woensdag 28 februari 2018

#postcrossing#95

hoi, hoi,
hier weer een nieuwe postcrossing.
en geen lange intro maar gelijk door naar de kaarten.
ik heb er deze week aardig wat ontvangen.

oké, dan had ik er vorige week al aardig wat aan kaarten gekregen maar deze week ging dat nog even door.
deze kaart komt uit de USA en heeft in 17 dagen 7238 km gereisd.
de schrijfster van deze kaart heeft op een leuke manier een beetje als samen kunnen vatten van haar woonomgeving op deze kaart.
Missouri heeft dus ruim 6.093.000 inwoners en is als staat ontstaan in 1821.
echt super leuk dat dit soort kaarten er zijn.
een like van mij heeft deze kaart zeker gekregen.


en dan kwam deze kaart ook bij mij aan.
deze kaart heeft er 81 dagen over gedaan om 5881 km te reizen voor ik hem had.
van de geschreven tekst kon ik niet veel lezen omdat er een sticker over zat geplakt door onze Nederlandse postbezorgdienst.
van die sticker kon ik wel opmaken dat het wat problemen heeft opgeleverd om deze bij mij te bezorgen.
op zich wel vreemd wat me adres was duidelijk genoeg te lezen.
maar goed, het heeft dan even geduurd maar ik heb hem dus uit eindelijk wel ontvangen.

en er kwam nog meer binnen op de deurmat!
deze kaart komt Indonesië en heeft de langste afstand tot nu toe afgelegd aan km, 11.423. en dat in 10 dagen.
dit is ook de eerste kaart die ik uit Indonesië mocht ontvangen.
op de afbeelding staat de berg Bromo, die ruim 2392 meter boven de zeespiegel uitsteekt.
de foto is genomen vanaf Pananjakan, oost Java.


deze kwam ook nog aan bij mij en is afkomstig uit Polen.
deze kaart heeft 1308 km gereisd in 20 dagen.
op de kaart zijn de zand duinen van het Slowinski National Park
te zien.
ze worden ook wel verschuivende duinen genoemd, dit omdat door de wind ze steeds veranderen.
ik geef het toe! ik heb dit Park even opgezocht via google, vandaar dat ik dat weet (haha).
maar het ziet er inderdaad erg mooi uit, het had een foto kunnen zijn van de Zeeuwse kust waar ik woon.

verder had ik week het bericht ... je zult het niet geloven! maar echt waar.
dat de kaart van vorige week, de kaart naar Japan is aangekomen.
na 7 dagen en 9301 km was de kaart op zijn bestemming aan gekomen.
ik was zeer verbaasd en heb denk ik wel 3 keer na gecheckt, maar het klopt echt.
de kaart is er al naar een week, toppie van de postbezorging dat het een keer zo snel is gegaan.
verder zijn er nog wel twee kaarten onderweg, uit postcrossing 91 de kaart naar Taiwan en uit postcrossing 93 de kaart naar Rusland.
en daar gaan we er nu weer eentje bij stoppen.

deze kaart gaat naar Czech Republic .. oftewel Tsjechië.
de kaart zal en afstand van 711 km gaan af reizen voor het zijn plaats van bestemming heeft bereikt.
deze kaart had ik gevonden in de kaartenmolen op me werk en ik vond hem wel grappig.
ik heb er nog een maar dan met appels.
verder waren er geen bijzonderheden waar om gevraagd was dus heb ik wat geschreven over mezelf en waar ik van hou.

en met deze kaart komen we aan het einde van postcrossing voor deze week.
er waren behoorlijk wat kaarten bij me op de mat gevallen.
me teller staat inmiddels op 99 kaarten ontvangen.
ik heb er 94 zelf verstuurd en die zijn geregistreerd. daar komen er nog 3 bij maar die zijn nog niet op hun bestemming aan gekomen.
rest mij nog om jullie weer te bedanken voor de aandacht deze week en graag tot volgende week ...








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...