vrijdag 20 december 2019

dag 2019, hallo 2020!

en dan is het alweer bijna een jaar voorbij!
misschien ging het snel voor jouw of juist niet, kijk je positief terug of juist negatief?
2019 was voor mij vooral het jaar waarin ik flink werd wakker geschud wat mijn gewoontes betreft.
mijn hart leek even andere plannen te hebben dan mijn hoofd en ik ben nog steeds dankbaar dat mijn dochter deze ene keer niet heeft geluisterd naar mij.
we zijn inmiddels ruim 6 maanden verder en ik ben er nog.
ik rook nu sinds juli niet meer en probeer ook in mijn voeding beter op te letten met wat ik eet. ja, soms snoepen we ook maar dat mag ook wel.
mijn longen zijn geen verbetering geworden na het stoppen, het lijkt eerder slechter te gaan maar daar voor lopen nu onderzoeken om te zien wat het probleem is.
en nee, ik ga niet van het ergste uit, het probleem zit waarschijnlijk in iets heel anders.
we wachten dat nog even af wat daar verder gaat uit komen.

intussen leven we door en kijken we vooruit!
de komende dagen vier ik dit jaar samen met mijn dochter.
door omstandigheden kan dit jaar haar vader met zijn vrouw en kinderen er niet bij zijn, dat is jammer maar we begrijpen het wel.
we vieren het dus met zij twee, net als de eerst keer nadat mij vader was overleden.
lekker net als vroeger, in pyjama cadeautjes uit pakken van onder de boom met ons ontbijt erbij, en verder zien we wel wat we doen op zo een dag.
na de kerst feesten we hier nog even door, of toch niet?
dit jaar word mijn dochter 18 jaar maar ze wilde er niet zo heel veel aandacht voor geven en zeker geen uitgebreid feest.
er komen een paar vriendinnen en er blijven er ook weer slapen meer dan dan wilde ze niet.
2019 is niet haar jaar geweest en ze zit nog volop in de revalidatie van het ziekenhuis.
ergens kan ik haar wel begrijpen dat ze geen zin heeft in een groot feest.

we zitten al met één voet in 2020, maar hebben nog geen ideeën wat we kunnen verwachten. er staat wel van alles gepland rond de gezondheid maar meer ook niet.
in dat jaar bestaat dit weblog 10 jaar en ik ben geen grote naam in deze wereld maar ik vind het nog steeds leuk om te doen.
wordt er wat speciaal gedaan aan dat 10 jarig bestaan? geen idee, de plannen zijn wat veranderd door de gezondheidsklachten dus ik kijk wat ik nog in elkaar kan draaien op die korte tijd.
wel gaan er veranderingen komen op het blog wat de vaste items.
zo verschuift de Bol.Top 3 van de vrijdag naar de dinsdag. 
op woensdag blijft postcrossing en op donderdag blijft ook kattenstreken.
TBM op de dinsdag komt voorlopig te vervallen en ik weet niet of het nog terug gaat komen.
nieuwe is Star Stable prietpraat, een onderdeel wat ik samen met mijn dochter doe.
zij heeft een eigen you tube kanaal en sinds een paar weken maken wij samen video'van het spel wat wij spelen: Star Stable.
geen ongein, maar gewoon als ons zelf en hoe wij het ervaren en wat we er van vinden.
en sinds vorige week doe ik de blog versie van prietpraat.
wat waren de updates en wat gebeurd er momenteel in het spel, denk dan terug aan bijvoorbeeld de pompoenenjacht met Halloween.
we gaan dus zien hoe dat verder gaat verlopen.
ik vindt het wel erg leuk om komend jaar samen te werken met mijn eigen dochter.


en verder .... verder zien we wel wat 2020 gaat brengen.
2019 was niet ons jaar maar ik kijk er ook niet op terug met een gevoel van blij dat het voorbij is. 
we richten ons op de toekomst! dat is wat telt. wat achter mij ligt is geweest en kan ik niet meer veranderen, ik kan het verbeteren in de toekomst.
ik ga voor nu genieten van een paar feestelijke dagen, samen met mijn dochter.
en mijzelf even niet bezig houden met het blog.
de vakantie van 21 december 2019 tot 5 januari 20120!
vanaf dinsdag 7 januari 2020 gaan we weer door met het weblog zoals we al bijna 10 jaar doen.
rest mij alleen nog om jullie te bedanken voor jullie aandacht het afgelopen jaar.
en wens ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen en een voorspoedig 2020!



tot het volgende blog, in het nieuwe jaar!


p.s wees voorzichtig met vuurwerk!! en denk aan de dieren, die zijn niet zo blij met vuurwerk













Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...