dinsdag 20 april 2021

How's life? #2

How's life? is eigenlijk stand van zaken in een nieuwe jasje.
het klink eigenlijk net iets beter als stand van zaken, maar dat is mijn persoonlijke mening.
verder is de inhoud het zelfde als stand van zaken: over van alles en nog wat.
ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen: Nederland zit nog steeds min of meer in een lockdown!
horeca enzo is nog steeds dicht, we winkelen op afspraak, behalve bij supermarkten, daar kan je zo naar binnen als je maar een mondkapje draagt.
de avondklok hebben we ook nog steeds, alleen is die door dat we hier nu zomertijd hebben veranderd naar binnnen blijven tussen 22.00 en 04.30. 
en vele houden zich er aan maar ook genoeg die er lak aan hebben.
tot eind april blijft het nog zeker zo en er zijn al geluiden dat het nog wel eens tot halve mei kan gaan duren.
Nederland raakt steeds meer verdeelt en ik begrijp het nog ook.
het vaccineren gaat te langzaam en er is iedere keer wel iets met dat spul dat ze er weer even mee stoppen.
dan is er nog genoeg binnen de muren van ons Nederlandse kabinet gaande wat ook geen goed doet aan het vertrouwen in ons politieke leiders.
kort om: het is een zooitje! en we kunnen niks anders doen dan gewoon afwachten en hopen dat er snel wat veranderd.

Cottonshall
voor wie in het verleden de verhalen die ik online had gezet van Cottonshall heeft gelezen heb ik een spijtige mededeling: ik heb ze er vanaf gehaald.
dit is niet geheel zonder reden, de verhalen hebben een update gehad. 
alles is herschreven en heeft wat aanpassing gehad en nee, ze komen niet terug online maar komen binnenkort uit als boek.
ik voel me aan de ene kant gespannen dat dit gaat gebeuren maar ook een droom die uit gaat komen, mijn eigen boek! 
natuurlijk laat ik het weten als het zover is en op de site komt een link te staan naar waar je het boek kan kopen. 
ik verwacht er echt geen bestelseller van maar het feit dat het als een boek op de markt gaat komen is toch wel een stukje trots op mijn zelf zijn.
via de uitgever heb ik nu een module die gelijk dien als het upload script voor het uitgeven van een boek.
dat werkt nu ook een stuk prettiger als via goolge documenten.
je ziet gelijk hoe het eruit komt te zien en de hoeveelheid pagina's zijn op eens verdubbeld. zo blijkt toch op eens dat je een boek van ruim 300 pagina's bij elkaar heb geschreven.
we gaan het gewoon afwachten wat er van gaat komen, ze nemen mijn in ieder geval één ding niet meer af: ik heb mijn droom waar kunnen maken, mijn eigen boek en mijn eigen boek uitgeven!

ringen
ik ben geen persoon die make up gebruikt en mijzelf vol hangt met sierraden. 
maar de ringen die ik draag heb ik al jaren en ik wilde wel eens wat nieuws.
ook omdat de gouden ring die ik meestal draag er dun begint te worden.
ik kocht hem ooit op mijn 16de van mijn eerst verdiende salaris. de ring is dus 32 jaar oud.
de ander zijn gewoon simpel zilver ringen die ik bij een juwelier had gekocht.
op AliExpress vond ik de verkoper Huitan Factory Store, verkoper van sierraden.
en deze had erg leuke spullen, dus heb ik mijzelf een paar nieuwe ringen kado gedaan.
deze verkoper heeft ook kettingen, oorbellen en armbanden.
soms mag je best jezelf even verwennen, en ik heb dat met een paar nieuwe ringen gedaan. ik ben er super blij mee. 

overgangsklachten
ik maak er geen geheim van dat ik al een tijdje met de overgangsklachten hebt te maken.
het is iets wat heel normaal is voor vrouwen en wat we allemaal bij een bepaalde leeftijd gaan mee maken.
ik zit momenteel weer in zo een fase dat niks met regelmaat gebeurd.
had ik eerst eind 2020 nog een keer dat ik mijn menstruatie had, duurde het daarna weer tot half maart eer ik weer wat had en toen maar 3 dagen.
mijn lijf was vanaf dat moment er nog nog helemaal over uit of ik nou wel of niet al klaar was.
zo een dag helemaal niks en zo weer 1 of 2 dagen heel licht of naar de wc gaan en bijna puur bloed plassen, het liep er gewoon uit, en dan had je weer niks.
en je doet er niks tegen, het hoort er allemaal bij.
mijn humeur was om op te schieten en dan krijg je ook nog van die opvlieger om het even extra pittig te maken.
heerlijk die overgang! kan niet wachten tot ik er echt helemaal vanaf ben. en wanneer dat is is nog een groot vraagteken.
we zullen deze fase dus maar weer gewoon uit zitten, we hebben weinig keus.

en verder ....
verder gaat alles goed.
we zitten nog steeds thuis, de kringloopwinkel is wel open op afspraak maar er is nog te weinig om te doen voor iedereen.
hoewel de winkel inmiddels ruim 10 jaar bestaat is er niet echt gelegenheid door het corona om er een feestje van te maken.
toch wel jammer, maar we hebben geen andere keuze.

mijn dochter is nog steeds druk met haar verhalen schrijven, ze is er echt wel goed in.
haar verhalen zijn meer fan-fictie, dat is een hele andere kant van schrijven als wat ik doen.
maar ik ben toch wel trots op haar dat ze zulke goeie verhalen weet te schrijven.
je kan haar vinden op Tumblr onder de naam Warrior-Angel.
wel moet je daar een account hebben om verhalen te kunnen lezen. nee, je hoeft niet zelf aan het schrijven te gaan, alleen lezen kan je er ook gewoon via Tumblr. 

en zo heb ik geloof ik de boel wel weer up-to-date heb.
als je op de hoogte wil blijven kijken dan eens op het Instagram acoount van deze webpagina.
hier rechts staat een link naar dat account.
voor nu heb ik even niks meer om te delen dus .... tot het volgende blog.
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...