donderdag 13 juni 2024

How’s life? #15

Het is tijd om weer even bij te praten.
We wonen inmiddels alweer 6 maanden hier in Drenthe, de tijd vliegt voorbij.  
We hebben nog steeds verhuizendozen staan, maar omdat de gezondheid niet echt meewerkte hebben we even alles op een wat rustig tempo gezet. 
Er was inmiddels een kast besteld voor in de woonkamer. Het is weer een bouwpakket, dus we mogen weer schroefjes en moertjes gaan aandraaien. Maar dit keer valt het wat tegen wat betreft de kast.
Dan is het volgende project boekenkast. 
Deze moeten tegen de wand van de buitenmuur komen.
En we willen nog radiatorfolie achter de verwarming hangen voordat we weer in de koude winterdagen zitten. 
Als we er dan nog puf voor hebben, willen we het balkon ook nog veranderen. Een van de planken voor de katten was verrot en die hebben we eraf gesloopt. 
Hier wil ik kleine zit/lig plankjes gaan vastmaken voor ze. 
Het hoe en wat moeten we nog even bekijken en hoe we het gaan doen. 
Voor nu gaan we eerst genieten van de zomer en een paar uitstapjes die gepland staan. 


De 3 biggetjes 
Ja, je leest het goed. Ik ben 51 jaar en ben met mijn dochter van 22 jaar naar de musical geweest van de 3 biggetjes met k3. 
Mijn dochter vroeg mij een paar maanden terug of ik mee zou gaan als ze kaarten kon kopen. Ik had nooit verwacht dat ze het zou doen of kaarten kon verkrijgen. Maar ik heb het kortste strootje getrokken, ze kreeg kaart te pakken voor de show in Apeldoorn op 8 juni. 
Ik ga jullie alle details van de treinreis besparen, dat is ook niet interessant.
Vanaf het stadion in Apeldoorn zijn we gaan lopen naar het theater Orpheus, dwars door de staat. Dat was ongeveer 10 minuten lopen. 
Bij het theater moesten we nog even wachten voor we naar binnen mochten, maar eenmaal binnen begonnen toch wel een beetje de kriebels te komen. 
Jassen moesten naar de garderobe en je kon er nog vooraf wat drinken en er stond een tent van Studio 100 met allemaal spullen van de 3 biggetjes. 
We kregen zo en zo een gratis poster met handtekening omdat we op ‘droomstoelen’ zaten. Dit zijn de betere plekken van het theater. En verder hebben we de dvd, een tas, een pen met sleutelkoord en een luxe programmaboekje gekocht. Dat boekje bevat foto’s maar ook van de voorbereidingen en van de acteurs in de musical, tof om te hebben dus.
Tijdens de show mag je niet filmen en ook geen foto’s maken. Maar op het einde mag dat wel. Daar heb ik deze foto’s dan ook gemaakt.
Het was echt super leuk, geweldig om Peter Thyssen te zien van zo dichtbij, we zaten ook echt super goed, 7de rij vanaf het podium. 
Peter speelde vroeger de rol van Wuppert, nu de rol van vader Baltimoor. En hij heeft dit echt goed neergezet, anders dan zijn voorganger in deze rol. 
Grappig is wel dat de rol van Wuppert door zijn eigen zoon Louis wordt gespeeld. Die het ook goed deed, sommige dingen waar herkenbaar van hoe zijn vader het deed. maar ook een beetje een eigen draai eraan gegeven.
De andere waren ook super goed, en Julia van K3 … wat een springkonijn is dat! De energie die zij heeft en het enthousiasme, geweldig.
We hebben aan het einde van de show nog voor haar gezongen, ze was jarig die dag. 
Ik heb zeker genoten van de 3 biggetjes en hoewel deze voorstelling overal is uitverkocht hopen we toch nog vaker naar het theater te gaan. 


VidaXL
Ik ben nog steeds op zoek naar leuke kasten voor mijn boeken.
En was op VidaXL een leuke kast tegen gekomen. De prijs viel ook nog wel mee.
Maar wat een verschrikkelijke spullen zijn dat om in elkaar te bouwen!
De handleiding is meer een puzzel dan een handleiding, de spullen kloppen niet en de voorgeboorde gaatjes kloppen niet bij het in elkaar zetten. 
De foto is hoe ik na een dag schroeven ben geëindigd, de lades paste er niet in of ze gaan maar half dicht. 
en dan zaten er ook nog beschadigingen op, deze vallen aan de binnenkant dus dat is nog niet zo heel erg. 

Ik heb contact gehad met VidaXL en heb het uitgelegd. 
Ik kon kiezen mijn geld terug en ze kwamen het ophalen, maar dan moest alles uit elkaar en terug in de doos. Of een kortingsbon van 40 euro, of 30 euro van de aankoop terug en ik hou het kastje en ga wel kijken hoe ik alles passend krijg.
Ik heb het laatste gekozen, lukt het echt niet om de lades er in te krijgen, schroef ik de voorkant wel met de plankjes van de lades dicht en is het een kast zonder lades.
Maar nog iets bij VidaXL bestellen … nooit meer! 
Ik ga wel naar Jysk of Ikea.


Diamond painting
Intussen heb ik er ook een nieuwe hobby bij: diamond painting. 
Ik had mijzelf voorgenomen hier niet aan te beginnen maar helaas, ook ik ben voor de steentjes gevallen. 
Het begint vrij onschuldig met zo een Disney 100 jaar diamond painting stickerboek.
Ik had deze al eerder gezien ergens online maar kon deze toen niet bestellen, inmiddels heb ik hier een winkel gevonden die het verkocht, dus ja, het was nog klein en doenbaar. 
Maar het was leuk en dus ging ik op Shein zoeken en daar kwam ik genoeg tegen. 
Ik heb voor mijn dochter een Chevrolet Impala 1969 gemaakt. Dit omdat de auto van de Winchesters is uit de televisieserie Supernatural, haar favoriet. 
Voor mijzelf ben ik nu met een western-stijl diamond painting bezig van een gitaar. 
Natuurlijk tussendoor een Disney sticker voor het stickerboek. 
Via Amazon heb ik een opbergsysteem voor mijn steentjes gekocht. 
Bij Shein weer stickers waar de kleurnummers op staan. 


Mystery box diamond painting
Op Shein kwam ik ook een mystery box tegen. Op Instagram heb ik een week of 3 geleden al gedeelt dat ik dit had besteld.
Je weet dus niet wat voor afbeelding gaat krijgen, een gok, maar voor die prijs wilde ik dat wel proberen. Het kostte mij 2.75 euro voor deze verrassing (item id: 19945282)
De reacties eronder waren positief en als ik zag wat sommige beschreven en met foto’s lieten zien wat ze hadden gehad, dan zaten er echt wel leuke printjes tussen. 
Ergens hoopte ik op ze een leuke kerstafbeelding, dat is hem niet geworden. 

Laat ik beginnen met het punt dat een box ver te zoeken was.
Gewoon een rol met je afbeelding en je benodigdheden en dat was het. 
Ik las dat sommige meerdere afbeeldingen hadden gekregen, dit was er maar één. Maar dat kan misschien ook liggen aan welke maat je had besteld. Dit is een 30x40. 
Veel blauw, dat viel mij al eerste op, even wat beter kijken en we bleken Goofy te hebben. 
Op zich een leuke prent om te maken, Disney is altijd wel leuk. 
Ik zei het al eerder, voor de prijs is het zeker het proberen waard. Zou ik het nog een keer doen? Misschien, voor een keer is dit zeker leuk om te doen, maar ik heb genoeg gezien wat zeker net zo leuk is om te maken. 
De diamond paintings van Shein zijn variërend in prijs tussen de 2 euro en 5 euro. 
Je krijgt ze dus in van die rollen met daarbij je steentjes, een pen, een bakje en van dat plakspul. 
Doordat het opgerold zit is het misschien handig om ze uit te rollen en dan met wat zwaars erop iets platter te krijgen. 
Ik heb ze in een lade gelegd met daarop mijn fotoboeken. 

postcrossing en X
Ik ben intussen alweer een tijdje gestopt met posten op X.
Er waren problemen met de posten die ik had geplaatst, deze waren niet zichtbaar en werden beschreven als ongepast. 
Totale onzin maar goed, het probleem lijkt te zijn opgelost en omdat er toch vraag was of ik niet weer wilde plaatsen op X met postcrossing, heb ik dat maar weer een kans gegeven. 
Het lijkt voor nu goed te gaan, dus misschien dat ik dit ver ga uitbreiden met de posten van GameTalk. 
Van hieruit kijken we dan wel weer verder. 
Ik plaats wel elke maand de kalender zodat zichtbaar is wanneer er blogs online komen. 

We zijn wel weer aardig bijgepraat voor nu. 
De maand augustus is vakantiemaand, de eerste en laatste week van deze maand is er wel een postcrossing, maar verder is er niks.
Vanaf september gaan we weer van start, tot aan de kerst. Het gebruikelijke ritueel dus. 
Meer over de vakantie komt nog in een speciaal vakantieblog eind juli. 
 
tot het volgende blog … 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...