woensdag 13 juli 2022

postcrossing#7

hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
hoewel het deze week wederom rustig was met de post kan ik jullie wel wat meer vertellen over World Postcard Day.

World Postcard Day
je hebt nog tot het eind van deze week om jouw inzendig in te leveren.
de brievenbus sluit op 15 Juli, dan is het aan de jury om al de inzending te gaan bekijken en daaruit één winnaar te halen.  deze word op 15 augustus bekend gemaakt.
maar wie zijn de jury leden? 
1. Frank Roche,gastheer van The Postcardist Podcast.
2. Graham Bech, gastheer van Exploring Stampz (youtube kanaal)
3. Ana and Paulo van Postcrossing
4. Perrine Brissin, curator bij het Franse museum Musée de La Poste
5. Will Hansen, curator van americana bij de newberry-bibliotheek.
aan deze mensen is de taak om uit alle inzendingen die ene winnaar te zoeken die de World Postcard 2022 heeft ontworpen. 
we wensen ze heel veel succes, het is een lastige klus om te doen. 

door met de post ... 
ik zei het al in het begin, het was deze week weer erg rustig met de post.
ik heb niks ontvangen en niks heeft zijn bestemming bereikt.
de kaart uit postcrossing 298, eentje naar China staat nu na 65 dagen op expired. 
dat beteknt niet dat het verloren post is, er is na 60 dagen nog een jaar de tijd om als nog de kaart te registeren. 
we gaan het gewoon nog even rustig afwachten. ik heb zelf ook wel eens kaarten gehad die meer dan 60 dagen onderweg waren geweest. 
en dan hadden we gisteren nog post die op zijn bestemming is aangekomen. 
in postcrossing 304 ging er een kaart naar de USA en deze heeft na een reis van 5845 km zijn bestemming bereikt in 22 dagen. 

gaan we maar door met de kaart die ik er deze week opuit heb gestuurt en dat is deze geworden. 
de kaart is onderweg naar Finland en zal een reis maken van 2020 km. 
de afzendster houdt van fotografie, reizen, muziek en films en auto's.
haar favoriete hondenrassen zijn de mopshond en de beagle.
verder had ze een hele lang lijst aan ideeën voor kaarten om te versturen.
dus in de reeks van dieren vond ik deze wel geschikt.
dit is een bewerking van een afbeelding die ik heb gemaakt vanuit het spel StarStable. 
deze stond ooit in de webshop op redbubble maar inmiddels is deze niet meer te koop. 
soms moet je opruiming houden en ik heb toen gekozen om de collectie van StarStable er uit te halen. 
we gaan het verder afwachten hoe lang de reis gaat duren en wat ze van deze kaart gaat vinden. 

en dat was het dan eigenlijk alweer. 
net als vorige week kan ik er echt niet meer van maken.
inmiddels heb ik de nieuwe postzegels besteld, ik heb vorige week de boel wat verslooft, veel met dingen bezig geweest die wel leuk waren maar daarmee bleef het werk wel even liggen. dus moeten we deze week even orde brengen in de chaos. 
we hebben nog 2 blogs te gaan tot aan de vakantie. van 1 tm 14 augustus gaan we er even van tussen voor onze vakantie.
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht en graag tot het volgende blog ... 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...