woensdag 18 december 2019

extra: 3 fm Serious Request: The Lifeline 2019

drie dj-teams zetten mensenhandel op de kaart door van Zeeland naar Groningen te lopen. mensenhandel is een verborgen drama dat wereldwijd 25 miljoen mensen treft, waarvan het merendeel jongeren
ze maken 24 uur per dag live radio en bezoeken de acties die luisteraars organiseren. 
dit alles met één doel: het inzamelen van geld voor het Rode Kruis. 
de dj’s leggen samen bijna 500 kilometer af.



en ik was het niet van plan langs de route te gaan staan omdat ik ook nog moet werken bij de kringloopwinkel maar ...
ik heb mij laten overhalen om toch te gaan op deze nachtelijk expeditie.
vannacht zal ik in Völckerdorp staan wachten tot Frank en Eva hun etappe gaan lopen.





update:
tja, wat zal ik zeggen: we zijn er geweest!
dat is iets dat kan ik zeggen dat is gelukt, verder was het een rampnacht voor mij en geen Frank of Eva gezien.
zelf Mark en Jorien hebben we alleen gezien via het grote scherm.
de drukte ter plaatsen viel ook wel mee.
niet gek, het was echt ijskoud.

kost even wat moeitte ...
maar goed, zo even na half 12 zijn we gaan rijden richting Völckerdorp.
geen idee waar het precies was maar via Google Maps ging dat wel lukken.
of toch niet? nee, we moest de route echt via de site van Serious Request invoeren, via een postcode want zo kende Google het niet eens.
ik wist dat ik via Bergen op Zoom moest rijden en vandaar uit zou ik het wel zien.
maar het kwam goed en we kwamen er aan rond half 1. we hadden het sneller gereden dan ik had verwacht.
de drukte viel mee, joh! wie verzint het ook om een halbe nacht te gaan blauw bekken voor dit? ...euh, ik!
maar de lol verging mij al heel snel.
na een half uur in de kou begon ik last te krijgen van mijn benen, ik voelde letterlijk mijn tenen niet meer en in mij gewrichten voelde ik pijn.
shit! de kou is op mijn gewrichten geslagen en kreeg last van mij reuma.

na in mijn auto te zijn gaan zitten en de verwarming aan te hebben gehad voelde ik geen echte verbetering en hebben we besloten om weg te gaan.
mede omdat op dat moment het nog zeker een uur of langer kon duren voordat Mark en Jorien zouden aankomen.
een kleine domper op alles maar de gezondheid gaat even voor.

berichtje van Eva ...
ik had via twitter al een berichtje gehad van Eva Korenman dat ze er aan kwamen maar door de pijn die ik was gaan voelen was het gewoon niet wijs om te blijven in die ijskou daar. en ik moest natuurlijk de rit terug naar huis ook nog kunnen rijden.
dus helaas via een twitter bericht moeten laten weten dat ik niet kon blijven wachten op Eva en Frank.
daar kreeg ik een lieve bericht van Eva op terug.
dus helaas was deze expeditie een beetje een mislukking wat betreft het zien van de dj's.
op weg naar huis kwamen we wel de auto tegen waar Eva en Frank in zaten op weg naar hun startplek.
en de weg die wij uit kwamen moesten Mark en Jorien in om de bestemming te bereiken maar helaas hebben we die niet gezien.

we hadden geld bij om te doneren, maar dat is dus niet gelukt.
dat gaan we vandaag als nog doen via deze link:

https://doneer.rodekruis.nl/3fmseriousrequest

en via deze zelfde link kan jij ook nog doneren!
ik wens de lopers veel succes!

tot het volgende blog ....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...