woensdag 21 februari 2024

postcrossing#375

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.
En ik ga gelijk met slecht nieuws beginnen.
Helaas zijn er een paar privé-omstandigheden die erg verdrietig zijn.
Hierdoor kan het zijn dat ik zelfs een weekje (of langer) geen blog heb door deze omstandigheden. Familie gaat dan even voor het blog.
De omstandigheden zijn even zwaar voor iedereen, ziek zijn is al niet fijn maar weten dat je niet meer beter word maakt het zwaar voor iedereen. 
Ik kan niet zeggen hoe het verder gaat verlopen maar als het weblog even stil komt te liggen dan weten jullie waarom. 

Vorige week liet ik jullie al weten dat ik een klein foutje had gevonden op mijn account.
Nu dat is opgelost heb ik ook gelijk deze week post ontvangen, deze kaart zat afgelopen week in mijn mailbox. Ja ik heb tegenwoordig een mailbox beneden in het gebouw en geen brievenbus meer aan de voordeur.
Dit kaartje komt uit Duitsland en heeft een reisafstand van 360km in 10 dagen.
Heel veel kan ik niet over de afzendster vertellen, ze heeft weinig over haar zelf vertelt. 
Wel zag ik een oproepje staan op haar account over plasmadonatie.
Geen idee wat het was dus ik het het even op Google opgezocht
Als je plasma doneert, wordt je plasma van je bloedcellen gescheiden door een machine. Na het scheiden houden wij het plasma en krijg jij de bloedcellen terug in je lichaam. Hierdoor herstelt je lichaam sneller dan bij bloeddonatie en kun je vaker doneren: tot wel 26 keer per jaar!
Oké, het doel is op zich erg goed, maar ik heb een naaldenfobie. Bloedprikken en ik werkt al niet lekker samen dus plasmadonatie is geen goed idee om te doen. 


Deze week heb ik zelf ook weer een kaartje op de brievenbus gebracht.
En dat is deze kaart geworden, de kaart is onderweg naar Taiwan en zal een reisje gaan maken van 9391 km voor het op zijn bestemming is. 
Over de ontvanger of ontvangster kan ik niet veel zeggen, ik durf niet eens te zeggen of het nu een man of een vrouw is waat de kaart naar toe gaat.
Een deel van de tekst stond in van die lettertekens geschreven en die werden erg slecht of niet vertaald door Google. 
Er waren wat tips om als kaart te sturen maar ik heb gekozen voor de alfabetkaart van deze maand, de letter X.
Pristella maxillaris (x-ray fish) is een soort wat algemeen bekendstaat als de röntgenvis of röntgen tetra vanwege zijn doorschijnende lichaam.
Ik kende deze vissoort niet, maar Google is altijd handig om dit soort dingen even op te zoeken.
En we beginnen het einde in zicht te krijgen van de kaarten, nog twee letters te gaan. 
We gaan het dus verder afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart.

En zo komen we aan het einde van deze postcrossing.
Ik kan er voor nu niet veel meer van maken. 
Het is hier in huis leven van dag tot dag, en als je telefoon gaat schrik je gelijk. 
We proberen zoveel mogelijk door te gaan met ons leven maar we weten dat dat ene telefoontje er aan zal komen. 
Ik heb voor het weblog van alles klaar staan om online te zetten als door de omstandigheden de boel even plat komt te liggen. 
Voor nu wil ik jullie bedanken voor jullie begrip en aandacht en graag tot het volgende blog … 














Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Scooziemouse GameTalk #4

Verwacht geen high tech gaming van mij, maar er zijn genoeg leuke spelletjes die erg leuk zijn om te spelen.  Sommig via een computer en and...