dinsdag 11 juni 2024

ik lees ….

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
Mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat
 mij wel aanspreekt wat je op de achterkant leest. 
Boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
Boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewoon op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
Een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
Een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.



Storm
deel 2 uit de Zeven Zussen serie
Lucinda Riley

samenvatting: 
deel 2: Alley’s verhaal
De zeilvakantie van Ally D'Aplièse komt ten einde als ze bericht krijgt over de plotselinge dood van haar vader. Zo snel als ze kan, vliegt ze naar huis om samen met haar zussen hun vaders testament te openen. Voor ieder van hen is er een brief met een mysterieuze opdracht: ze moeten op zoek naar hun ware afkomst.

Na een traumatische ervaring op zee keert Ally kort daarna de zeilwereld de rug toe en besluit ze haar vaders opdracht uit te voeren. Het voert haar naar Noorwegen, naar de onbekende zangeres Anna Landvik, die honderd jaar eerder als eerste het stuk 'Peer Gynt' van Grieg opvoerde. Hoe meer Ally over haar verleden te weten komt, hoe meer vragen er ontstaan. Wat probeert haar vader haar duidelijk te maken? En wie was hij echt?

taal: Nederland
bindwijze: Paperback
verschijningsdatum: 24 januari 2018
aantal pagina’s:  586
categorieën: Literatuur & Romans
illustraties: Nee

deze serie bestaat uit 8 delen: 
deel 1: De zeven zussen / Maia
deel 2: Storm / Ally
deel 3: Schaduw / Star 
deel 4: Parel / Cece
deel 5: Maan / Tiggy 
deel 6: Zon / Electra 
deel 7: De zevende zus / Merry
deel 8: Atlas / pa Salt

In oktober 2022 deelde ik al het eerste deel uit deze serie en zei toen al dat er meerdere delen zijn. 
Atlas moest toen nog uit komen, maar deze is er en ik heb hem ook. 
Ik ben sinds kort deel 4 uit deze reeks aan het lezen, maar nog genoeg delen te gaan.
In het eerste deel hebben we met de zes zussen kennisgemaakt, het bestaan van de zevende zus weten ze dan hier nog niet. 
En in dit deel volgen we Maia. 
Voor wie dit nog even wil teruglezen is hier de link naar dat blog: 


Ally
Dit boek is het tweede deel in de serie over de zeven zussen en gaat over Ally.
Ook zij gaat op zoek naar haar familiegeschiedenis en ook dit boek schakelt daarom tussen heden en verleden. 
Net als het eerste deel ,zeven zussen, is ook dit deel weer meeslepend en een tranentrekker.
Ally krijgt het nodige te verwerken, eerst het overlijden van pa Salt en dan haar verloofde. 
Dat doet haar besluiten de weg te volgen die haar is aangegeven in de brief van pa Salt, en die weg brengt haar naar Noorwegen. 
Vandaar uit rollen we in haar verleden, een geschiedenis die meeslepend is om te lezen. Waarbij een lach en een traan elkaar afwisselen. We maken kennis met haar nieuw gevonden familie en de geboorte van een nieuw familielid.

Het muziekstuk wat beschreven wordt is trouwens echt, Peer Gynt is een kamer symfonisch muziekstuk (orkestwerk) speciaal geschreven bij het toneelstuk Peer Gynt van Henrik Ibsen door de Noorse componist Edvard Grieg in 1875.
Deze componist wordt ook beschreven in het boek en blijft dus geen verzinsel te zijn van Lucinda Riley. Het muziekstuk heb ik verder niet beluisterd.
Maar Riley heeft zeker erg goed speurwerk verricht in haar onderwerpen waar ze over schreef. 
Het verhaal leest zeker lekker weg, net als het eerste deel.
En ik ga er nu bijna van uit dat alle delen wel op deze manier weg lezen. 
Dat wordt dus zorgen dat er genoeg zakdoeken bij de hand zijn.
Enige nadeel is dat ik nu bijna de neiging heb om de plaatsen waar Maia en Ally zijn geweest ook te bezoeken. En wetende dat er nog 6 delen zijn … 

waar te koop
Bij Bol.com is het boek te koop voor 22.99 (+verzendkosten). 
De ebook versie kost 11,99. 
De overige delen uit deze serie zitten rond dezelfde prijs. Er zijn nog genoeg winkels waar je het boek en ook de andere delen kan vinden. 
Ook worden ze genoeg tweedehands te koop aangeboden, dus het is niet heel lastig om nog aan dit boek te komen. 

De volgende Ik lees … 
Op de website staat een kalender en daarop is altijd terug te lezen wat je de komende maand kan verwachten. Er staat ook een kalender op Instagram en Facebook.
Staat er een boek-icoon op de kalender, dan kan je een boekreview verwachten.

tot het volgende blog … 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...