zondag 25 februari 2018

RTL Gezondheidstest #3

RTL 4 zendt sinds donderdag 8 februari 2018 de Gezondheidstest 2018 uit. 
met deze test wordt zeven weken lang gekeken hoe we gezonder kunnen leven en of we verantwoorde keuzes maken. Je kunt meedoen via de RTL Gezondheidstest app.

tijdens de gezondheidstest worden vragen over de gezondheid behandeld. 
niet alleen aan de mensen in de zaal en de BN’ers, ook aan jou thuis. 
tijdens de televisieavond kun je meedoen via de app.
de app is voor Android te downloaden uit de Google Play Store.

de RTL Gezondheidstest app toont de zeven verschillende thema’s die de komende weken behandeld worden. 
via de app kun je iedere week live meespelen. daarnaast kun je met extra tests en challenges je kennis nog meer vergroten. 
je kunt in de Gezondheidstest app badges verdienen en in je profiel zien wat je score is per thema.

week 2: tel je stappen challenge
de challenge was simpel: je stappen laten tellen die je op een dag doet!
ik had deze niet geactiveerd voor deze week.
om de simpele reden dat op me telefoon al een stappen teller staat, en die telt dus al ongeveer wat me stappen per dag zijn.
en dan nog niet eens allemaal, want ik neem me telefoon niet overal mee naar toe zo als, de keuken of even naar de wc.
op me werk heb ik heb gewoon in me kluis liggen, terwijl ik wel continu heen en weer loop.
maar het werkt gewoon niet lekker met een telefoon in je broekzak.
deze week zat ik op een gemiddelde van rond de 10.000 stappen (volgens de teller) maar dat zijn er dus veel meer.
ik vind het wel best zo, ik ga niet letterlijk overal me telefoon mee naar toe nemen om me stappen te tellen.

week 3: hygiëne
hygiëne is super belangrijk. deze week heeft daar dan ook alles mee te maken.
me test scoorde een cijfer 70, voldoende maar kan beter.
een van de punten tot verbetering zijn me handen wassen.
eerlijk gezegd was ik nooit me handen als ik thuis naar de wc ben geweest maar als ik ergens anders ben bij vrienden of in een restaurant, op me werk, dan doe ik dat weer wel.
het is toch wel opmerkelijk vreemd te noemen dat ik het dan wel doe en thuis weer niet.
als je je handen dan was doe dat op ze minst met water en zeep voor 15 seconden.
het verschonen van me bed is ook verbeteringspunt.
ik doe het meestal om de twee weken en voor het goede zou ik het iedere week moeten doen.
ik ben maar alleen dus zie er voor mezelf geen kwaad in zo als ik het nu doe.
elke dag me dekbed uithangen buiten doe ik ook niet.
ik slaap nog ouderwets onder een laken met deken en sla deze open als ik uit bed ben en zet het raam een stukje open.
en dan het stukje van de hygiëne in de keuken, me keuken is schoon en had op één punt net niet het goede behaald, ik wist het al van te voren bij het beantwoorden van de vraag.
de snijplank: ik doe die dus af met een doekje, draaien hem om en snij dan me volgende product. nee, was met sop en heet water of een andere snijplank.
me doekjes doe ik dan wel weer wel goed, die gaan na 2 dagen al in de wasmachine om te wassen.
verder was eigenlijk bij mij me hygiëne wel goed.

week 3: 7 dagen schoon challenge
op de meest onverwachte plekken in je huis kunnen zich bacteriën verzamelen.
denk dan aan een vriezer of een afzuigkap. 
de challenge deze week is om 7 plekjes te kiezen en die eens schoon te maken.
ik heb me huis een door genomen en heb deze plekken gevonden die misschien daar geschikt voor zijn.
vrijdag: kelderkast/ voorraadkast (onder de trap)
zaterdag:koelkast en vriezer
zondag: sorry, is voor mij toch echt gewoon een relax-dag!
maandag: voorraadkastjes keuken, daar waar je ook etenswaar bewaard! 
dinsdag: kastjes van kopjes, borden en glazen
woensdag: kastjes onderin, waar de pannen enzo staan, bestek-lade
donderdag: binnenkant van de oven
dit leek mij wel een aardige lijst om deze week extra te doen bij me normale huishoudelijke werkjes van stoffen, stofzuigen en soppen.


thema week 4: pijn

de komende weken loop ik met je de RTL gezondheidstest door. 
op donderdag zal ik zelf mee doen aan de test en deze zal ik op zondag met jullie delen.
we hebben er nu 3 gehad, nog 4 te gaan.


tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...