woensdag 18 december 2019

postcrossing#181

hallo, het is woensdag en jullie weten wat dat betekend: 📫postcrossing!
en geen lang verhaal om mee te beginnen maar gelijk door naar wat ik deze week heb ontvangen.
we zitten een beetje vol zo op de laatste postcrossing voor de vakantie zal ik maar zeggen.


afgelopen week had ik een blije brievenbus. 
deze twee kaartjes kwamen op de deurmat vallen.
dit kaartje komt uit Polen en heeft een afstand van 1118 km gereisd in 11 dagen.
en dit leuke potje thee was op de achterkant vol geschreven met echt hele leuk uit spraken van kleuters.
de afzendster is namelijk juffrouw op een kleuterschool. 
kinderen kunnen inderdaad uitspraak doen die erg grappig zijn en ze hebben het zelf vaak niet door.

en tegelijk met de vorige kwam deze kaart binnen.
deze star trooper komt uit Japan en heeft een afstand van 8765 km gereisd in 11 dagen voor ik hem had.
en ik was zeker blij met deze star trooper, I like star wars!
ik was denk ik een jaar of 12 toen ik voor het eerst Star Wars: "a new hope" heb gezien en sindsdien zeker een fan.
niet dat mijn huis vol staat met spullen maar ik heb zeker de dvd's.
dus als antwoord op de vraag van de afzender van deze kaart:
ik vind Star Wars zeker leuk maar ook Harry Potter or Lord of the rings, the Hobitt and Pirates of the Caribbean zijn leuke films.




maar twee dagen later had ik wedrom een blije brieven bus toen deze kaart binnen viel.
en mijn ogen kregen bijna de zelfde sparkeling als de lichtjes op de kaart. Los Angeles, en ik ben er dol op!
deze kaart komt vanuit Duitsland en heeft een afstand van 627 km gereisd in 14 dagen.
de afzendster van deze kaart heeft een zoon die in LA is geweest vandaar deze kaart.
ik ben er super blij mee en ook deze is een favoriete van mij.

dan kwam er het bericht binnen dat de kaart van vorige week zijn bestemming heeft bereikt.
die ging naar Duitsland en heeft een afstand van 460 km gereisd in 4 dagen.
de kerstkaart van de old ladies vond ze leuk.
nog geen uur later kwam er een tweede bericht dat de kaart uit postcrossing 176, die ging naar Finland, na een reis van 31 dagen over een afstand van 1845 km was aangekomen.

en dan gaan we door met twee nieuwe kaarten, wederom van de old ladies in kerststijl.
deze kaart gaat naar Duitsland en zal een afstand van 537 km gaan reizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
het is niet zo heel ver dus verwacht dat deze voor de kerst er wel zal zijn. ik heb geschreven over hoe onze kerst dit jaar zal zijn.
deze kerst is misschien de rustigste in de afgelopen jaren want mijn dochter en ik zijn maar met zijn twee.
en dat is helemaal niet erg want we hebben een boom staan met cadeautjes er onder en we gaan het gewoon lekker gezellig maken.
zo als mijn dochter zei: kerst zo als toen met opa, in de ochtend koffie met wat lekkers en we pakken de cadeautjes uit. 


en dan de tweede old ladies kaart, die gaat iets verder weg.
deze kaart gaat naar de USA en zal een afstand 8963 km gaan reizen.
ik denk niet dat deze kaart voor de kerst bij de ontvanger is maar het is met alle goedheid voor een fijne kerst verstuurd.
een andere gebeurtenis rond deze tijd van het jaar is de verjaardag van mijn dochter en daar heb ik hier wat over geschreven.
een verjaardag waarbij mijn dochter 18 jaar wordt.
de leeftijd dat zijn volgens de Nederlandse wet zelf verantwoording krijgt voor zaken en ook te maken gaat krijgen met rekeningen die ze moet betalen.
zo als ze zelf zegt: op je verjaardag krijg je cadeautjes maar ik krijg cadeautjes waar ik voor moet betalen. 
welkom bij de club volwassen worden!

en met deze twee kaarten komen we aan het einde van postcrossing van dit jaar.
we gaan er even van tussen voor de kerstdagen en de jaarwisseling en zijn dan op 8 januari 2020 weer terug met postcrossing.
dan gaan er ook weer twee kaart uit, maar dat kennen jullie denk ik intussen al wel.
de vakantie loopt van 21 december 2019 tot 5 januari 2020.
rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht van deze week en dan wens ik jullie fijne feestdagen en een voorspoedig 2020!!

tot het volgende blog, in het nieuwe jaar!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...