donderdag 22 februari 2024

kattenstreken#76

Welkom bij kattenstreken!
Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grappig, maar soms ook gewoon een leuk moment om op de foto te zetten.
Frodo, Nala en Raya, alle drie een eigen persoonlijkheid en die botst soms met elkaar.
Je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd, en het lijkt ze niks te kunnen schelen.
Frodo is de oudste van de 3, een kater van 9 jaar. Nala is ook een kater, ze zeiden dat het een zij was, maar later bleek het een hij te zijn en inmiddels is hij 7 jaar oud.
Raya is enigste vrouw, maar een echt bitch die haar mannetje wel staat. Ze is 5 jaar. 
We beginnen wel te merken dat ze ouder worden. De dolle buien zijn er nog wel, maar minder. 
Ondanks dat ze een stel monsters kunnen zijn, hou ik zielsveel van hun. 
Dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

En laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!

De nieuwe krabpaal
We zitten hier nu bijna 3 maanden en de harige monsters lijken het hier wel prima naar hun zin te hebben. 
Als ik kijk naar de eetlust dan lijken ze hier een goede eetlust te hebben. Ze krijgen een bepaalde hoeveelheid aan voer en dat gaat ook op, de restjes zijn weinig tot niks. Het balkon heeft zeker hun interesse maar helaas is het weer niet optimaal om ze buiten te laten. Het hoge raam in de achterkamer is hun favoriete plek, dan kijken ze recht uit op het parkeerterrein van de Aldi en de andere flats die hier staan. 
Alleen zit dat raam hoog en voor Nala niet heel makkelijk om bij te komen. Hij heeft echt wel problemen met springen.
Dus hoe ga je dat oplossen? 
In Zeeland hadden ze een krabpaal, niet groot maar goed genoeg. Deze was wel erg versleten dus die heb ik niet meegenomen met de verhuizing. 
Tijd om ze eens te verwennen met een nieuwe krabpaal! 

Ik ben maar eens begonnen om bij de dierenzaak die hierachter zit te gaan kijken.
Prima winkel, koop er tegenwoordig het kattengrind voor de kattenbak, maar de krabpalen daar waren vrij prijzig en niet echt wat ik zocht. 
Dus we zijn online een zoekactie begonnen. 
Ik had wel een bepaalde hoogte in mijn hoofd, het raam zit ongeveer op 1.50 meter hoog. Dus de krabpaal moest wel zo zijn dat Nala de krabpaal kon gaan gebruiken om bij het raam te komen. 
Ik heb genoeg voorbij zien komen maar de maten waren niet wat ik zocht en de prijzen van sommige palen … 
Uiteindelijk kwam ik via Bol.com op een krabpaal uit van het bedrijf ACAZA Benelux.
De recensies waren erg positief en de maten waren perfect, 1.43 hoog. 
Dus ik heb dat ding besteld, de prijs was 69,99. Ik zelf heb intussen al wat nieuwe meubels en de katten mogen ook wel een leuk nieuw speeltje hebben. 
De gok is natuurlijk of ze het zelf ook wat gaan vinden. 
 
Het pakket werd keurig volgens afspraak geleverd.
Alleen had ik weer zo'n DHL bezorger die het nodig vond te klagen over dat het pakket zo zwaar was. Oké, zwaar was het, maar de afzender heeft DHL ingehuurd om het te bezorgen en daar gingen ze mee akkoord, dus leg je klacht maar bij je baas neer. 
Maar goed, pakket boven uit gepakt en de boel in elkaar zetten. Vanaf een afstand zat Frodo dat te bekijken. Ook Nala kwam eens kijken. 
Dat in elkaar zetten ging vrij makkelijk, goed kijken en de tekening volgen, meer was het niet. 
Hoe lang ik erover heb gedaan weet ik niet, ik heb geen tijd bijgehouden, maar ik gok ongeveer 45 minuten. 
Toen het in elkaar stond heb ik hem in de hoek onder het raam gezet en het pas echt precies.
Als ze boven op de plank liggen, kunnen ze mooi naar buiten kijken.

Nala had gelijk door dat hij via de krabpaal op de vensterbank kon komen om naar buiten te kijken.
Ook is de bovenste plank een plek waar hij graag ligt en de balletjes aan de touwtjes zijn ook zeker erg leuk om tegenaan te meppen.
Het enige nadeel is dat hij de touwtjes probeert door te bijten en dat is natuurlijk niet de bedoeling. 
Een pluspunt is zeker dat er bij de krabpaal een setje met niet balletjes is geleverd voor als deze kapot zijn. 
Ook Raya heeft de krabpaal ontdekt en heeft het huisje als haar domein geclaimd.
Frodo was er ook eens in gaan liggen en die heeft ze net zolang op zijn kop zitten meppen tot hij weg ging. 
Frodo en Nala lijken onderling wel de strijd te hebben wie er in de avond op de bovenste plank gaat slapen. Meestal wint Nala en kruipt Frodo bij mij op de bank. 
De hangmat is alleen nog maar de Raya gebruikt, daar kijken de andere twee weer niet naar om. 
In de gang staat nog een krabrol. 
Daar doen ze niet echt veel mee, maar misschien dat ik die ergens op het balkon kan zetten deze zomer. Wie weet dat ze er dan wel gebruik van maken.
Ik wil toch wel kijken of ik op het balkon nog wat kan maken met hangmatjes of zo.
De planken die er nu zitten kunnen nog wel maar ik wil ze ter zijne tijd wel vervangen voor nieuwe. 

Nou, de monsters zijn weer verwend!
Maar dat mag ook wel, de oude krabpaal is echt wel veel gebruikt.
En met de nieuwe bank heb ik liever een krabpaal waar ze hun nagels in zetten als de nieuwe bank. 
Helemaal voorkomen lukt niet altijd, maar grotendeels blijven ze nu wel van de bank af.
Die oude stoel is meegenomen, daar mogen ze van mij ook best hun nagels inzetten. Die stoel heeft mij 5 euro gekost, liever de nagels aan die stoel dan de nieuwe bank. 

Nou dit was kattenstreken voor deze maand alweer.
Namens de clan een high poot en graag tot het volgende blog …. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...