woensdag 15 december 2021

postcrossing#279

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
en afgelopen week kreeg ik begrijpelijk maar toch ook droevig nieuws.
de site van postzegelerop.nl stopt ermee. 
het is momenteel leeg verkoop en ik heb nog een set met leuke kaart kunnen vinden die ik heb besteld. 
het is jammer dat ze ermee stoppen, ik vond het een leuke site om kaarten te shoppen.
ik kan wel begrijpen dat het feit dat hier in Nederland post steeds minder word verstuurd een reden kan zijn dat ze stoppen met een webshop van ansichtkaarten. 
je wil je prijs van een kaarten wel redelijk houden en dat is tegenwoordig niet eenvoudig. om over de prijs van een postzegel maar te zwijgen.
laten we redelijk blijven en dan toegeven dat vele liever een sms sturen of een email, dat gaat sneller en is het goedkoopste van allemaal.
en toch, dat kaartje geeft net dat persoonlijk tintje, een klein gebaar wat zo veel voor iemand kan beteken.
helaas is het de realiteit dat mensen het steeds minder doen, behalve dan met kerst, dan vinden we het weer erg leuk om kaarten te sturen en te ontvangen.
ik blijf in ieder geval nog door gaan met postcrossing en ik stuur regelmatig ook nog kaarten naar vrienden die wat verder weg wonen, gewoon omdat ik het leuk vind en omdat ik het een stuk persoonlijker vindt dan die sms of email. 

gaan we door met postcrossing van deze week.
we hebben post die is aangekomen op hun bestemming.
in postcrossing 277 ging er een kaart naar Belarus (Wit-Rusland) en deze heeft na een reis van 9 dagen over 1587 km zijn bestemming bereikt. 
een andere kaart die ook zijn bestemming heeft bereikt is de kaart van vorige week uit postcrossing 278. deze kaart was op zijn bestemming na een reisje van 671 km in 4 dagen. 
in postcrossing 275 ging er een kaart naar de USA en ook deze heeft na een reis van 23 dagen over 5594 km zijn bestemming bereikt.
de enige kaart die nog steeds zijn bestemming niet heeft bereikt is de kaart uit postcrossing 273, deze is nu 44 dagen onderweg.

en dan de kaart die ik er deze week op uit heb gestuurd.
deze kaart gaat naar Duitsland en gaat een reis maken van 475 km.
de ontvangster van deze kaart woont in een plaatsje dichtbij Hamburg.
ze is getrouwd en heeft een kat en ze houdt van breien.
nou wil ik ook wel eens breien maar ik kom niet veel verder dan de basis steken van breien. 
omdat ik kerstkaarten aan het versturen ben heb ik verder niet naar de wenslijst gekeken. 
ik ga er vanuit dat iedereen wel kerstkaarten wil ontvangen.
ze houdt van mooie postzegels, dus we hopen dat deze postzegel van de kat in de smaak gaat vallen. 
we gaan het afwachten, Duitsland is niet zo heel ver weg, dus lang zal het niet duren. 
 
volgende week hebben we alweer de laatste postcrossing van 2021.
we gaan er dan even van tussen voor de kerstdagen en de jaarwisseling. 
we zijn van 24 december 2021 tot 06 januari 2022 er even niet. 
voor de vaste volgers die weten dat ik voor en na een vakantie altijd 2 kaarten er op uit stuur, en dat is volgende week dus ook zo.
de eerste postcrossing van 2022 staat gepland op woensdag 12 januari. dan gaan er ook weer 2 kaart op uit.
zo blijft de teller van 1 kaart per week toch een beetje gelijk. 
1 kaart per week, 52 kaarten per jaar. makkelijker kan het toch niet zijn. 
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...