dinsdag 23 februari 2021

wat zegt planten die dood gaan over jouw persoonlijkheid?

plantjes in je huis zorgen voor meer sfeer. 
sommige mensen hebben thuis een hele groene oase en anderen hebben er hooguit twee staan en dan heb je mij ik kan geen enkel plant in leven houden.
ik krijg een cactus nog dood en die kunnen toch vrij lang zonder water!
maar wat zegt dat nou over je persoonlijkheid wanneer je planten constant maar dood gaan?
als eerste kan ik je vertellen dat je vooral niet moet treuren als planten bij jou thuis regelmatig sneuvelen. 
het zou namelijk weleens positief nieuws kunnen betekenen volgens onderzoekers!
dit meen je niet serieus? ja wel! hoe jij met planten ben zegt weer iets over jouw als persoon.

mijn planten gaan dood omdat ....
jij bent hoogstwaarschijnlijk een persoon die graag veel tijd en energie in familie en vriendschappen steekt. 
en die tijd, daar zit het hem in, je bent er zo druk mee dat je gewoon vergeet je plantjes water te geven. 
plantjes hebben gewoon niet de hoogste prioriteit in jouw leven, er zijn belangrijkere zaken.
of ... 
na een dag werken zou je in principe naar huis kunnen gaan, echter ben jij het type dat liever eropuit gaat. 
heerlijk bankhangen is niets voor jou daar jij echt een ‘outgoing’ persoon bent, en dus weinig thuis bent. 
met een leuk en druk leven, en weinig thuis zijn vergeet je gewoon dat groen in leven te houden.
of ... 
mocht je dan een keer thuis zijn, dan ben je voornamelijk druk met jezelf, even heerlijk je eigen ding doen. 
het idee om de plantjes water te geven komt op zo’n moment gewoon niet in je op. 
dat beetje tijd voor jezelf is heerlijk en aandacht voor het groen zit er dan gewoon niet in.
of ... 
wanneer je van nature een beetje chaotisch bent hoeft dat helemaal niet slecht te zijn. 
het maakt van jou een creatieveling, erg positief dus!
of ... 
wie van zijn plantjes wil genieten weet dat je er wel aandacht, liefde en zorg moet insteken, uiteraard weet jij dat ook.
echter jouw wereld is niet ideaal, en dat weet je. je maakt je gewoon niet druk om plantjes, het zijn maar plantjes. 
je bent een gelukkig mens omdat je je dus niet druk maakt om imperfecties.

daar moet ik eens even over nadenken ... 🤔
ik denk dat in mijn geval het een combi is van ongeveer alles.
maar de hoofd reden is eigenlijk: ik heb niks met planten.
sorry, ik heb het meerder keren geprobeerd maar het werkt gewoon niet.
1 keer per week water geven, om de twee weken water geven en dan naar totaal vergeten tot ze er bij hangen als treurwilgen.
wat ik heb staan is kunst, elke week even afstoffen en uit schudden buiten werkt nog het beste.
na een paar jaar als ze te ver verkleurd raken vernieuwen we ze weer en we kunnen er weer tegen.
nou ik neem al die redene die ze "wetenschappelijk" naar voren brengen met een pot zout!
ik heb gewoon geen "groene vingers", ik heb er er ook gewoon niks mee en dat is voor mij reden genoeg.
ja, mooi groen is zeker een lust voor het oog, daarom ga ik graag een rondje door het tuincentrum en drink er een kopje koffie.
helaas door het coronavirus is dat al weer een tijdje geleden.

tot het volgende blog ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...