woensdag 14 februari 2018

#postcrossing#93

hoi hoi,
hier is weer postcrossing voor deze week.

en deze week is het Valentijnsdag! om precies te zijn is dat vandaag.
om eerlijk te zijn heb ik er niet zo heel veel mee, ik weet het niet wat ik er nou van moet vinden?
ergens vind ik het van de de gekke dat je op deze dag iemand laat merken hoe dierbaar hij of zij voor je is. persoonlijk vind ik dat je dat altijd kan doen.
nee, Valentijnsdag is aan mij niet besteed.
ik kan hoog uit een kaartje schrijven voor me dochter, niet als me Valentijn maar gewoon een extraatje als om te laten weten hoeveel ik van haar hou.
wel heb ik ooit van me vriendin een leuke Valentijnsbeertje gekregen maar dat was dan ook weer meer in te lijn van blijk hoe veel onze vriendschap betekend.
ik denk dat je ook als uitgangspunt Valentijn kan gebruiken om andere op een aardige en respectvolle manier blijk te geven van waardering.
soms kan een simpel gebaar voor iemand heel veel betekenen.
en dat brengt me eigenlijk gelijk bij de kaart van deze week die ik er op uit heb gestuurd.

deze kaart gaat naar Rusland.
en zal 2941 km gaan reizen voor de ontvangster deze kaart heeft.
één dag voor Valentijnsdag stuur ik dit kaartje er op uit.
gewoon om te laten zien dat respect en een beetje aardig zijn voor andere geen grenzen hoeft te hebben.
iets wat we steeds minder zien in deze wereld.
oké, ik snap ook wel dat er genoeg gebeurd wat ons mensen misschien zorgen geeft maar laten we vooral niet vergeten dat er nog genoeg mensen zijn die onschuldige zijn in deze wereld van ellende en worden veroordeeld op hun geloof of afkomst.
soms kan een klein gebaar juist zoveel goeds brengen, zonder dat je het misschien door hebt.
dus, stuur eens een kaart met liefde naar iemand als steun of schouderklopje, gewoon uit respect en aardig te zijn.

en hier mee is dus even de boel omgedraaid voor deze week.
normaal is de kaart van deze week op het einde maar nu dus even niet.
gaan we door want er waren kaarten onderweg.
misschien niet geheel als een verrassing maar de kaart van vorige week naar Duitsland was na 2 dagen 395 km te hebben gereisd op zijn plaats van bestemming.
het mogen inmiddels wel duidelijk zijn dat het post verkeer tussen Nederland en Duitsland best wel snel is.
dat betekend dat naast de kaart die er gisteren uit ging alleen nog de kaart uit postcrossing 91 aan het reizen is. deze is nu 15 dagen onderweg naar Taiwan.
we wachten af wanneer deze gaat aankomen.

verder kwam er gisteren deze kaart bij me op de deurmat.
de schrijfster heeft deze foto zelf gemaakt en als kaart verwerkt.
de kaart heeft een afstand van 6516 km afgelegd in 9 dagen.
op de kaart staat een stukje van het Burnham Center in Chicago. dit werd gebouwd met geld van het landgoed Marshall Field, het ontwerp is van Daniel Burnham, deze overleed op 1 juni 1912.
de bouw was toen nog in volle gang, het werd voltooid in 1913.

en zo komen we bijna aan het einde van postcrossing voor deze week.
het is vandaag nog de hele dag Valentijnsdag dus als jij denkt dat die buurvrouw of buurman wel eens een leuk gebaar heeft verdiend, schrijf dan gauw nog een kaartje en stop het in de brievenbus bij hem of haar.
natuurlijk kan je dit ook doen voor je moeder of vader, als jij vindt dat die ook wel eens een kleine blijk van waardering kunnen gebruiken.
en daar naast hebben we altijd nog de mensen die deze dag wel gebruiken om hun liefde te verklaren.
kortom: geeft je eigen draai aan deze dag zolang het maar met respect gaat en vanuit een goed hart.
wens ik jullie een fijne Valentijnsdag, bedankt weer voor jullie aandacht deze week en graag tot de volgende keer ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...