woensdag 27 juli 2022

postcrossing#309

hoi,hoi en welkom bij de laatste 📬postcrossing voor de vakantie.
het weblog gaat er even twee weken van tussen.
vanaf volgende week 1 tm 14 augustus gaan wij even vakantie houden. 
de rest van de maand augustus zal het ook niet heel druk worden wat betreft de planning met blogs.
postcrossing heeft vandaag 2 kaarten die verstuurd zijn en na de vakantie doen we dat op 17 augustus nog een keertje. zo is de staan van een kaart per week weer gelijk. 
verder slaan we StarStableprietpraat, kattenstreken en ik lees ... een keertje over.

hoewel het blog twee weken vakantie heeft loopt mijn vakantie privé tot 21 augustus. 
we blijven in Nederland, maar krijgen dit jaar familie die komt logeren voor een weekje. 
we hebben een paar leuke uitstapje gepland staan met de kinderen. een daar van is een speurtocht bij het lokale tuincentrum. die zal zeker te maken hebben met de natuur. 
we weten ons wel te vermaken met de vakantie. 

door met de post.
nou ... post gekregen had ik niet maar er is wel post van mij aangekomen. 
in postcrossing 307 ging er een kaart naar Finland en deze heeft zijn bestemming bereikt in 14 dagen na een reis van 2020 km.
en de kaart van vorige week, postcrossing 308 ging er een kaartje naar Duitsland. en ook deze heeft zijn bestemming bereikt na een reis van 639 km in 6 dagen. 
dan is er nog een kaart onderweg en dat is uit postcrossing 306, een kaart naar Rusland, deze is nu 23 dagen onderweg. 
en daar gaan we nog twee kaartjes aan toevoegen. 

omdat we met vakantie gaan doen we er deze week dus twee.
het bekende gebruik, de vaste volgers van dit blog kennen het intusen wel.
twee voor en twee na de vakantie zo blijft de teller van 1 kaart per week gelijk.
en dit is de eerste kaart en die gaat naar de USA deze kaart zal een reisje gaan maken van 8611 km.
de ontvangster heeft na vele jaren gewerkt als leidinggevende dit nu ingeruilt voor het leven van een actieve senior.
ze is geïnteresseerd in verschillende culturen en het bevorderen van een beter begrip van anderen. ze steunt de wereldvrede, het onderwijs en de vrijheid voor vrouwen wereldwijd. ze is een voorstaander van
mensenrechten voor alle mensen, de uitbanning van geweld en het misbruik en uitbuiting van mensen wereldwijd.
en ik kan mijzelf daar ook wel in vinden. nou, gisteren had ik het blog van Pride Amsterdam, dus waar mij hart ligt om voor te vechten mag wel duidelijk zijn dan. 
ik heb gekozen om deze kaart van Amsterdam in de avond te sturen. we gaan het afwachten hoe lang de reis gaat duren en hoe de reactie is. 

en dit is de tweede kaart.
deze is onderweg naar Duitsland en zal een reisje gaan maken van 468 km.
de ontvanger van deze kaart is gepensioneerd, maar ik werk nog steeds als online bijlesdocent. ook geef hij les aan vluchtelingen in zijn geboortestad, maar dat doet als vrijwilliger.
hij had verder niet echt een voorkeur, het verbaast hem dat velen zo vee; speciale wensen hebben en ook bijna eisen dat je deze vervult als je hun een kaart stuurt. nou, ik heb dat zelfde.
ik heb gekozen voor deze ijsvogel die uit een serie tekeningen komt van Landgoed Haarzuilens bij Utrecht.
we gaan het afwachten hoe lang dit vogeltje gaat vliegen over de afstand en hoe de reactie zal zijn.


en hiermee komen we aan het einde van deze postcrossing.
ik heb niks meer om te melden.
het eninge wat ik nog kan zeggen is, als je nog op vakantie gaat: een fijne vakantie. 
als je net terug bent dan hoop ik dat je een fijne vakantie heb gehad.
voor mij is het nog paar dagen en dan ga ik ook vakantie houden. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot na de vakantie, dat zal zijn op 17 augustus. 

tot na de vakantie .... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...