donderdag 11 februari 2021

stop kindermishandeling!

Deze heb ik via een vriend, wie het heeft geschreven weten we niet. 
Het was Engels geschreven maar ik heb het vertaald naar het Nederlands. 
Het is zo sterk en goed geschreven dat ik hem wilde delen. 
Laten we onze oren en ogen niet sluiten. We weten dat niet iedere kind gezegend is met fijne ouders. Ouder worden is zo gepiept maar ook echt een ouder zijn is een heel ander verhaal.


Op maandag had Billy zijn huiswerk niet af.
En toen de leraar hem vroeg waarom zei hij : 
"Omdat een monster het verscheurde, nadat ik hem een ​​leugen had verteld."
"Je weet dat monsters niet bestaan, en als je je huiswerk niet inlevert. 
Geen pauze voor jouw.”
 
Op dinsdag had Billy buikpijn.
En toen de leraar hem vroeg waarom zei hij:
"Een monster nam mijn eten weg, zelfs mijn ijsje.”
“Billy, ik heb je al eens eerder gezegd dat monsters niet echt zijn. Je zult moeten wachten tot lunchtijd voordat je een maaltijd krijgt."
 
Op woensdag had Billy een verband, dat zijn rechteroog bedekte.
Toen de leraar hem vroeg hoe het gebeurde,was dit zijn antwoord: 
"een monster rende achter me aan toen ik binnen speelde en aan het rennen was”. 
"Billy alsjeblieft ", zei de leraar," ik wil niets meer horen."
 
Op donderdag weigerde Billy te gaan zitten, en toen de leraar hem vroeg waarom, 
zei Billy:
"Een monster sloeg mijn billen, want ik begon ergens om te huilen."
"Billy, zei de leraar, "dit loopt uit de hand, en als je doorgaat met deze verhalen, zet ik je op de gang.”
 
Vrijdag kwam Billy niet naar school, en toen de leraar erachter kwam waarom, zei ze een klein gebed tot God.
In de hoop dat Billy het zou overleven.
Want een monster had Billy geslagen en hem met een mes bedreigd.
Nu lag Billy in een ziekenhuisbed, vechtend voor zijn leven.
Dus leraren onthoud alstublieft, dat monsters echt zijn.
Luister aandachtig naar kinderverhalen, een gewond hart dat je kunt helpen.
 
Auteur onbekend ...
de pijn voor kinderen is te echt.

tot het volgende blog .... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...