donderdag 15 februari 2024

Scooziemouse GameTalk #1

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen. 
Sommig via een computer en andere via een app op mijn tablet. 
Misschien ken je StarStable prietpraat nog wel, dit is een blog wat je daar mee kan vergelijken. Alleen dan een verzameling van meerdere spelletjes die ik speel. 
Zoals:
StarStable: een online paardenspel, geen onbekende hier op het weblog. 
Disney Dreamlight Valley: een online spel waar jij een nieuw thuis kan bouwen voor jouw favoriete Disney karakters.
Sims4:  simulatie game waarin jij bepaalt hoe je leven kan verlopen.
Hogwarts Mystery: ga naar de bekendste toverschool ter wereld. 
Lily ‘s Garden: renoveren de tuin van haar tante door uitdagende puzzels op te 
Voor nu een leuke basis en wie weet wat er nog voor verrassingen komen.



Disney Dreamlight Valley
Disney Dreamlight Valley is een levenssimulatie- avonturenspel.
In het spel ga je naar een magische vallei die wordt bevolkt door verschillende Disney- en Pixar- personages die eerder een vloek ondergingen waardoor ze hun herinneringen aan hun leven in de vallei verloren.
Dreamlight Valley is een magische vallei waarin verschillende delen bevolkt worden door Disney- en Pixar-personages.
De speler kan de vallei verkennen om hulpbronnen te verzamelen en hun magie gebruiken om de vallei te herstellen. 

Dit is mijn karakter in Dreamlight Valley. 
Ik gebruik hier de naam Scoozie. Ik speel dit spel nu iets meer dan een jaar. 
Laat ik wel even voorop stellen dat dit geen gratis spel is. Ik heb de versie voor de computer, waarop ik het spel speel via Steam, een gameplatform.
Het spel is voor verschillende platforms verkrijgbaar, en de prijs verschilt dus ook per platform.
Regelmatig zijn er Game Patch die je kunt spelen voor punten(moonstones) en spullen. 
Het paarse figuur achter mij is de donkere zijde van mijn karakter, deze is vrij gespeeld naar de opdracht met de forgotten. Ze is vaak te vinden in mijn Dreamlight Valley, samen met de andere personages die er inmiddels wonen. 

Sims4
Jij creëert. Jij bepaalt. Jij heerst in De Sims 4.. 
Uit je creativiteit en creeer nieuwe Sims met opvallende karakters en unieke uiterlijke kenmerken.
Bepaal de kleding, haarstijl en geef jouw Sim een eigen levensdoel. 
Bouw moeiteloos perfecte huizen in bouwmodus, waarbij je kunt kiezen uit jouw favoriete ontwerpen en decor. 
Ontwikkel relaties, streef nieuwe carrieres na en ontdek nieuwe buurten waar je evenementen kunt bezoeken en andere Sims kunt ontmoeten. 
Wees machtig en vrij, geniet en speel met het leven.

De Sims, wie kent het niet? 
Ik kende het wel maar had mezelf er nooit in verdiept. Tot een jaar of twee geleden.
Mijn dochter ging het spelen en ik keek wel eens mee.
Vooral het bouwen vond ik leuk. Dus ik heb een eigen spel gekocht en ben gaan spelen. 
In de loop der tijd heb ik veel van de uitgebrachte spelpakketten verzameld. Meer voor het bouwen dan echt een spel starten en spelen.
Kort geleden ben ik dat wel gaan doen met dit karakter Daisy Rogers, de eerste generatie. Hoe ver ik ga komen durf ik niet te zeggen, we zien het wel. 
Het is voor mij een hele uitdaging om dit te gaan doen, ik ben meer van het bouwen en dan vooral gericht op het simpele huis. 
Geen grote luxe villa maar klein en simpel, voorzien van de juiste gemakken zoals je ze thuis ook zou willen hebben. 
Tijdens GameTalk hou ik jullie op de hoogte van hoe mijn generatie-spel gaat, ik doe mijn best maar beloof niks. 

StarStable 
Welkom op Jorvik, het betoverende eiland vol eindeloze avonturen. 
Samen met je eigen paard word je onderdeel van een magisch verhaal en ontdek je vanuit je zadel een fantastische wereld. Berijd, verzorg en doe mee aan wedstrijden met je eigen paarden. Word vrienden met spelers van over de hele wereld, ontmoet elkaar en deel je avonturen. Je kunt samen rijden, chatten en zelfs je eigen ruiterclub beginnen. 
In StarStable komen heel wat interessante personen en spannende mysteries voor. 
Voltooi de missies en beleef samen met de inwoners van Jorvik de spannendste avonturen.

Tja, wat kan ik nog zeggen na al die jaren van prietpraat te hebben gedaan? 
Oke, mijn naam op StarStable is Malin Hawkstorm en ik speel het spel nu ruim 12 jaar.
Ik heb het een tijdje niet gespeeld, maar dat was omdat ik toen even niet een computer had met de juiste eisen om het te kunnen spelen.
Ik ben de laatste jaren iets minder fanatiek wat betreft spullen kopen en laten zien. Ik koop wat ik ook echt leuk vind en daar trek ik de grens.
StarStable is soms erg gemakkelijk om problemen af te schuiven op je computer, wat niet altijd terecht is. 
Ja, ik blijf het spelen en deel nog dingen, via het Instagram account blijven ik foto's plaatsen, je kan mij vinden onder de naam @malin_hawkstorm.
Ooit was ik een spelletje begonnen: Hoe goed ken jij Jorvik?
Mogelijk dat ik dit in GameTalk ga terug halen. 

Hogwarts Legacy
Hogwarts Legacy is een open wereld actierollenspel die via een app op je telefoon, tablet en iPad is te spelen.
Tijdens het spel ga je als leerling naar Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-Pocus.
Sluit je aan bij een van de vier afdelingen en volg lessen zoals toverspreuken, verweer tegen de zwarte kunsten, vliegen op een bezem, kruidenkunde en toverdranken.
Tijdens je schooljaren gebeurt er genoeg, naast je lessen zijn er genoeg zijmissies om te spelen en kun je leuke items verdienen voor jezelf. 

In Hogwarts Mystery is mijn naam Cathy Winterfall en ik ben inmiddels al een vierde jaarsstudent.
Een van de zijmissies die je karakter heeft is uitzoeken wat er met je broer Jacob is gebeurd.
Deze is verdwenen en niemand lijkt een duidelijk antwoord te hebben over zijn verdwijning of houden ze iets geheim? 
Je volgt je schooljaar aan de hand van een verhalenlijn van lessen en zoekt naar wat er met je broer is gebeurd. Tijdens deze opdrachten leer je steeds meer leerlingen kennen en sommige worden jouw beste vrienden. 
Je kan best lang bezig zijn met je schooljaar omdat je regelmatig events hebt om te spelen, waarmee je weer spullen of andere dingen kan verdienen voor in je spel. 

Inmiddels is er ook een update beschikbaar voor als je dit spel rond hebt gespeeld, Beyond Hogwarts. 
Je schooljaren zijn voorbij, tijd om aan het werk te gaan. Een spel waarin je oude bekende tegenkomt tijdens je werk als schouwer.

Lily’s Garden
In Lily's Garden is het je missie om de tuin te renoveren terwijl je uitdagende puzzels oplost met een interessant verhaal en personages.
In het spel kun je ook je droomhuis creëren door te kiezen uit honderden verschillende voorwerpen voor zowel de tuin als het interieur van het herenhuis.
Help Lily de tuin van haar oudtante op te knappen en combineer bloemen om uitdagende puzzels op te lossen. 
Beleef een romantisch liefdesverhaal vol wendingen en verrassingen terwijl Lily met verschillende personages omgaat.

Er zijn heel veel van dit soort puzzel spelletjes.
Gardenscapes is er ook zo een, ik heb het maar Lily’s Garden vind ik persoonlijk net iets leuker.
Lily is het karakter waar je mee speelt, ze heeft een landgoed van haar tante geërfd en door puzzels op te lossen knap je de boel op tot prachtige tuingebieden.
Je speelt aan de hand van een verhalenlijn, je ontmoet nieuwe personen en ontgrendeld nieuwe gebieden. 
tussendoor krijg je mogelijkheden om spullen te verzamelen via tijdelijke opdrachten. Je kan hier een gouden kaart kopen of je speelt de gratis versie. Net zo leuk maar je krijg minder spullen.
De extra spullen uit de betaalde versie met de gouden kaart bevat vaak iets van een dier dat over je landgoed loopt of een outfit voor Lily. 
Ik koop soms een kaart, maar de gratis versie is net zo goed.
Ik durf niet precies te zeggen hoe lang ik het al speel, ik gok een jaar of 3. Het was net uit dat ik het ben gaan spelen en speel het nog steeds, ik zit ergens in level 2655 van het spel. 

En wat kun je verder verwachten …
Ik ken een aantal personen die zich bezighouden met gamen en online streamen.
Hulptroepen die mogelijk eens een tip kunnen opgooien over leuke spellen die te spelen zijn. 
En misschien zijn niet alle spelletjes van die soft games, maar stevige spellen met gevechten en zo.
Maar dat is nog even in een onderhandelfase.

Mijn opzet is niet dat er speciale filmpjes komen, vooral foto’s is waar ik mij op richt.
Maar wie weet? Je weet nooit wat er kan opduiken.
Voor nu hebben jullie een idee waar deze GameTalk over gaat en wie weet wat er nog bij gaat komen aan leuke spelletjes, er blijven er steeds bijkomen en ik hou wel van een spelletje spelen. 

tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...