donderdag 6 juni 2024

Scooziemouse GameTalk #6

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen. 
Sommig via een computer en andere via een app op mijn tablet. 
Misschien ken je StarStable prietpraat nog wel, dit is een blog wat je daar mee kan vergelijken. Alleen dan een verzameling van meerdere spelletjes die ik speel. 
Zoals StarStable, Disney Dreamlight Valley, Sims 4, Hogwarts Mystery en Lily’s Garden.
StarStable: een online paardenspel, geen onbekende hier op het weblog. 
Disney Dreamlight Valley: een online spel waar jij een nieuw thuis kan bouwen voor jouw favoriete Disney karakters.
Sims4:  simulatie game waarin jij bepaalt hoe je leven kan verlopen.
Hogwarts Mystery: ga naar de bekendste toverschool ter wereld. 
Lily ‘s Garden: renoveren de tuin van haar tante door uitdagende puzzels op te lossen en volg interessante verhalen en personages. 
Voor nu een leuke basis en wie weet wat er nog voor verrassingen komen.


Minecraft
Het is een spel waarbij je je eigen virtuele wereld bouwt of rondzwerft in de wereld van een ander. 
Je kan het alleen spelen, met vrienden of met vreemden en je kan kiezen uit verschillende spelmodussen. 
Het doel van het spel is heel eenvoudig: gewoon je plan trekken en overleven!
Minecraft is een betaald spel. 
Voor de offline spelomgeving moet je eenmalig een bedrag betalen. 
Wil je online je eigen realm bouwen, dan betaal je ook maandelijks een bedrag om je realm te behouden. 
Daarnaast kan je ook in-game aankopen doen om bijvoorbeeld nieuwe werelden te kopen of outfits voor je avatar.
Ik ben verder echt een ei op het gebied van Minecraft. Ik speel het niet maar ik ken wel iemand anders die het speelt. 
Hij heeft dan ook een stukje tekst geschreven voor deze GameTalk en een paar mooie foto’s uit het spel gestuurd. 

Hoi ik ben Jordy,
Ik speel op de vrienden Minecraft server van ‘team 3’ en wij zijn bezig met community te maken, wij doen dat in ‘all 9 mods’.
Ik ben nu vooral bezig met mijn project de stad achter de muur, daarbij moet ik best veel uren online zijn om te bouwen.
Het begint stiekem zelfs een beetje verslavend te worden.
De laatste weken ben ik vooral op de server bezig met het kasteel van de Evil Overlord. Daar zijn nu al 40 duizend stenen doorheen gegaan en 1200 glas.
Ik heb ook de eindbaas verslagen, de Enderdragon die leefde in de duister world genaamd ‘De Ender’ waar alles leeft op een kleine gele rots.
Deze game helpt mij vooral met het vinden van rust en een doel hebben om iets te doen, want daar heb ik soms moeite mee. 
Het leert me creatief dingen te doen, dus deze game kost veel aandacht maar geeft vooral dingen terug en daarom is het op dit moment mijn favoriete game.

groetjes, Jordy, de verslaafde Minecrafter

Wil jij Jordy een keer live zien spelen? 
Dat kan via zijn twitch. Zijn twitch-naam is pokeknightjordy

Link naar zijn twitch:

Dankjewel Jordy voor jouw bijdragen aan GameTalk. 
Misschien dat er in de toekomst andere gamers zijn die ook wel een stukje willen schrijven, foto’s willen delen, een beetje reclame voor wat jij doet. Of juist een spel dat super leuk is maar weinig aandacht krijgt onder de aandacht brengen. 
De mogelijkheden om dit te gaan doen zijn we nog even aan het bekijken.
Om te voorkomen dat hier een mailbox over loopt met aanvragen moeten we eerst even kijken wat het beste werkt.

update: 
Jordy heeft een klein ongelukje gehad waarbij hij zijn arm van zijn pols tot zijn elleboog zwaar heeft gekneusd. 
Hierdoor kan het zijn dat iets minder online is op zijn Twitch. 


Sims4: Generatie 1: #3
Na lange tijd mijn Sims4 weer eens aan geslingerd. 
Ik had al bijna 2 maanden niet gespeeld. Dus het was wel weer eens tijd om verder te spelen in het generatiespel die ik begonnen ben met Daisy.
Ik heb intussen Jim erbij gemaakt met als doel dat deze twee samen komen.
Het enige was dat Daisy in een bloemenshop in Henford-On-Bagley woont en Jim op een farm in Chestnut Ridge, en ik begon het een beetje zat te worden om telkens tussen deze twee heen en weer te switchen met spelen. 
Er moest dus iets ondernomen worden om ze samen in een huis te krijgen. 
Ze waren nu al een paar keer uit geweest, waren beste vrienden, hadden verkering en hadden hun eerste Ojaaa achter de rug. 

Op een eerder vraag om in te trekken bij Jim antwoordde Daisy met nee, maar na een avondje samen chillen bij Daisy thuis en een nacht samen heeft Jim de stoute schoenen aangetrokken en haar een aanzoek gedaan. Het antwoord mag duidelijk zijn als je de foto bekijkt. 
Dit keer wilde Daisy wel intrekken bij Jim, dus de bloemenshop is verkocht en daarmee hebben ze een leuk spaarpotje voor hun toekomst. 
Trouwen is zeker niet iets wat dit duo gelijk gaat doen. Eerst maar een kleine verbouwing zodat Daisy op de farm ook verder kan met haar bloemen. 
Daarnaast helpt ze ook mee met de verzorging van de kippen, schapen en geiten van Jim. En Jim denkt erover om zijn klus mogelijkheden uit te breiden door een paard te kopen zodat hij meer klusjes kan gaan aannemen. 
Voorlopig is er dus nog geen tijd om te trouwen, maar ze wonen nu wel bij elkaar en dat is voor mij een stuk makkelijker spelen.


Dreamlight Valley: popcornemmers
De afgelopen weken hadden we een Star Path waarbij we genoeg spullen konden verdienen om ons eigen pretpark te bouwen.
Deze opdrachten waren te spelen tot 5 juni, dat was gisteren, dus helaas is de Star Path afgelopen. 
Een extra opdracht die was vrijgekomen was het verzamelen van knopen en zo popcorn emmers te maken. 
Rode knoppen lagen rond of in de huizen van dorpelingen. Blauwe knoppen tijdens het vissen op witte visplekken op Dazzle Beach en in Peaceful Meadow-vijvers.
Groene knoppen als beloning via dagelijkse en wekelijkse evenement missies.
De bloemknoppen stonden rond het plein en de Peaceful Meadow.
En tenslotte de paarse knoppen die kon je maken met andere knoppen.
Op zich was het redelijk te doen, alleen vond ik persoonlijk de blauwe knopen wat lastig om naar te vissen. En als je kijkt wat je moest planten aan wheat en sugar, daarnaast nog eens melk en boter kopen voor het maken van je verschillende cupcakes, dan vind ik 4 groene knopen toch wel een magere beloning. 
Maar goed, ik heb het gered, en voor het behalen van de knopen en de popcorn emmers heb je twee landkaarten ontvangen van het Disney park.
En natuurlijk heb je er nog een paar hele leuke popcorn emmers bij. 

StarStable
Deze zomer wordt Fort Pinta de plaats om te zijn. 
Vorige week heeft James de grootse opening van de vernieuwde discotheek gedaan en Mica is was uit de koers geraakt met het Wolkenrijk en is op het strand van Fort Pinta. 
Deze week komen de paarden Serenus en Brontë een kijkje nemen op het strand.
Hun band met Jorvik heeft een tragisch verleden, maar ze willen graag meer weten over de bewoners van het eiland. Ben jij degene die ze kennis laat maken met een wereld die zo afwijkt van hun eigen wereld?
Volgende week gaan we klusjes doen en die klusjes doen en elkaar helpen gaat ons XP opleveren. Hou het klusjesbord in je thuisstal in de gaten.
En we sluiten deze periode af met een festival wat in volle gang is, maar zonder regen is er geen regenboog.
En de Dark Riders komen bij elkaar… o jee!


Hogwarts Mystery: Sea Serpent
En inmiddels hebben wij er een fantastic beast bij om te verzorgen: de Sea Serpent!
Met dit wezen hebben we er ook een nieuw gebied bij gekregen, de open wateren van de oceaan. 
De Sea Serpent (Zeeslang) heeft een lengte van meer dan dertig meter, een paardachtige kop en een slangachtig lichaam. 
Hoewel er vele dreuzelverhalen zijn van ontmoetingen met dit wezen, is er desondanks nooit bekend geworden of een zeeslang een mens pijn heeft gedaan of misschien nog wel erger dingen als opgegeten. 
Maar we weten dat dreuzels kunnen overdrijven, dus als er verhalen zijn van mensen die zijn opgegeten is het nog maar de vraag of het de waarheid is. 
Hoe dan ook, dit beest is nu beschikbaar om te verzorgen en een band mee op te bouwen. 


En hiermee komen we aan het einde van deze GameTalk.
Ik geloof dat we wel aardig vol zitten deze keer. 
De volgende GameTalk staat gepland op 4 juli en ik denk dat deze misschien de laatste is voor mijn vakantie. 
De maand augustus is voor mij vakantie maand, maar daar de volgende keer meer over. 
Tot die tijd: veel speelplezier en tot het volgende level …



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#402

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  Wat een omslag in het weer deze week, het was koud en nat, echt herfstweer. Voor nu lijken we ...