woensdag 19 januari 2022

postcrossing#282

hallo en welkom bij een nieuwe 📬postcrossing.
we zaten vorige week weer goed vol en daarom had ik het item van mijn nieuwe postzegels even door geschoven naar deze week. 
kun jullie je het plaatje wat onder aan het blog stond nog herinneren?
nou dat was dit plaatje wat je nu op de foto ziet staan.
het valt wel op zo met dat felle oranje. 
het was dit jaar wel lastig om nieuwe plaatje te vinden die ik voor postzegels kan gebruiken.
ik kom veel tegen wat ik al eens heb gebruikt, dus het kan best gebeuren dat er dit jaar eerder gebruikte plaatsje op postzegels voorbij gaan komen.
ook speel ik met het idee om mijn dochter, die erg goed is met tekenen, een ontwerp te laten maken voorop een postzegel. het is nog maar een idee, ik heb nog niks gevraagd. ze heeft op het moment even andere dingen waar ze mee bezig is. 


en we hadden vorige week al genoeg post om te delen maar we gaan er deze week nog even mee door. 
deze mooie winterse kaart komt uit Finland en heeft een reisafstand van 1595 km over 14 dagen.
de afzendster schreef dat ze erg kan genieten de winter, de sneeuw en de kou. 
ik zelf vind sneeuw ook wel mooi maar door mijn reuma is kou niet zo een goede combinatie voor mij.
ook houdt ze van lopen en ze vind het leuk om vogels en eekhoorntjes te voeren. 
de afbeelding is een straatbeeld uit Helsinki, dat het tijdens de winter is mag denk ik wel duidelijk zijn.






en we hadden nog meer post.
deze kaart viel ook op de deurmat en komt uit Portugal , de kaart heeft een reisafstand 1814 km over 14 dagen. 
en verder kan ik helemaal niks zeggen over deze kaart.
de afzender heeft heel simpel de groetjes aan mij geschreven en de beste wensen voor 2022 gedaan. 
verder stond er niks op.
ook kan ik niks over de kaart vertellen, het enige wat ik heb kunnen ontdekken is de de tekening van M. Lurdes is. maar via google niks kunnen vinden over wie dit kan zijn en wat zijn of haar werk kan zijn.
maar deze tekening van de sneeuwpoppen is zeker super schattig. 






en na de ontvangen post bij mij thuis gaan we even door naar de ontvangen post bij andere die ik hun heb gestuurd.
in postcrossing 280, dat was de laatste postcrossing voor de kerstdagen, ging er een kaart naar Indonesië. deze kaart heeft na een reis van 11.423 km zijn bestemming bereikt in 24 dagen. 
en daarmee zijn alle kaarten die er in 2021 nog waren verstuurd aangekomen.
we waren al vorige week begonnen met twee nieuwe kaarten te versturen in 2022 en daar komt er deze week nog eentje bij.

en dat is dit kaartje geworden.
deze is onderweg naar China en is een reisje aan het maken van 8965 km voor het zijn bestemming heeft bereikt.
deze kaart is nog afkomstig van postzegelerop.nl.
helaas is deze webshop gestopt. 
echt een voorkeur van kaarten was er niet maar als je een kaart had wat iets over je land liet zien zou ze er erg blij mee zijn.
de molens zijn zeker iets wat bij Nederland hoort, en de vogel stelt een reiger voor tussen het riet. een beeld wat je hier best regelmatig ziet in brede sloten of langst de kant van kleine meertjes. 
we gaan het afwachten hoe de reactie zal zijn op deze kaart en hoe lang de reis zal duren. 

en zo komen we weer bijna aan het einde van deze postcrossing. 
ik heb momenteel verder niks te melden als ik eerlijk ben.
het jaar is nog maar net begonnen en mijn dochter zitten in soort van quarantaine. 
ik heb verder niks maar ik doe voor de zekerheid toch even voorzichtig en ga niet onnodig de deur uit. nee, geen corona. we zijn beiden negatief erop getest maar mijn dochter heeft wel een stevige verkoudheid/keelontsteking te pakken. daarom moet ze even oppassen en binnen blijven.
voor ons is het deze week dus nog niet werken want gelukkig mocht de winkel weer open.
we hopen volgende week wel aan de slag te kunnen gaan. 
daarnaast moeten we nog even een afspraak regelen voor de boosterprik, die keuze is voor iedere verschillend maar wij willen hem wel nemen.
dan rest mij nog om jullie weer te bedanken voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...