woensdag 28 april 2021

postcrossing#248

hoi, hoi en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.

deze week was het raak wat de post betreft, we hebben aardig wat kaarten weer gehad maar eerst even de voorraad bij gevuld voor de kaarten die ik verstuur.
die berg was inmiddels gekrompen en had wat aanvulling nodig.
en zo als je ziet heb ik weer een par leuke kaarten kunnen vinden.
het blijft altijd lastig om kaarten te kiezen, meestal ga ik voor algemeen Nederlandse kaarten.
ik zelf vind twee die ik heb kunnen vinden van onze twee oude koninginnen wel erg mooi, prachtige portrettekeningen van deze twee vrouwen. 
de kaart met de wolf vind ik zelf ook heel mooi. 
de wolf is weer terug in Nederland en de mening hier over zijn erg verschillend. de ene vind het prima en de andere vind dat ze hier niet thuis horen. ik blijft het mooie dieren vinden en verder vind ik het prima dat ze er zijn.

en dan hadden we afgelopen week post.
deze leuke eekhoorns komen uit Frankrijk en hebben een reis van 6 dagen achter de rug over 355 km.
de afzender vroeg zich af of ik deze kaart leuk ga vinden.
nou, ik vind hem erg leuk. 
verder schreef hij dat zijn hobbie's fotografie en diamond painting.
verder heeft hij een intresse voor de Japaanse cultuur en houdt hij van katten. 
katten hebbeb ik er 3 dus die liefde delen we zeker.
verder stond er niks meer op de kaart geschreven. maar deze eekhoorns zijn zekker erg schattig.

en er was nog meer post!
dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een reis van 211 km gemaakt over 6 dagen.
de afbeedling zegt genoeg, Amerika. naast LA heb ik inmiddels ook wel andere delen in Amerika gevonden die me aantrekken. 
de afzender van deze kaart is een gepensioneerd leraar die houdt van de natuur en voetbal.
persoonlijk ben ik geen fan van voetbal.
verder houdt hij van wandelen, lezen, muziek en koken.
en daar kan ik mezelf weer wel in vinden, vooral het lees.

en ook deze kaart kwam afgelopen week op de deurmat vallen.
ik dacht eerst een afbeelding met de Titanic maar dat kan niet. 
we weten allemaal hoe het met de Tinanic is gegaan. dit is van de Queen Mary, ook een schip die van de zelfde maatschappij was als de Titanic.
deze kaart werd vanuit Malta naar mij toe gestuurd en heeft een reis van 8 dagen gemaakt over 1930 km.
deze afbeelding is een illustratie van een schilderij gemaakt door W.D Siddle maar deze cartoon achtige illustratie is gemaakt door Robert Ayton.
de verwarring met de Titanic is niet zo vreemd, de Queen Mary is er een kopie van.

de timing van de foto voor deze kaart is geweldig.
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reis van 687 km gemaakt in 6 dagen.
de afzendster van deze kaart mag graag wandelen met haar hond, iets wat wij hier ook graag doen.
verder is leest ze graag en houdt van zwemmen.
naast een hond heeft ze ook vissen en vogels.
die heb ik dan weer niet maar met 3 katten is dat ook niet heel verstandig.
ik heb verder niks met ganzen maar zo als ik al zei: de timing van de foto is super.

dan hebben we na deze aardig lading aan ontvangen kaarten ook nog de melding dat de kaart uit postcrossing 246, naar Japan zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 11 dagen over 9349 km. 

gaan we door met de kaart die ik deze week op de brievenbus heb gebracht.
deze kaart gaat naar  Canada en zal een afstand van 6019 km gaan reizen.
en het is er een vanuit de nieuwe kaarten.
de ontvangster van deze kaart had iets van koninklijke families op het wenslijstje van kaarten staan dus heb ik gekozen voor onze oud koningin Juliana, zijn was oonze vorstin van 1948 tot 1980.
ze is overleden op 20 maart 2004.
haar kleinzoon Willen Alexander is onze huidige koning.
ik ben geen overdreven fan van ons koninklijke huis. 
het zullen beste mensen zijn maar ik heb er gewoon niks mee.
de drama in de levens van de leden van het koninklijke huis heeft wel een paar hele leuke serie's om te kijken opgeleverd.
dat vond ik dan weer wel leuke om te kijken.
we gaan het afwachten wat de ontvanster van deze kaart gaat vinden. 

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing.
deze week zatten we weer eens aardig vol met kaarten.
volgende week heb ik weer nieuwe postzegels om te delen met jullie.
deze week en volgende week gaan de laatste uit de serie van koningsdag 2021 eruit.
dus tijd voor nieuwe, ze zijn besteld maar door koningsdag gisteren zit er even vertraging in de aflevering.
rest mijn alleen nog om jullie weer te bedanken en graag tot het volgende blog ... 















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...