woensdag 8 december 2021

postcrossing#278

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
we hebben hier in Nederland Sinterklaas achter de rug en we barsten nu los voor de kerstdagen. 
ik heb de kerstboom al in huis staan, heerlijk die gezelligheid van de kerstboom en lekker onderuit op de bank naar kerstfilms kijken. 
en ook de kerstkaarten zijn al geschreven en inmiddels op de brievenbus gebracht.
ook bij postcrossing gaan we met kerstkaarten versturen beginnen. daar zo meer over. 

ik had afgelopen week post. en wat een grote kaart was dat. maar hij is wel erg mooi.
deze kaart komt uit Kazachstan en heeft een reisafstand van 5319 km in 42 dagen voor dat ik hem had.
ik beken eerlijk dat ik nog nooit van Kazachstan had gehoord maar het ligt dus grotendeels in Azië, tegen de grens van Rusland aan. 
de afzendster werkt als een ecoloog. dit betekent dat ze bestuderen wat de relaties tussen organismen en habitats van veel verschillende groottes, variërend van de studie van microscopisch kleine bacteriën die in een aquarium groeien tot de complexe interacties tussen de duizenden planten-, dieren- en andere gemeenschappen die in een woestijn worden gevonden.
ja, simpeler als dit kon ik het niet omschrijven, heb het zelf ook even moeten opzoeken.
maar als de afbeelding een plek is waar je mag werken dan lijk mij dat niet verkeerd. 
wel even uitkijken met de zon misschien?

dan heb ik nog post die onderweg is en hun bestemming nog niet hebben bereikt.
uit postcrossing 273 is dat een kaart naar Rusland, deze is nu 37 dagen onderweg.
uit postcrossing 275, een kaart naar de USA, deze is nu 22 dagen onderweg.
en dan vorige week, postcrossing 277, een kaart naar Belarus, deze is nu 9 dagen onderweg.
we gaan het dus nog even afwachten tot ze hun bestemming hebben bereikt.

en dan gaan we door met de post die ik deze week heb verstuurd. 
deze kaart is onderweg naar Duitsland en zal een afstand van 671 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is. 
de ontvanger van deze kaart houdt van voetbal. maar is houdt ook van vissen, papagaaien en ezels. 
en hij verzameld bijzonder postzegels.
nou, dat zit je bij mij goed, want de postzegels die ik gebruik zijn niet te koop, die laat ik zelf drukken via ons Nederlands postbedrijf. 
hoewel er wat idee voor kaarten zijn, is de ontvanger blij met elke kaart.
en dat is dan deze die ik heb gestuurd.
ik zei het al eerder, ik ben begonnen met wat kerstkaarten uit te zoeken en deze worden de komende weken verstuurd. 
naar Duitsland is niet zo heel ver, dus die is zeker op tijd binnen voor de kerst. 

en zo komen we bijna aan het einde van deze postcrossing. 
we hebben nog twee keer postcrossing op de planning staan en dan gaan we er van tussen voor de kerstvakantie. 
de vakantie staat gepland van 24 december 2021 tot 6 januari 2022. 
dan rest mij alleen nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...