woensdag 12 december 2018

#postcrossing#133

het is woensdag en dat betekend postcrossing! 📫
en ik ga geen lange of korte intro doen maar gelijk van start want we hebben een behoorlijke volle bak met kaartjes die ik afgelopen week heb gekregen.

deze week kwamen er weer een paar leuke kaarten op de deurmat vallen.
deze kaart komt uit Ierland, en de kaart heeft een afstand van 786 km afgelegd in 8 dagen voor dat ik hem had.
de afzender schreef dat ze in het plaatsje Kilkenny woont. maar veel meer ook niet.
dus ik ben het een gaan opzoeken op internet. de stad heeft vele historische gebouwen in het centrum.
Kilkenny is een graafschap en vele bierbrouwerijen. en dat is misschien niet zo heel verwonderd, Ierland heeft tenslotte heel wat lekker biertje te bieden.
ik persoonlijk ga echt wel meer voor de kastelen die er te vinden zijn in Ierland, ik hou wel van een beetje historische geschiedenis.

en dan kwam ook dit kaartje binnen. de eerste kerstkaart via postcrossing.
dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een afstand van 601 km gereisd in 7 dagen.
de afzender stuur hier bij winter groetje van uit de baltic sea coast.
die ik natuurlijk terug te hebben gedaan met de beste wensen voor 2019 en fijne kerstdagen.
verder stond er niet zo veel informatie op de kaart.

een dagje later kwamen deze kaarten binnen.
deze komt ui Duitsland, de kaart heeft een afstand van 310 km afgelegd in 5 dagen.
veel kan ik er niet over vertellen omdat er verder geen informatie op stond.
alleen de geluk wensen en succes met het het schrijven.


en dan de laatste die ik heb ontvangen afgelopen week.
deze komt uit Framkrijk, de kaart heeft 9 dagen gereisd over 913 km.
op de kaart staat een afbeelding van Lake Powell Arizona.
de schrijfster van de kaart is hier 5 jaar geleden geweest en is net als ik dol op Amerika.
ik vond het zeker een mooie afbeelding en het lijkt mij ook een mooie plek om te bezoeken.
eentje voor de to do list als ik ooit mijn droomreis door Amerika zou kunnen maken.

vorige week had ik een kaart die erop uit is gestuurd en deze kaart is ook al op zijn bestemming aangekomen.
de kaart ging naar Duitsland en heeft er 3 dagen over gedaan om de 211 km af te reizen.

en dan de kaart voor deze week. deze kaart gaat naar Rusland.
deze kaart gaat een afstand afleggen van 2392.
omdat het altijd weer verschillend is hoe lang een kaart er over reist heb ik toch een kerstkaartje die kant op gestuurd.
verder kan ik weinig vertellen over de ontvangster, ja een zij en ze is 18 jaar.
verder stond er geen informatie op haar profiel.
dan word het dus gokken maar gezien de kersttijd zal een kerstkaartje vast wel goed zijn.


en zo zijn we aan het einde van postcrossing van deze week.
volgende week de laatste van 2018.
dan gaan er twee kaartje op uit en gaat het weblog 2 weken op pauze om kerst te vieren en 2019 in te luiden.
volgende week meer hier over, dan meld ik nog een keer van wanneer tot wanneer het weblog er van tussen is en zo.
voor nu: iedereen weer bedankt voor de aandacht en graag tot volgende week ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...