ze gaan op een barre tocht door Nederland om op kerstavond hopelijk aan te komen bij TivoliVredenburg in Utrecht, de headquarters van de actie én natuurlijk de plek waar 3FM Serious Request begon in 2004.
zij lopen van plaats naar plaats met als doel om jullie acties en evenementen te ondersteunen.
24 uur per dag maken zij live radio vanuit heel het land en zijn ze via livestreams online en op televisie te volgen.
hoewel het Glazen Huis 14 jaar lang onderdeel was van 3FM Serious Request gaan ze deze keer met DJ-teams het land in op weg van actie naar actie.
op deze manier kunnen ze de georganiseerde acties, die 3FM Serious Request tot een succes maken, nóg beter onder de aandacht brengen en zo hopelijk nog meer mensen motiveren om in actie te komen.
3FM Serious Request is al jaren een succes waarmee fantastische doelen zijn bereikt.
wat ooit klein begon op ‘de Neude’ in Utrecht is uitgegroeid tot een enorm evenement. inmiddels zijn ze veertien jaar verder en heeft de vorige 3FM-generatie - van makers en luisteraars - plaats gemaakt voor een nieuwe generatie.
deze editie van 3FM Serious Request is voor deze nieuwe generatie 3FM.
het gevoel en het doel van de actie zijn niet veranderd, maar door het land in te gaan kunnen ze het publiek meer dan ooit bij 3FM Serious Request betrekken.
je kunt je dit jaar inzetten voor drie thema’s: reanimatie in Nederland, bescherming tegen natuurgeweld en noodhulp bij oorlog en conflicten.
reanimeren in Nederlandiedere dag krijgen 35 mensen in Nederland een hartstilstand buiten het ziekenhuis.
een hartstilstand zie je niet aankomen, kan iedereen overkomen en dus ook iemand in jouw directe omgeving treffen.
bijna 75% van de Nederlanders weet niet of nauwelijks wat te doen als iemand een hartstilstand krijgt, en al helemaal niet hoe een AED precies werkt.
en dat terwijl reanimatie en het gebruik van AED in de eerste 6 minuten ervoor kunnen zorgen dat de overlevingskans met 50% toeneemt.
bescherming tegen natuurgeweld
extreme hittegolven, orkanen, overstromingen…
het weer domineerde dit jaar vaak het nieuws. mede door klimaatverandering krijgen steeds meer mensen te maken met dit soort zware natuurrampen.
de effecten zijn desastreus: alleen al vorig jaar werden 90 miljoen mensen getroffen door natuurgeweld. 11.000 van hen overleefden dit niet of raakten vermist.
noodhulp bij oorlog en conflictenelke 2 seconden moet iemand zijn of haar huis verlaten door conflict of oorlog.
het gaat om gewone burgers die slachtoffer zijn van strijd of onderdrukking in hun land. sommigen van hen moeten in een andere regio of land op zoek naar veiligheid.
het overgrote deel blijft noodgedwongen achter en probeert te overleven in kapotgeschoten huizen, met een constante dreiging van geweld, gebrek aan gezondheidszorg en geen geld voor eten of drinken.
afgelopen jaren is er veel vraag geweest naar verschillende doelen, zowel voor binnen- als buitenland.
het uiteindelijke doel van 3FM Serious Request: Lifeline is natuurlijk om zoveel mogelijk mensen in de wereld te helpen.
mede daarom kun je dit jaar zélf bepalen voor welk doel jij in actie komt. zo krijg je de mogelijkheid om in actie te komen voor iets waar jij je persoonlijk bij betrokken voelt.
je hoeft niet per se één doel te kiezen.
je kunt ook een algemene donatie doen, jouw donatie zal dan worden opgesplitst in drie evenredige delen die verspreid worden over de drie doelen.
meer over 3FM Serious Request: Lifeline kun je vinden via de link hier onder.
https://www.npo3fm.nl/seriousrequest
hoewel het allemaal iets anders is dan dat je misschien gewent bent, ik om echt uit de generatie glazen huis! zelf mijn dochter is er mee opgegroeid!
vaste prik de dagen voor de kerst, tv aan op Serious Request en lekker genieten.
dit is nieuw, het is vernieuwing en niet iedereen zal begrijpen waarom dan het glazen huis er niet gewoon bij staat.
laten we het een kans geven om deze nieuwe generatie te laten zien dat zij ook een Serious Request kunnen maken die net zo leuk is als het glazen huis op de oude manier.
ik ga het in ieder geval volgen.
(bron: npo3fm/seriousrequest)
tot het volgende blog ....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten