woensdag 16 februari 2022

postcrossing#286

hoi hoi en welkom bij weer een nieuwe 📬postcrossing.
afgelopen week ging het even niet zo lekker bij mij.
ik heb vorige week mijn boosterprik gekregen en die viel niet zo heel lekker.
eerst was er niks aan de hand maar s'nachts kreeg ik er toch wel last van. en dan bedoel ik niet de pijnlijke arm van prikken. 
nee, ik had het gevoel als of ik drugs had gekregen en ik een hele foute trip aan het maken was.
in het blog 'ziek van mijn boosterprik' heb ik het wat uitgebreider uitgelegd.
de boosterprik is voor iedereen een eigen keuze en niet iedereen zal er een reactie op hebben maar ik wilde mijn ervaring toch wel delen. 

verder heb ik deze week de bestelde postzegels ontvangen van Post.NL.
deze keer ben ik voor een ontwerp gegaan van molens.
molens worden gezien als iets wat bij Nederland hoort, net als kaas en tulpen.
Kinderdijk is zo een plek hier in Nederland waar je best veel molens bij elkaar kan vinden. 
de molens van Kinderdijk staan sinds 1997 op de Werelderfgoedlijst van UNESCO. in het totaal kun je er 19 molen zien. de plek is zeker populair bij toeristen. 
of deze afbeelding ook daar vandaan komt weet ik niet, ik heb nog wel een andere afbeelding van een molen om ooit een postzegel van te laten maken, deze is wel één van de molens bij Kinderdijk. 

de post deze week was wederom rustig. 
er was geen post voor mij en er is ook geen post op zijn bestemming aan gekomen.
dus gaan we gewoon verder met dit kaartje wat ik deze week erop uit heb gestuurd.
dit kaartje is onderweg naar Zwitserland en zal een afstand van 557 km gaan afreizen voor het op zijn bestemming is aangekomen.
de ontvangster van deze kaart is getrouwd en heeft 2  kinderen.
ze brengt graag tijd door met vrienden, ze houdt van reizen. en ansichtkaarten te schrijven. en met dat laatste zit je bij postcrossing natuurlijk helemaal goed. 
er was een klein lijstje met dingen die ze leuk vind maar ik heb zelf deze kaart gekozen uit het kaarten-alfabet.
dit is de twee kaart uit de serie, de letter B. en dit is ook weer zo een leuk rijmpje: take care little bear. 
dit is toch super lief en dan nog op de dag van de liefde, Valentijnsdag verstuurd. 
Valentijnsdag mag iets zijn voor je geliefde maar kan ook een liefdevol gebaar zijn naar een ander. 
we gaan de reactie afwachten. 

dan viel mij nog iets op onder aan het profiel, een tekst vanuit postcrossing denk ik.

This is a periodic reminder that Postcrossing is about connecting, not collecting. It’s about embracing serendipity! Feel free to use profiles as inspiration, but please know that you can send any postcard you’d like or have available. Happy Postcrossing!

ik heb geen idee wat de aanleiding is dat deze tekst nu onder aan profielen staan van de mensen waar je een kaart naar toe gaat sturen.
maar ik gok dat er misschien klachten of andere opmerking zijn geweest over de zogezegde wensenlijstje die sommige hebben staan op hun profiel. 
ik kan alleen maar zeggen dat ik het volkomen begrijp. ik heb zelf ook wel eens de ervaring gehad dat iemand mij liet weten de kaart te hebben ontvangen en het totaal niet overeen kwam met haar wensenlijst. de verder inhoud van haar bericht beschrijf ik persoonlijk als ronduit onbeschoft, laat ik het daar maar op houden. 
natuurlijk is het leuk als je iemand een kaart kan sturen waar hij of zij van houdt maar niet iedereen heeft toevallig zo een kaart liggen. 
wel fijn dat er vanuit postcrossing nu ook een punt er in wordt gemaakt. 

tja, ik kan er weer niet meer van maken dan dit wat het nu is.
we zijn dus al aan het einde van deze postcrossing. 
ik wil jullie weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Grote verandering bij PostNL

foto: ? PostNL komt om de dag langs Hoewel het aantal brievenbuspakketjes alleen maar toeneemt, staat PostNL toch op het punt om een grote v...