vrijdag 20 november 2020

StarStable prietpraat #24

 

StarStable is een online paardenspel voor spelers uit de hele wereld die samen allerlei leuke avonturen beleven. 
elke speler rijdt en verzorgt een eigen paard of meerder, voltooit opdrachten, neemt deel aan competities en maakt deel uit van een episch verhaal.

op weg naar de Ruigenhoek
hoewel vanuit Starstable was gezegd dat er dit jaar geen nieuwe gebieden zouden bij komen, zijn we toch verrast met de Ruigenhoek, een gebied in Mistfall.
een nieuwe groep Jorvik Rangers gaat op expeditie en jij mocht met ze mee.
hun doel was om de een boswachterspost ten noorden van Mistfall, aan de rand van het Wilde Woud, een gigantisch bosgebied. en deze nieuw leven in te blazen als een rangerpost. 
er doen heel wat spannende verhalen de ronde over het Wilde Woud. 
de vraag is, zijn dat gewoon maar sprookjes of loert er inderdaad overal gevaar in dit nog nauwelijks verkende gebied?
ik denk dat we daar de komende weken nog wel meer over te weten gaan komen.
het gebied is zeker super mooi, misschien niet echt in de buurt maar zeker leuk om eens een tochtje naar toe te maken.
de naam is nog even iets wat er niet echt lekker uit rolt om uit te spreken: Sequoiaplateau!
de boswachterspost op het Sequoiaplateau is een belangrijke thuishaven en uitvalsbasis voor de Ruigenhoek. Je kunt er:
★ je thuisstal van maken.
★ vette Jorvik Rangers-spullen scoren. er zijn nieuwe spullen beschikbaar!
★ met een heteluchtballon naar andere delen van Jorvik gaan.
★ een nieuwe, grappige fotocollectie maken met de paardenknuffel Brissie.
★ meedoen aan twee leuke nieuwe wedstrijden, een springwedstrijd en een oriëntatierit.
de springwedstrijd is niet mijn ding, die oriëntatierit (?), ik ben hem nog niet tegen gekomen. heb ik hem over het hoofd gezien of komt deze later? 
nou, die komt dus later. je moet eerst je reputatie opbouwen tot 1500 en dan komt deze race van zelf vrij.
het werkt het zelf als bij de range post bij Dunhull, je moet 3 bordje zoeken, aftikken en naar de finish terug rijden.
toch is het tussen de bossen door crossen en over van alles heen springen om bij je bordje te komen nog best lastig. en we kennen het gebied ook nog niet zo goed, dat kan er ook mee te maken hebben. maar verder het het zeker wel een leuke race om te spelen.

Brissie
na de opdracht met Token bij James vonden ze het hier ook wel een leuk idee om foto's te maken met een knuffeldier.
hierbij de rangers hebben ze Brissie, een ezel met een grappig hoedje.
en dat was erg leuk bedacht maar in een wild bos als deze kan je op heel veel plekken foto's maken, het is aan jouw om de juiste plek te zoeken waar ze de ezel hebben neer gezet.
en dat viel zeker niet mee! de laatste kosten mij echt heel veel tijd voor ik hem had.
uit eindelijk had ik online iets gezien over een holle boom met spinnenwebben en daar zou hij zitten. en dat klopte ook.
voor deze opdracht krijg je een pluche Brissie voor in je zadeltas.

je kunt alleen met de Jorvik Rangers mee naar het Wilde Woud als je Star Rider bent, Mistfall hebt vrijgespeeld en level 16 hebt bereikt. bovendien moet je ook de missie hebben afgerond waarin je met Rania praat als de verkiezingen in Dundull zijn afgelopen.

prachtige nieuwe wilde Jorvik-paarden!
net voorbij de winkels op het Sequoiaplateau vind je nu vijf wilde Jorvik-paarden. 
deze paarden hebben niet alleen prachtige kleuren, maar ze willen ook graag met je mee op avontuur. 
de paarden hebben de volgende vachtkleuren: mantelbruin met strepen, mantel-isabel met strepen, saffierblauw-roan, saffierwit en mantelbruin met zilver.
net als de andere wilde Jorvik-paarden hebben ze drie unieke kapsels, gaan ze op commando liggen (druk op de spatiebalk als je stilstaat terwijl je je wilde Jorvik-paard berijdt) en hebben zelfs hun eigen gang. 
zo laat je ze in die speciale gang lopen: geef in normale pas aan dat je paard moet versnellen en hou je Shift ingedrukt.
net als de andere wilde Jorvik-paarden kost de Embermane 975 Star Coins.
hoewel ik al een Jorvik wild paard had ... Big Buddy.
kon ik het toch niet laten om er nog eentje bij te nemen, ik vind deze paarden echt super cool.
nu is het niet zo dat ik een hele verzameling van deze paarden ga nemen, nee, deze twee vind ik voor nu wel even goed.
ik heb deze, ik geloof dat dit de mantelbruin met strepen is(?) en ik heb hem de naam Tiger King gegeven.
ja, de naam klinkt misschien bekend maar daar is hij niet naar vernoemd. dat is puur toeval, ik vond deze naam gewoon leuk en bij het paard passen.

een wel heel bijzonder paard…
heb je ooit al de Embermane gezien? dit zeer bijzondere wilde Jorvik-paard lijkt heel erg op Blaze, het paard uit Mistfall, de animatieserie van Star Stable. 
en nu kun je er zelf ook eentje bezitten! je vindt dit vurige paard tot het einde van dit jaar in Fort Pinta.
nou moet ik eerlijk bekennen dat ik dat paard niet ken, maar dat maakt verder ook niet uit.
dit unieke paard is zowel verkrijgbaar in de app Star Stable Horses (ze voegen hem toe bij de volgende update) als in Star Stable Online. 
maar let op: in Star Stable Online is de Embermane verkrijgbaar tot eind 2020, maar in Star Stable Horses blijft hij altijd verkrijgbaar. 
je kunt Star Stable Horses gratis downloaden en spelen op iOS en Android.
maar of je de Embermane nu via Star Stable Horses of Star Stable Online koopt, hij kost altijd 975 Star Coins.

*momenteel is er nog geen update geweest in de Star Stable Horses app en is deze Embermane nog niet beschikbaar!

scrapbook #9
en het scrapbook staat in het teken van de Jorvik Rangers en de wilde bossen!
laten we niet vergeten dat het begon met Alonso die ons mee nam om de prachtige bossen van Mistfall te bewonderen, waar we nog mochten helpen om een bosbrandje te blussen.
en dan deze week het nieuwe gebied. heb jij al eens rond gereden en al die leuke beestjes gezien? eekhoorns, konijnen, kikkers, de uilen en ook slangen die voorbij kruipen.
en dan dat bijzondere hert: witte kop en dat lijf, heel bijzonder. ben benieuwd of we dit hert nog vaker gaan zien? 

p.s: ik was in het vorige blog vergeten te melden dat het om scrapbook #8 ging.

en dit was prietpraat voor deze keer.
de volgende prietpraat is weer over twee weken, maar dat is inmiddels denk ik wel duidelijk. 
via de instagram accounts blijven we foto's plaatsen , je kan ons vinden onder de namen @malin_hawkstorm en @michelle_mousetree.

tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...