zondag 25 maart 2018

RTL Gezondheidstest #7

RTL 4 heeft sinds donderdag 8 februari 2018 de Gezondheidstest 2018 uitgezonden. 
met deze test wordt zeven weken lang gekeken hoe we gezonder kunnen leven en of we verantwoorde keuzes maken. Je kont meedoen via de RTL Gezondheidstest app.

tijdens de gezondheidstest worden vragen over de gezondheid behandeld. 
niet alleen aan de mensen in de zaal en de BN’ers, ook aan jou thuis. 
tijdens de televisieavond kon je meedoen via de app.
de app is voor Android te downloaden uit de Google Play Store.

de RTL Gezondheidstest app toont de zeven verschillende thema’s die de komende weken behandeld worden. 
via de app kon je iedere week live meespelen. daarnaast kun je met extra tests en challenges je kennis nog meer vergroten. 
je kunt in de Gezondheidstest app badges verdienen en in je profiel zien wat je score is per thema.

week 6: 1,5 liter water per dag challenge
dat water goed voor je is weten we. 1,5 liter per dag zou goed zijn.
dat zijn 8 glazen water of 3 flesjes van 0,5 liter.
de challenge deze week is om per dag die 1,5 liter water te drinken.
leek mij niet zo een moeilijk, ik kom er al aan dus geen probleem.
en dit is me dus zonder problemen gelukt. ik drink thuis alleen maar water.

week 7: geluk
geluk! dat wens je iedereen toe, ontdek wat jou gelukkig maakt door de testen en challenges van deze week.
met 71 punten heb ik voldoende gescoord op deze test.
ik voel me ook gewoon goed en ben tevreden, oké er is altijd ruimte om het net iets beter te hebben.
ik heb zeker iedere dag wel een moment waar ik gelukkig van word.
me dochter is zeker het beeld waarbij ik me gelukkig voel en kan zeggen dat ik in al heel veel dingen geluk heb dat ik haar heb.
zonder haar had me leven niet geweest zo als het nu is.
ondanks de vele tegenslagen in me leven ben ik een doorzetter, soms ook niet maar dat ligt geheel aan de situatie.
soms moet je iets opgeven, omdat het gewoon niet gaat worden zo als jij het zou zien.
ik heb echt iedere dag wel een moment die voor mij de oplading is waar ik geluk en ontspanning in zie.
spelletje spelen of lekker onderuit op de bank met een boek.
hoewel me sociale contacten niet heel breed zijn ben ik tevreden met wat ik heb.
ik kan op deze personen rekenen en ik ben er ook voor hun als dit nodig is.
me familie, wat er nog van is, tja ... geen contact mee en ik vind het prima.
de mensen die wel in me leven zijn zijn voor mij geluk, ik weet dat ik op hun kan vertrouwen en ze er zijn als ik ze nodig heb. dat is al meer dan wat ik van me familie kreeg.
geluk krijg je maar maak je ook zelf, de tijd die ik met me dochter door brengen zijn voor mij momenten van geluk. we zijn meer dan alleen moeder en dochter, we zijn vriendinnen.
en als is het niet altijd rozengeur en mannenschijn, ik voel me prima met hoe me leven nu is. geen partner hebben ( geen relatie) is op zich niet echt een probleem, oké, je mist soms wel die aanspraak maar verder voel ik me er goed onder.
ik heb wel momenten gehad dat dat niet zo was maar er zijn genoeg andere dingen die me hebben beseffen dat zo als het nu is ook goed is.
werk dus aan je eigen geluk! bij tegenslag blijven vechten en op een dag dan kijk je rond en besef je dat wat je heb voldoende is.

week 7: geef een compliment challenge
de challenge deze week is om iedere dag 1 persoon een compliment en ervaar hoe jouw geluksgevoel veranderd.
deze is een eitje, me dochter zit in de eind examens van school en heeft al de nodige goed punten behaald dus met de complimenten delen zit het wel goed.
deze challenge is de laatste die via de app nog is te doen.
we zijn aan het einde gekomen van de rtl gezondheidstest.


de afgelopen weken deed ik  mee met de RTL gezondheidstest en nam deze met jullie door. 
we hebben er nu 7 gehad.
heb jezelf ook mee gedaan? ik persoonlijk vond het wel leuk om te doen.
sommige uitkomsten waren niet zo heel verrassend maar ik heb er ook nog wel dingen uit kunnen halen om een gezondere balans in me leven te krijgen.



tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...