donderdag 16 december 2021

kattenstreken#54

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!



het weblog heeft inmiddels ook een kerst-tintje gekregen. 
de kleur is niet groen zo als je misschien bij kerst verwacht maar blauw. 
de banner is eigen werk maar het bord met de 3 katten is een ontwerp van mij dochter.
je kan denk ik wel raden wie de katten moeten voorstellen? 
mijn dochter probeert met het tekenen een basis te maken zodat ze met haar tekenwerk geld kan gaan verdienen. door bijvoorbeeld kaarten te ontwerpen of stickers, maar ook tekeningen op aanvraag en ik maak daar graag gebruik door haar eens wat te laten teken voor mij.
je kan meer van haar vinden op Instagram: @the_free_house_witch

kerst in huis
ook in huis hebben we inmiddels wat versiering aan gebracht en staat de kerstboom weer in de woonkamer.
en tot mijn grote verbazing kijken ze er niet naar om, het interesseert ze niet meer. 
of ze hebben als zo vaak een standje gehad voor het aan de kerstboom zitten, dat ze nu wel door hebben dat ze er niet aan mogen komen. 
Raya is dan nog wel dat ze even erbij komt zitten en het eens even van dichtbij komt bekijken maar ze mep niet meer naar de kerstballen. 
Nala laat de boom ook met rust. hij ligt wel gewoon op de armleuning van de bank en de boom staat naast de bank, maar toon geen enkele interesse voor de boom.
Frodo was altijd al het type 'van een afstandje'. meestal ging hij onder de boom zitten en keek dan naar boven om de boel eens te bekijken.
het is heeft dan even geduurd maar tot nu toe heb ik er nog geen moet waarschuwen.
laat ik er wel aan toevoegen dat ik niet van huis zou gaan en ze alleen achter laten in de woonkamer met de boom. nee, katten uit de woonkamer en de deur dicht. 
laten we geen onnodige risico's nemen. 

iets wat de interesse wel heeft gekregen was mijn dochter die weer eens iets in elkaar aan het knutselen was.
mijn dochter is een doe-het-zelf type als het om fan merchandise. 
je kan wel van alles gaan kopen, dat doet ze ook wel, maar soms kan ze ook aan de gang gaan om zelf dingen te knutselen. vaak omdat ze dan weer eens een video voorbij zag komen waar ze dat deden.
ook met dit werkje was dat het geval. 
ze is een Marvel-fan, Captain America, Loki en Hawkeys, Spiderman enzo, ze vind het leuk allemaal leuk.
na het zien van een video hoe je zelf een pijl en boog kan maken van papier ging ze dus aan de slag. 
en zo als je ziet vind Raya dat erg interessant.
ook in dit geval hield ze het bij kijken en heeft niet geprobeerd een papieren pijl te jatten. 
ze heeft het proces wel van af het krukje intens gevolgd. 


ik hou van warme knuffels
wie houdt er nou niet van warme knuffels? 
nou onze Frodo dus wel en schaamt zich daar totaal niet voor.
het is in de avond weer raak met meneer. hij komt eerst naast je zitten en na een tijdje komt er steeds meer kat op je schoot en laat zich vervolgens zo in je armen vallen.
als een baby komt hij dan bij je liggen.
wat je op de foto ziet is wel een beetje hoe het er dan uit ziet. 
hij heeft alleen het nadeel dat hij met zijn voorpoten probeert om je rond je nek te pakken, om nog dichter tegen je aan te kruipen.
op zich zou dat geen probleem zijn als hij daar zijn nagels niet bij gebruikt.
dat maakt het namelijk een beetje pijnlijk voor mij en dan heb ik zo iets van: ga nou maar weg. 
daar zit hij dan ook weer niet echt meer en gaat naast mij op de leuning van de bank liggen. 

en zo komen we dan aan de laatste kattenstreken van 2021.
Nala heeft van de keer geen medewerking gegeven voor een foto. 
de eerste kattenstreken van 2022 staat gepland voor 20 januari.
maar namens de hele clan wensen we jullie fijne kersdagen en een voor spoedig 2022! 
high poot en tot het volgende blog ... 

















  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...