woensdag 12 januari 2022

postcrossing#281

🎆Happy New Year! en welkom bij de eerst 📬postcrossing van 2022.
en we hebben hier verder niks aan veranderd, ik vind het allemaal wel goed zo dus we gaan er nog een jaartje mee door zoals we het al een aantal jaren doen. 
en ik ga maar gelijk gelijk beginnen, we hebben genoeg post ontvangen tijdens de vakantie. 
wel wil ik even vooraf aangeven dat de kaarten niet gelijk bij ontvangst zijn geregistreerd. dit omdat ik een lang weekend met vrienden heb door gebracht en dan ga je niet even zeggen: ik moet even mijn kaart registreren voor postcrossing.
er zit dus ongeveer 3 á 4 dagen tussen ontvangst en registreren. 

zo als deze kaart, deze komt uit België en heeft een reistijd van 7 dagen achter de rug over 76 km. 
niet zo heel ver weg en de postdatum was 3 januari. 
ik heb het even moet opzoeken via google maar Ajuinenstad is de bijnaam van Aalst.
dat is in de 19 eeuw ontstaan toen er een zeer goede oogst van uien was en er naast de hop- markt ook een uienmarkt is ontstaan. 
ook is er een spel wat men ajuin werpen noemt, ik denk dat wel duidelijk mag zijn wat het inhoudt? 
Aalst staat ook bekend om zijn carnaval feesten. helaas zal dat dit jaar weer niet mogelijk zijn door de maatregels die ook in België gelden rond het coronavirus. 

en eerlijk is eerlijk: hij is mooi maar ook groot en steekt dan ook boven de map uit waar ik de kaarten in bewaar. 
dit is zo een lange kaart, en als ik het goed heb is dit een afbeelding uit New York? maar ik kan het mis hebben. het staat er ook niet op. 
deze kaart komt uit Duitsland en heeft een reis gemaakt over 322 km in 7 dagen. 
de afzendster komt uit Oedenburg en haar levens motto is: geef elke dag de kans om een mooie dag te zijn. het werkt niet altijd maar het is zeker een mooi uitgangspunt om te leven. 

deze kaart komt uit de USA en heeft een reisafstand van 5939 km in 8 dagen.
op deze kaart staat een afbeelding van De Bronco Buster.
een sculptuur gemaakt van brons in 1895 door de Amerikaanse kunstenaar Frederic Remington. 
het beeldt een cowboypersonage uit die probeerd om op het steigerende paard te blijven zitten. 
verder kan ik weinig meer vertellen over deze kaart. 
de afzender heeft nog iets geschreven over een idee wat hij had voor een western film maar ik kan het handschrift niet goed lezen en ons postbedrijf heeft ook nog eens een stempel over de tekst gezet waar door ik deels het niet kan lezen. 
verder vind ik het wel een heel leuke kaart. ik hou wel van die western stijl in huisinrichting en ook in kleding.
films trekken mij niet zo maar de serie yellowstone kijk ik wel graag. 

en deze kaart heb ik ook nog mogen ontvangen.
de kaart komt uit Latvia (Letland in het Nederlands) en deze kaart heeft een reistijd van 8 dagen over 1412 km achter de rug. 
en op deze kaart zat een uitgeprint tekst geplakt met heel veel informatie over dit land.
zoals: de hoofdstad Riga soms het Parijs van het noorden wordt genoemd. 
er meer dan 12000 rivieren zijn en 3000 kleine meren, en 330 miles of zand strand.
en zo kan ik nog wel even door gaan, maar ik ga niet de hele tekst vertalen en hier plaatsen.
de afzender is dol op zijn thuisland en dat enthousiasme straalt deze kaart ook uit. 
ik vind het helemaa geweldig om op deze manier meer over het land te weten te komen. 



voor de vakantie had ik 4 kaarten die onderweg waren naar hun bestemming.
in postcrossing 279 ging er een kaart naar Duitsland en de ze heeft na een reisje van 10 dagen over 475 km zijn bestemming bereikt. post naar Duitsland is normaal wel snel maar met de kerstdagen is het best heel druk bij de post en daarom kan er vertraging zijn geweest bij de post. 
in postcrossing 273 ging er een kaart naar Rusland en dat is alweer een tijdje geleden. de datum van versturen was op 1 november 2021 en deze kaart is na 60 dagen op expired komen te staan. dit betekend dat de ontvanger nog een jaar de tijd heeft om de kaart na ontvangst als nog te registreren. 
en voor de vakantie ging er in postcrossing 280 een kaartje naar Japan, deze heeft na een reisje van 7 dagen over 9383 km zijn bestemming ook bereikt. en dat is toch heel snel gezien de feestdagen die wij hier in Nederland hebben gehad. 

en iets wat dus ook niet is veranderd is dat na een vakantie er twee kaarten worden verstuurd.
voor de vakantie zijn er ook twee op uit gestuurd en dat doen we vandaag dus ook weer. 

deze kaart is onderweg naar Rusland en zal een reisje gaan maken van 2190 km.
de ontvangster van deze kaart is een huisvrouw die geïnteresseerd is in het bestuderen van andere culturen en ze bezoekt graag nieuwe plaatsen. 
Ik gaat graag naar het theater of luister naar muziek. 
verder breng ze haar vrije tijd door met lezen, breien en werken in de tuin van de datsja. 
ze verzamel bellen en figuren van engelen. en ze is dol op katten en haar eigen kat heet Bergamot.
nou had ik niet echt kaarten met engeltjes erop maar wel deze fee, en dat komt dacht ik zo erg dicht in de buurt van een engeltje. 
we gaan het dus afwachten of deze fee net zo leuk gevonden gaat worden als engeltjes.



en dit is de tweede kaart van deze week.
deze kaart is onderweg naar de USA en zal een reisje van 6262 km maken voor die zijn bestemming heeft bereikt. 
de ontvangster van deze kaart is postcrossing gaan doen omdat zijn met chronische gezondheidsproblemen zit en daar door niet echt makkelijk echt op reis kan gaan. 
door postcrossing reis je toch een beetje over de wereld door de kaarten die je ontvangt uit verschillende land. 
ik begrijp hem helemaal omdat ik zelf ook met gezondheidsproblemen zit die soms je belemmeren in de dingen die je wil doen. 
ze is blij met elke kaart maar ik zag natuur op het lijstje voor kaarten-tip staan dus heb ik deze leuke zeesterren op het strand gekozen om op te sturen. 
we gaan het weer afwachten wat de reactie zal zijn.

en zo komen we aan het einde van deze eerste postcrossing van 2022.
ik heb intussen ook nieuwe postzegels voor de komende weken die gebruikt gaan worden.
op een van de kaarten zit zo een postzegel, maar we zitten al vol genoeg voor vandaag dus ik laat jullie volgende week zien welke postzegels. 
(kleine tip: let goed op het plaatje onder dit blog)
ik ga weer afsluiten zo al ik dat inmiddels al jaren doe en jullie kunnen de komende weken nieuwe logo's zien die ik tijdens de vakantie heb gemaakt om dit blog mee af te sluiten. 
voor nu: iedereen weer bedankt voor jullie aandacht en graag tot het volgende blog ... 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#384

En afgelopen week is PostNL, ons Nederlandse postbedrijf, met een bericht naar buiten gekomen dat waarschijnlijk niemand zag aankomen. Ze ga...