donderdag 18 februari 2021

kattenstreken#45

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!

Rambo
de spanning is momenteel best wel groot.
een kleine 3 weken geleden zat ik weer bij de dierenarts met onze Rambo.
het gaat helemaal niet goed, hij is broodmager.
hij drinkt wel maar verder slaapt hij veel, we zien hem bijna niet eten en zijn maag heeft weining inhoud wist de dierenaarts vast te stellen.
verder lijkt hij geen controle te hebben over zijn ontlasting. 
als hij staat te drinken staat hij ook soms te gelijk te plassen.
maar wat is dan de oorzaak?
er is een hartruis, maar die word niet veroorzaakt door een slecht of zwak hart.
uit de bloedtest blijkt dat hij geen katten-aids of leukemie (kanker) heeft.
meneer krijgt een prik, een zo gezegde lang werkende antibotica omdat pillen geven een probleem is.
we moeten het nu verder gaan afwachten, binnen 2 weken moet er verbetering komen.
we hebben optie's open staan van een alvleesklier ontsteking of nierproblemen.
maar met dit prikje zou dat verbetering moeten gaan geven.
als dit gaat welken krijgt hij er nog een. kijken hoe ver we kunnen komen.
we zetten duidelijk in op proberen hem een kans te geven en desnoods om de zoveel tijd een prikje als dat hem helpt weer een beetje op de rails te komen.

update vrijdag 05-02:
ik zie na 5 dagen weining verschil om eerlijk te zijn.
hij slaapt nog veel, drink wel maar ik heb hem nog niks zien eten. mijn dochter heeft hem wel een paar hapjes zien doen maar dat was ook niet veel.
een plakje kipfiliet gaat er zo in maar daar lijkt hij nu zijn neus ook voor op te halen.
hij heeft nog steeds dat hij zijn plasje gewoon laten lopen, waar hij ook staat. 
wat kan het toch zijn?
het enig verschil wat ik zie is dat zijn ogen iets helderder staan dan eerst maar verder is het nog steeds een wrak om te zien.
maar dan zie ik hem naar de waterbak waggelen ... meer lopen en niet proberen om te vallen.
en in mijn hoofd gaat de knop al om.
ik weet het gewoon: dit kan niet nog meer dan een week door gaan.

ik bel de dierenarts en leg het uit. 
hij begrijpt het en we mogen komen.
Rambo is voor zijn bezoek aan de dierarts vrij rustig, kruipt tegen mij aan maar die blik ... als of hij het al weet.
het hart heeft meer ruis en lijkt erg traag te kloppen, de maag voelt leeg en ook de darmen geven geluid wat op aangeeft dat er gebrek aan voedsel is om te verwerken.
Rambo is slap en vutloos, en de dierenarts kijkt mij aan.
hij ziet geen andere mogelijkheid, we hebben al zo veel geprobeerd en niks lijkt te werken.
het is een groot vraag wat dit heeft veroorzaakt. we willen heb zo graag helpen maar er is gewoon geen tijd meer.
het valt mij zwaar, en ik voel de tranen al komen, dan rekt Rambo zijn kopje omhoog en met zijn neus raakt hij even mijn neus aan.
dit maakt het niet makkelijker en ik kan geen woord uitbrengen, met Rambo in mijn armen laat ik alles gaan. 
ik knik naar de dierenarts, hij begrijpt mij en begint om hem de slaapprik te geven.
Rambo ligt heel rustig met zijn kopje op mijn arm.
dan komt te spraken waarom het zo moeilijk is voor mij om hem nu al te laten gaan.
Rambo is twee dagen voor het overlijden van mijn pa geboren, hij is hier gekomen omdat onze Sam zo terug getrokken raakte na dat mijn vader er niet meer was. 
we praten nog wat verder en dan is het tijd voor de laatste prik ... recht in het hartje ... nog een laatste zucht en Rambo is niet meer.
we hebben nooit de indruk gehad dat hij pijn had maar zijn eventuele lijden is voorbij.
we praten nog wat na, een ding wat ik heel postitief altijd ervaar is dat onze dierenarts de tijd neemt.
maar na een kwartiertje is het toch tijd om naar huis te gaan en Rambo achter te laten.

thuis zitten er 4 ( 3 katten en een hond) die er niks van snappen.
de hond is al verschillende keren naar Rambo gaan zoeken.
Frodo en Nala zitten telkens in de keuken naar de doos te kijken of het kastje waar Rambo op lag te slapen.
en Raya ... kijk soms even in de doos maar meer ook niet, ze kijkt wel tekens naar Frodo en Nala die de plekjes in de gaten houden.
ze hebben het door en ondanks dat ze niet altijd zo goed met elkaar om gingen lijken ze hem toch te missen.
wij gaan hem zeker missen.
rust zacht, koe. (zijn bijnaam was koe) 

                                            *Rambo 14 juni 2013 - 05 februari 2021*














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...