woensdag 5 juni 2024

postcrossing#389

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
Ik ga maar gelijk beginnen met een foutje recht te zetten.
Ik heb vorige week de sociale media post gebruikt met de afbeelding van de nieuwe muis. Dat was een weekje te vroeg.
De reeks postzegels met die muis gaan pas deze week beginnen, dus oeps … foutje van mij kant. 
Op Treads staat wel de goede afbeelding omdat ik toen voor mijzelf opmerkte dat ik een fout had gemaakt. Op Instagram en X staat dus die met de muis. 
Ik heb het verder zo gelaten, een foutje kan gebeuren en ik beschouw deze niet als een ernstige fout. 

Dan kan ik mij voorstellen dat er ook mensen zijn die verbaasd zijn over een post die op X zou staan, ik zou daar stoppen in verband met problemen.
Deze lijken te zijn opgelost en ik wil het weer een poging geven door elke week de post van postcrossing te delen. 
We kijken even aan hoe het gaat lopen en of de berichten nu wel zichtbaar blijven. 

Afgelopen week heb ik wederom een blije brievenbus gehad.
Deze kaart heb ik mogen ontvangen en ik vind hem super gaaf, de gele New York taxi. Het bekende beeld wat je bijna standaard ziet als je dingen van New York ziet.
De kaart heeft een reisje gemaakt van 7499 km in 11 dagen. 
De afzendster werkt aan het beheren en coördineren van de Coral Protections Projects van de staat Florida en zet zich in om de koraalriffen van Florida te herstellen en te beschermen.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik het een geweldige inzet vind om het natuur op deze wereld te beschermen. 
Helaas gaat veel natuur verloren door ons mensen om verschillende reden. 
Ik vind het dan ook belangrijk dat we ook eens gaan kijken naar manier om een beter balans te vinden in wat wij mensen nodig hebben en wat we kunnen doen om de natuur hier niet altijd voor te slopen. 
De kaart is in ieder geval geweldig en heeft van mij een like gekregen als een favoriet. 

Ook deze kaart mocht ik deze ontvangen.
De kaart komt uit Australië en heeft een reisafstand van 16.453 in 20 dagen. 
En ik denk dat van alle kaarten die ik de afgelopen jaren heb ontvangen, deze toch wel de langste afstand heeft. 
Ik ben niet onbekend met het land , ik heb er familie wonen. Contact heb ik daar verder niet mee, maar ze wonen er wel al vele jaren. 
De kaart registreren was even lastig, PostNL is dol op herstel stickers en helaas was de ID niet helemaal leesbaar meer. Maar gelukkig was deze snel gevonden.  
Cape Leeuwin is het zuidwestelijkste punt van het Australische vasteland. 
Het land heeft vele mooie plekken om te bezoeken, maar of ik dat ook zou willen? De spinnen daar trekken mij namelijk niet erg aan. 
maar de afbeelding is zeker prachtig. 

Door met de kaart die ik deze week heb verzonden, en dat is deze kaart geworden.
Ik denk dat het niet heel moeilijk zal zijn om te raden waar deze naartoe gaat.
De kaart gaat dus naar Rusland en gaat een reisje maken van 4779 km.
De plaats ligt ver Rusland , richting de grens naar Mongolië. Dat wordt dus een lange reis denk ik zo maar. 
Veel informatie heeft de afzendster niet gedeeld dus ik kan weinig zeggen over haar. 
Ze houdt van bijzondere postzegels, nou … dat is bij mij geen probleem. Ik bestel ze speciaal voor postcrossing, dus bijzonder zijn ze zeker. 
We gaan het dus verder maar afwachten hoe de reactie zal zijn en hoelang de kaart er over gaat doen. 

En zo zijn we weer aan het einde van deze postcrossing gekomen. 
De week wederom de muis op de sociale media post, maar dit keer klopt het wel. 
De vakantieplanning is inmiddels ook rond, maar daar volgende week meer over.
Voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog … 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...