donderdag 22 april 2021

kattenstreken#47

met vier katten in huis was het niet saai ... maar helaas hebben we van Rambo afscheid moeten nemen.
maar nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

dolle bui
een kat in een dolle bui is als of er een orkaan door je huis gaat.
nou staat hier alles zo dat de echte breekbare, waardevolle spullen voor mij in een kast achter glas of hoog op een kast waar ze niet bij kunnen.
maar er is altijd wel iets wat je even lekker kan omgooien: de kussen op de bank bijvoorbeeld.
en het valt nu nog mee, het hangt allemaal nog min of meer op de bank maar ik heb het ook al gehad dat het op de grond lag.
helaas lukte het toen niet om foto's te maken maar nu was het een soort van heterdaad moment met Raya.
mijn bank bestaat ui van die losse kussen elementen, lekker handig als je ze hebt uitgeklopt. draaien met de kussen om ze neer te zetten of leggen zodat je minder last heb van die ingezakte zitplekken.
het vaste gebranden hoekje voor kom je op deze manier.
maar dat kan je ook lekker omtrekken, en de knuffels op de rugleuning er af gooien.
dit is net na haar moment, ze is alweer afgeleid door Nala in de gang.
het volgende moment was dan ook dat ze ongeveer werd afgeschoten de gang in, achter Nala aan. 
gelukkig hebben we dit niet iedere week, maar als we het hebben lig je echt krom van het lachen om die beesten.

lui, lui en nog luier.
de enige die niet echt als een dolle te keer gaat is Frodo.
die is momenteel helemaal in love met zijn monsterdoos.
ik bestel via monsterdoos.nl een aantal keer per jaar een doos met boodschappen.
dit kunnen nieuwe produkten zijn die je dan kan uit proberen of produkten die ze proberen aan te prijzen om te gaan gebruiken.
hier in huis zijn we er altijd blij mee, wij de produkten en de doos ... die is voor de katten.
de doos heeft inmiddels ook wel krabsporen omdat ze hem ook gebruiken om hun nagels te scherpen maar voor nu gaat het nog.
er zit een klein gat in de bodem door dat er karton is weg gekrabt maar weg halen lukt nog niet.
als ik het probeer springt hij er in en kijkt mij aan met een blik van "afblijven". 
gelukkig heb ik regelmatig een lege doos van de melkpakken, die kunnen zijn goed keuring ook nog wel krijgen om als slaapplek te voldoen. 
mandjes heb ik ook wel gehad maar die waren geen succes. ja zo een soort hangmat voor aan je raditor van je kachel, daar was Rambo dol op. maar hij was dan ook de enige die er naar om keek.
Frodo is echt wel van de lege dozen of bij mijn dochter op het voeteind van haar bed. Nala heeft een oud rieten kinderstoeltje wat op de gang staat als zijn slaapplek, de wasmand wil hij ook nog wel eens in duiken en Raya ... bij mij op bed, op of onder de dekens, maakt niet uit maar wel bij mij. 

bezem
dat ding heb ik nou al jaren en ik gebruik hem dagelijks om de gang en de keuken mee te vegen.
ik heb vanuit de gang tegels die doorlopen vanaf de voor de naar de achterdeur. ik heb er verder geen kleed liggen of zo.
dat betekend dat er dagelijks rommel te vinden is van zand wat van onder je schoenen vandaan komt of van de poten van onze hond. maar ook kattengrind van de bak die in een hoek staat in de gang.
Nala heeft er dus een nieuw spelletje van gemaakt, ze ligt in de deuropening van de woonkamer ... ik ben aan het vegen. dan komt ze voorzicht aangeslopen en springt dan boven op de bezem en is dan ook gelijk weer weg. 
de eerste keer toen hij dat deed had ik echt even zo iets van wat gebeurd hier nou weer? maar al snel had ik het door.
als hij zit zo als op de foto en je houdt de bezem voor hem dat is nog oke maar je moet niet naar hem toe gaan vegen, dat vindt hij niks.
dus ik veeg gewoon elke dag en regelmatig stort er een kat boven op of wat hij ook doet stukje meelopen en er op meppen met zijn poot. 
ach, als hij er nou lol van heeft, ik veeg gewoon door. 

een tijdje terug zat ik door mijn foto's te neuzen en kwam deze tegen.
het was eigenlijk de bedoeling om met deze foto een nieuw logo te gaan maken maar door het onverwachtse overlijden van Rambo moest ik dat plan over boord gooien.
toch kon ik het niet laten om deze te delen.
het is nog steeds raar dat we er eentje minder hebben.
het klinkt heel gek maar je merkt het toch wel, bijvoorbeeld wat het gebruik van kattengrind betreft of de kattenbrokken. 
hoe een verschil het al kan maken met één kat minder.
we blijven wel bij het plannen dat er geen nieuwe kat bij gaat komen, nee, onder geen enkele voorwaarden dan ook.
het is leuk zo maar we bouwen af naar misschien nog één kat of helemaal niks.
met mijn gezondheid moet ik ook kijken naar wat voor mij doenbaar blijft.

maar ik denk dat we wel weer genoeg hebben gedeeld van onze kattenclan.
namens Frodo, Nala en Raya een high poot en tot het volgende blog .... 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...