donderdag 20 januari 2022

kattenstreken #55

nu er nog 3 zijn is er nog genoeg om met jullie te delen.
ze blijven hun lieve momenten houden maar soms hebben ze ook nog steeds van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat helpt niet altijd en de dingen die ze deden bleven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig heb ik dit gedeeld met jullie en dat blijven we doen, alleen nu van de 3 overgebleven katten.
dit zijn Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

en laat je nog steeds niet misleiden door hun schattige kopjes!


weer op een normaal ritme ... 
met alle feestdagen achter ons is het ook voor onze katten clan weer over met de extraatjes.
wij mensen eten een heerlijk kerstdiner en ik geef mij katten dan ook altijd een soort van kerstdiner met van die kleine blikjes vlees. vooral de mouse vinden ze hier heerlijk.
die extraatje hier worden zeker gewaardeerd maar het is ook een ware stoelendans van bordjes.
Frodo is de langzame eter, met zijn bord op de wasmachine ver van de andere twee vandaan zodat hij rustig kan eten. 
Nala en Raya op de oude keukentafel, dit is waar hun voerbak altijd al staat.
aan de ene kant Raya en aan de andere kant Nala. 
Raya schrokt het als een uitgehongerde tijger naar binnen en is er dan vandoor.
maar ze komt nog even terug om te zien of er nog wat valt weg te pikken. Frodo valt af want ik sta er bij. Nala eet wat rustiger maar laat het echt niet van zijn bord af halen, dus Raya heeft pech en Nala checkt het bord van Raya nog even maar die is toch echt leeg. 
En frodo ... die zit nog rustig zijn bordje leeg te eten. 
iets wat hier in huis ook de volle aandacht trekt is een slagroom bus. 
en het is kerst dus ik gun ze ook een toetje.
als voorbereiding ben ik al met een doek over de tafel gegaan, en dan spuiten op de tafel. 
ja wel, gewoon op de tafel, een feest voor de katten.
alleen Raya en Nala doen dit en eten het ook, Frodo moet het niet hebben. 
we hebben het ook al geprobeerd door het op een bordje te doen maar hij moet het gewoon niet hebben. 
als je het op de tafel spuit maakt die bus een geluid en meestal is hij bij het horen van dat geluid al weg. 
Raya en Nala snoepen hun slagroom gewoon lekker op en hebben er geen problemen mee.
daarna gaan we natuurlijk weer even met een doek over de tafel om de kleef boel af te doen.

doos op doos 
katten en dozen. wat hebben katten toch met lege dozen? 
of zo als in dit geval, een volle doos. 
deze foto heb ik gemaakt ongeveer twee weken voor de kerst. ik moest nog naar de kringloopwinkel en had nog spullen die ik zelf er naar toe moest brengen. 
die doos had ik even op de bank gezet. 
we gingen eerst nog even eten en dan zouden we gaan. en ja hoor wie vond het nodig om lang uit op die doos te gaan liggen: Frodo!
zodra we hier een redelijk grote doos leeg hebben en neer zetten zit meneer er in. 
hij is gek op lege dozen. dat is fijn voor hem, maar voor ons iets minder.
we zijn hier juist dozen aan het opsparen en zijn beetje bij beetje spullen die we niet dagelijks gebruiken aan het uitzoeken en pakken die alvast in voor als we straks een andere huis hebben en kunnen verhuizen. 
verder staan er nu best wat lege dozen op de zolder en daar kan gelukkig Frodo niet bij. 
de zolder is afgesloten met een luik. 

nou, ik geloof dat we wel weer voor nu zijn bij gepraat wat betreft de kattenclan hier in huis.
o ja, Nala is nog steeds dol op de printer, kijk maar.
soms wil hij nog wel eens met zijn poot proberen het papier te pakken als dit de printer in wordt getrokken tijden het printen. 
helaas is het hem ook al een gelukt en dan mag ik het overnieuw gaan printen. 

nou, dit was dan de eerst kattenstreken van 2022.
het blijft een verrassing wat de 2 heren en dame allemaal weer gaan uithalen. 
ze zijn redelijk rustig, al ik zo mag zeggen. maar je weet het maar nooit. 
namens de katten een high poot en graag tot het volgende blog ... 












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...