dinsdag 6 februari 2024

Ik lees ... Winter in New York

Ik lees graag, en in dit blog deel ik boeken die ik heb gelezen en graag als leestip met jullie deel.
Mijn smaak in boeken is erg breed, literatuur, romans, crime, fantasie, science fiction, eigenlijk alles wat
 mij wel aanspreekt wat je op de achterkant leest. 
Boeken van een bepaalde schrijver of schrijfster, boeken die verfilmd zijn of gewoon zo een simpel supermarkt romannetje. 
Boeken die ik gloednieuw koop of ergens op een boekenmarkt of gewoon op de rommelmarkt ben tegen gekomen.
Een boekwinkel is voor mij als een snoepwinkel voor kinderen.
Een boek is van papier en hou je in je handen vast, geen apparaat met van die digitale boeken, dat is niks voor mij.
O ja ... ik lees Nederlandse boeken maar ze zullen vast ook in andere talen verkrijgbaar zijn.




Winter in New York 
Sarah Morgan
samenvatting: 
Eva Jordan is dol op alles wat met Kerstmis te maken heeft, ook al is ze deze kerst alleen. Dan krijgt ze voor haar werk de kans om een paar dagen in een spectaculair penthouse aan 5th Avenue te bivakkeren. Ze mag het huis helemaal in kerstsfeer hullen voordat de eigenaar thuiskomt. Eva is dolblij; Manhattan onder een pak sneeuw is de perfecte plek voor de feestdagen! Wat ze alleen niet had verwacht, is dat de knappe, mysterieuze eigenaar van het penthouse gewoon thuis is...

Lucas Blade, wereldberoemd misdaadauteur, heeft een hekel aan kerst. En met een dreigende deadline en de herdenking van de sterfdag van zijn vrouw heeft zijn humeur helemaal een dieptepunt bereikt. Daarom heeft hij zich afgezonderd van de buitenwereld: hij wil niet gestoord worden, hij wil geen kerstversieringen in huis en hij wil dus vooral niet afgeleid worden door Eva met haar kerstfrutsels! Maar wanneer ze door een sneeuwstorm vast komt te zitten in het penthouse, ontkomt hij niet aan haar betovering...

taal: Nederland
bindwijze: Paperback
verschijningsdatum: 2016, onder de titel “Flirt op 5th Avenue”. 
aantal pagina’s:  318
categorieën: Literatuur & Romans
illustraties: Nee

Eva heeft samen met haar vriendinnen Frankie en Paige een succesvol bedrijf met hun evenementen- en conciërgebedrijf Urban Genie. 
Maar zo succesvol als ze zakelijk is, zo teleurstellend is haar liefdesleven. Ze heeft al in geen tijden meer gedatet en is wanhopig op zoek naar haar prins op het witte paard. 
In de weken voor Kerst, wordt ze door haar bijzondere vriendin Mitzy ingehuurd om het appartement van haar kleinzoon Lucas in kerstsferen te brengen en te vullen met gezonde maaltijden voor wanneer hij weer terugkomt uit Vermont. 
Lucas heeft een deadline voor zijn nieuwe boek, maar krijgt niks uit zijn vingers omdat het de tijd van het jaar is waarin zijn vrouw overleden is, om wie hij nog steeds rouwt.
Om medelijden te voorkomen heeft hij tegen iedereen gezegd dat hij weg is, maar in werkelijkheid houdt hij zich schuil in zijn eigen huis. 
Als Eva nietsvermoedend binnenkomt, wordt ze besprongen door Lucas, die bang is dat ze een indringer is. 
Na dit ongemakkelijke welkom, wordt de sfeer er al niet snel beter op. Lucas zit niet op gezelschap te wachten en al helemaal niet op een huis vol kerstversieringen. Maar er raast een sneeuwstorm over New York en hij vindt het onverantwoord om Eva nu de straat op te sturen.
Eva raakt al snel in gesprek met Lucas en daardoor begint de creativiteit bij Lucas weer te stromen. Eva betekent het einde van zijn writersblock. En zodra Eva vertrekt, stopt die creativiteit ook weer even hard met stromen. 
Lucas zet zichzelf over de drempel en vraagt Eva om terug te komen. Alleen maar om dat boek geschreven te krijgen, maakt hij zichzelf wijs. Maar de knetterende spanning die tussen hen hangt, valt inmiddels niet meer te ontkennen. 

Lezen en verhuizen
Lezen en verhuizen werkt niet echt lekker samen. Maar als je dan even een moment voor jezelf hebt dan heeft lezen toch mijn voorkeur.
Dit boek kwam ik ooit tegen bij een boekenoutlet, kende het niet, maar het verhaal sprak mij wel aan.
Hoewel de meeste boeken van mij nog ingepakt zitten, ik heb nog geen nieuwe boekenkast gekocht, had ik wel een paar boeken zo ingepakt dat ik er makkelijk bij kon en toch wat te lezen zou hebben. 
En met deze keuze had ik zeker geen spijt. Een heerlijk boek om weg te dromen.
Helemaal als je bedenkt dat ik net naar een appartement ben verhuisd voor de kerst en we hier ook af en toe sneeuw hebben gehad. Geen sneeuwstorm en ingesneeuwd, maar als schrijfster begrijp ik zijn writersblock wel.
Gewoon een heerlijk feelgood verhaal. 
Het boek komt uit de serie ‘Veel liefs uit Manhattan’ van Sarah Morgan en bestaat in het totaal uit 7 boeken. De oorspronkelijke titel was ‘Flirt op 5th Avenue’.

Waar te koop
Bij Bol.com heb ik het boek tweedehands gevonden, 3 verkopers bieden het aan.
De prijs is naar mijn mening het niet waard, die schommelt tussen de 30 à 45 euro. Dat vind ik toch wel erg duur, ik heb er 5 euro voor betaald bij de boekenoutlet.
Bij harlequin.nl kun je het verhaal vinden als E-book en dan de uitvoering van ‘Flirt op 5th Avenue’, deze kost 7,99. 

De volgende Ik lees … 
Ik ben nog steeds met van alles bezig en nog niet alles is rond.
Ik kan dus nog niet echt zeggen dat ik elke maand een ‘Ik lees' ga doen.
Momenteel werk ik vooral nog thuis en ben ik weer volop bezig om aan mijn eigen werk te werken voor uitgave. Ik hoop toch dit jaar wel mijn tweede boek uit te geven.
Daarom is wat betreft het weblog alles even een stapje terug. 
Op de website staat een kalender en daarop is altijd terug te lezen wat je de komende maand kan verwachten. Er staat ook een kalender op Instagram en Facebook.
Staat er een boek-icoon op de kalender, dan kan je een boekreview verwachten.

tot het volgende blog … 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#385

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Geen heel lang blog dit keer maar er was ook verder geen post deze week.  Ik kan jullie alvast ...