woensdag 24 februari 2021

postcrossing#239

hallo, hier zijn we weer met een nieuwe 📬postcrossing voor deze week.
ik krijg wel eens de vraag waarom ik in 'we' vorm schrijf.
nou dat zal ik je kort uitleggen, postcrossing is iets wat in de loop van de tijd wel een dingetjes is geworden waar mijn dochter ook in mee is gegaan maar zij hoeft niet zo nodig vermeld te worden met haar naam en zo.
maar eigenlijk doen we dit dus een beetje samen, ik schrijf en verwerk het blog en zij haald de post en is de eerste die de kaarten die we krijgen leest en dan pas aan mij geeft ...😄😉
en dat maakt ook verder niet uit, we werken op wel meer dingen samen en daar hoeven we niet altijd een vermelding voor te krijgen.

gaan we door met de post, want er was post deze week.
zo al deze kaart, deze komt uit Duitsland en heeft een reisje van 601 km gemaakt in 5 dagen.
Bavaria is eigenlijk het Latijnse woord voor Beieren, de grootste deelstaat in Duitsland.
het dorpje waar de afzendster woont is Augsburg, een dorpje wat meer dan 2000 jaar oud is.
met zo een leeftijd zal er vast ook heel veel oude historie terug te vinden zijn. 
op de vraag of ik daar ben geweest is mijn antwoord nee. maar wie weet, misschien dat ik ooit de mogelijkheid ga krijgen om eens verder dan Nederland zelf op vakantie te gaan.

samen met het vorige kaartje kwam deze kaart op de deurmat vallen.
mijn dochter vond de twee flamigo's helemaal geweldig.
dit kaartje komt ook uit Duitsland en heeft een reisje van 601 km gemaakt in 5 dagen.
en het bijzonder is dat de afzendster van deze kaart in een dorpje woont wat in de buurt ligt van ... Augsburg.
dus in het zelfde gebied woont als de afzendster van de vorige kaart.
dat is toch wel heel bijzonder om twee kaarten te ontvangen van twee verschillende personen die in het zelfde gebied in Duisland wonen.
een echt gevalletje van toevallig zullen we maar zeggen.


deze kaart komt van iets verder dan Duitsland.
deze kaart komt uit Slowakije en heeft een reisje van 1064 km in 9 dagen gemaakt.
deze student heeft als hobby 'floorball' en ik heb het even moeten opzoeken wat het was.
floorball is een balsport die tussen bandy en hockey in zit. 
je speelt dit niet met een puck maar met een kunststof gatenbal van 7 cm doorsnee. 
de sticks zijn van kunststof gemaakt. 
ik had er nog nooit van gehoort.
de kaart bevat mooie afbeeldingen van de plaats Liptov.
het ziet er erg mooi uit.

en als je dacht dit alle post al was ... er is nog meer!
gisteren kwam deze kaart nog binnen vallen.
deze kaart komt uit de USA en heeft een reisje van 7492 km achter de rug in 11 dagen.
op de kaart zien we de 'gator wrestler', indrukwekkend beroep heeft die man met zijn krokodillenworstelen.
de kaart is vanuit de Wooten's Everglades Airboat tours in Florida.
ik heb wel eens gehoord van dit soort tours.
de enige manier dat wij hier die dieren kunnen zien is in de dierentuin achter glas.

en zo komen we aan bij de post van deze week.
dit kaartje is onder weg naar Duitsland en zal een afstand van 499 km gaan reizen voor het op zijn bestemming is aangekomen.
Naar Duisland hoef niet zo heel veel tijd te kosten, meestal is dat met hooguit 5 dagen wel op zijn bestemming.
de ontvangster woont samen met haar vriend en dochter en hebben ook een kat.
den voorkeur voor kaarten was er niet dus heb ik deze kaart gekozen, een gezellige rode kat.
doet mij erg denken aan onze eigen Raya. 
haar hobbie's zijn muziek, schilderen maar ook lezen.
verder is de ontvangster een natuur persoon, dan denk ik dat deze kat die tussen de bloemen ligt te slapen daar wel mooi bij aansluit.
we gaan het gewoon afwachten wat ze er van gaat vinden.



enzo komen we weer aan het einde van deze postcrossing.
we hadden deze week iets meer post dan we hadden verwacht. 
de teller voor nu staat op 249 kaarten verstuurd en 247 kaarten ontvangen.
toch wel aardig wat kaarten die er zijn verstuurd en gekomen op bijna 5 jaar tijd.
ja, alweer bijna 5 jaar dat dit blog van postcrossing loopt. maar daar komen we later nog op terug.
inmiddels zijn we met de reeks postzegels begonnen die was te zien in postcrossing 237.
ik denk dat ik ergens volgende week ofzo weer nieuwe ga laten maken.
dus dat kun je binnenkort ook weer verwachten in postcrossing.
voor nu wil ik jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ... 













 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...