zondag 18 maart 2018

RTL Gezondheidstest #6

RTL 4 zendt sinds donderdag 8 februari 2018 de Gezondheidstest 2018 uit. 
met deze test wordt zeven weken lang gekeken hoe we gezonder kunnen leven en of we verantwoorde keuzes maken. Je kunt meedoen via de RTL Gezondheidstest app.

tijdens de gezondheidstest worden vragen over de gezondheid behandeld. 
niet alleen aan de mensen in de zaal en de BN’ers, ook aan jou thuis. 
tijdens de televisieavond kun je meedoen via de app.
de app is voor Android te downloaden uit de Google Play Store.

de RTL Gezondheidstest app toont de zeven verschillende thema’s die de komende weken behandeld worden. 
via de app kun je iedere week live meespelen. daarnaast kun je met extra tests en challenges je kennis nog meer vergroten. 
je kunt in de Gezondheidstest app badges verdienen en in je profiel zien wat je score is per thema.

week 5: slaapritme challenge
door een regelmatig ritme kun je makkelijker inslapen en opstaan, je krijgt meer energie en je hebt minder slaap nodig.

de challenge deze week: ga rond het zelfde tijdstip slapen en kom ook op een vast tijd, ook in het weekend, uit je bed.
hier heb ik niet aan meegedaan. 
ik heb al een vast ritme van naar bed gaan, wakker worden en opstaan.
meer over mijn slaapritme had je vorige week al kunnen lezen.


week 6: eten en drinken
voeding is van wezenlijk belang voor ons mensen. maar is datgene wat jij eet en drinkt juist en voldoende?
op deze test had ik 57 punten gescoord. dat is is dus een voldoende maar er is ruimte voor verbetering.
ik wist van te voren al dat ik geen topscore zou hebben, ik weet dat ik met me eten en drinken het niet zo netjes neem.
ik eet waar ik trek in heb en dat is met drinken ook zo.
wat het drinken betreft, ik drink misschien te veel koffie.
ik zit op een gemiddelde van 5 à 6 kopje koffie per dag.
maar wat ik verder drink is water. vaak doe ik hier wel een klein scheutje van die limonadesiroop bij voor de smaak.
echt frisdrank als cola drink ik alleen als ik uit eten ben of zo.
maar thuis drink ik het eigenlijk nooit.
wel drink ik af en toe in het weekend een glas witte wijn.
met me water kom ik echt wel aan 1,5 liter per dag.
ik heb flesjes water die ik vul en die gaan er zeker 3 per dag doorheen, ik kom dus wel aan me hoeveelheid.
me eten is niet zo volgens de regels, ik eet waar ik trek in heb, wel heb ik een variatie met groente, vlees en aardappelen maar ook eet ik rijst en pasta's.
ontbijten doe ik nooit, dat wil zeggen, ik eet nooit als ik net uit bed ben, ik kan dat echt niet.
zo rond de klok van 10 uur eet ik pas een boterham.
me lunch is 2 boterhammen of een schaaltje yoghurt met cornflakes en me avondmaaltijd is waar ik die dag trek in heb.
ook me tussendoortjes of me snacks zijn verschillend, ik kan fruit nemen maar kan ook een zak chips open trekken of iets anders op tafel zetten.
vaak 'lekkere trek' dingen maar ik vind het wel best zo. ik kan soms iets te veel er van nemen maar ik kan ook een hele week er niet naar om kijken.
ik geloof het allemaal wel en zie geen reden om te veranderen in hoe ik het nu doe.

week 6: 1,5 liter water per dag challenge
dat water goed voor je is weten we. 1,5 liter per dag zou goed zijn.
dat zijn 8 glazen water of 3 flesjes van 0,5 liter.
de challenge deze week is om per dag die 1,5 liter water te drinken.
leek mij niet zo een moeilijk, ik kom er al aan dus geen probleem, ik doe mee!

thema week 7, de laatste: geluk

en ik hoop op geluk want volgende week heb ik op die dag net een afspraak staan.
ik hoop dus op tijd terug thuis te zijn om vanaf het begin mee te kunnen doen.

de afgelopen weken deed ik al mee met de RTL gezondheidstest en neem deze met jullie door. 
op donderdag doe ik zelf mee aan de test en deze zal ik op zondag met jullie delen.
we hebben er nu 6 gehad, nog 1 te gaan.


tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten