker wel bij mij.


en er kwam nog meer bij.
dit kaartje komt uit Griekenland en heeft een afstand van 1882 km gereisd in 11 dagen voor dat ik hem had.
en als ik het uit mijn hoofd zo even moet zeggen dan denk ik dat dit de eerste kaart is die uit Griekenland komt. om het zeker te weten zou ik even door de kaartboeken oet bladeren.
ik ben altijd wel dol geweest op de Griekse Mythologie van Zeus en de andere goden.
de afzendster is een naar Griekenland verhuisd omdat ze dol is op het land en wie zou dat nou niet zijn als je op een plek woont met zoveel historische schatten.


ja, je voelt het waarschijnlijk al aankomen: er kwam nog meer!
dit kleurige kaartje komt uit Polen en heeft een reistijd van 12 dagen over 856 km.
dit kaartje kwam in een envelop met nog 3 vrolijk bloemen kaarten erbij, die kan ik eventueel zelf versturen.
de afbeelding op dit kaartje is een mini van een schilderij van Vincent van Gogh, 'irises'.
ik moet eerlijk bekennen dat ik dit werk van hem niet kenden.

dan hadden we ook nog de melding binnen dat er een kaartje op zijn bestemming was aangekomen.
in postcrossing 209 ginger een kaartje naar Japan en deze is na een reis van 22 dagen over 9190 km aangekomen. 


na 5 kaarten kwam er nog een 6de kaart binnen. zo rustig dat het is geweest zo druk is het deze week met alle kaartjes.
dit kaartje viel gisteren op de deurmat en komt uit Duitsland.
het kaart jee heeft een afstand van 275 km afgelegd in 9 dagen.
het ziet er allemaal erg mooi uit, de twee beelden stellen twee dames voor die aan het roddelen zijn over van alles in deze stad. ik vind het wel een grappige beeld wat de kunstenaar hiermee heeft bedacht.

en zo komen we toch wel aan een aardige vol blog deze week.
kwam er nog meer? nee, maar ik heb er zelf wel nog eentje op uit gestuurd.
na al deze kaarten die ik mocht ontvangen had ik zelf deze week ook een kaartje op de brievenbus gedaan.
en dit schattig katje gaat naar Rusland, de kaart zal een afstand van 3932 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is.
en dat is een stukje verder weg dan Moskou waar ik wel vaker een kaart naar toe mocht sturen.
en de ontvangster van deze kaart tekent graag en hoopt in de toekomst met dat tekenen een echte artiest te worden.
ik zou zeggen: pak je kanzen, probeer je dromen waar te maken. het kan misschien een lange tijd duren maar waar een wil is, is ook een weg.

en ik zei het aan het begin al dat we een aardig vol blog hadden dit keer.
5 kaarten op één week, ik moest gelijk denken aan vorige jaar toe ik na mijn vakantie 9 kaarten moest verwerken in een blog.
zou het komen omdat mensen nu langzaam aan weer proberen om het leven op te pakken zo met het coronavirus en alle maatregelen? geen idee, maar het zou mij niks verbazen.
hier in Nederland is het op bepaalde plaatsen echt wel oppassen en ik woon in zo een gebied. Zeeland, Noord-Holland en Zuid-Holland zijn de provincie's waar het uitkijken is.
dit zijn de provincie's waar ook de strand plekken zijn en mensen gaan niet op vakantie maar trekken wel massaal naar de stranden.
ik ben dus voorzichtig en gebruik op bepaalde plekken toch maar even een mondkapje.
voor nu zijn er geen extra maatregels gekomen maar ik blijf lekker thuis, ik zoek geen bijzonderheden op om te gaan doen. Netflix bied genoeg.
het verschilt per land hoe het gaat, maar laten we voorzichtig blijven en aan de veiligheid en gezondheid van elkaar denken.
dan wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot de volgende week .... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...