woensdag 4 november 2020

postcrossing#225

 hé halllo, welkom 📬postcrossing van de week!
deze week zal het weer geen erg lang blog worden, de post was een paar week terug al druk genoeg dus verwacht ik de komende tijd niet veel, maar je weet het nooit met postcrossing.

hoewel de voorraad nog niet echt op was heb ik toch wat leuke kaart besteld bij www.postzegelerop.nl, de webshop bezoek ik nou al bijna een jaar en ik vind het super.
en ze hebben echt heel veel keuze, ik shop er graag.
de keer heb ik wat kaarten besteld met een winter/kerst thema. 
zo met de maanden december en januari zijn dit beste leuke kaarten om te versturen.
niet gelijk het "merry Christmas" maar ze passen zeker heel goed binnen deze maanden.
het hangt er ook vanaf waar een kaart naar toe moet, de reistijd enzo.
een "Merry Christmas" versturen terwijl je weet dat die pas eind januari ofzo er kan zijn vind ik zo een stom idee.
🤔hoewel .... je zou het ook kunnen zien als ik ben er op tijd bij voor 2021. (haha)
nee, ik heb kaarten genomen die passen in de aankomende tijd maar niet allemaal specifiek kerst.

dan hadden we nog meer aangevuld deze keer ... de postzegels!
en deze keer ben ik voor een "I 
❤ postcrossing" logo gegaan.
ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik voor de maand december een "Merry Christmas" postzegel ga laten maken.
het zou natuurlijk wel weer goed kunnen passen bij de kaarten die ik heb gekocht voor deze periode.
ach weet je, ik denk dat ik het ook wel ga doen.
dat maakt zo een kaartje toch weer iets leuke en wij sturen in Nederland toch ook onze post met de speciale december zegels? dus waarom zou ik dat ik niet doen met de kaarten van postcrossing.
hou het blog dus in de gaten voor hoe dat er uit komt te zien.

gaan we door met waar het om gaat de post.
ik zei het al, het is rustig maar toch had ik dit kaart afgelopen week dit kaartje op de deurmat.
deze komt uit Taiwan en heeft een reis van 9696 km in 37 dagen gemaakt voor ik hem had.
ik dacht aan het handschrift te kunnen zien dat het om een jong persoon ging die mij deze kaart heeft gestuurd en daar zat ik niet ver naast.
de afzendster van deze kaart is een 17 jarige student en ze schreef dat na een hete zomer de herfst nu begint te komen in Taiwan.
daar kan ik zeker over mee praten, hier in Nederland is het al herfst en dat merken we zeker aan het koude, natte weer.
ik denk dat wat je op de kaart ziet een foto is die gemaakt is ergens midden in een rijstveld.
maar ik kan het mis hebben, en dat het iets heel anders is.
er staat verder niks op de kaart wat dit nou is.

en dan kreeg ik 2 dagen terug het bericht dat de kaart uit postcrossing 222, een kaartje naar de USA, zijn bestemming heeft bereikt na een reis van 22 dagen. 

en dan mijn kaartje voor deze week.
dit kaartje gaat naar Engeland en zal een afstand van 365 km gaan afreizen voor het zijn bestemming heeft bereikt.
deze dame mag binnenkort 19 kaartjes op haar taart gaan uitblazen, alvast gefeliciteerd.
ze studeert aan de University of Lincoln.
ze is ook sportief want ze speelt in het Dodgeball (Trefbal) team van de universiteit.
ze is al een stug actiever als ik. 
verder heb ik haar geschreven over het gebeid waar ik woon, landbouw omringd met zeedijken.
de kaart is er een uit de "old ladies" serie, en dat zijn altijd wel leuk kaarten.
we gaan het zien hoe lang de kaart er over doet, ik weet zo uit mijn hoofd niet of ik als een kaart die kant op heb gestuurd? 

en zo komen we aan het einde van deze postcrossing.
maar ik heb inmiddels een plaatje gemaakt van onze vakantie.
en dit jaar ben ik gewoon lekker simpel gegaan voor een kaartje van Santa.
meestal zet ik het erop in twee talen: Nederlands en Engels, maar dat heb ik dit jaar alleen in het Engels gedaan.
de vakantie staat gepland van 21 december 2020 tot 3 januari 2021.
en we werken weer zo als we het al eerder hebben gedaan.
in de week voor de vakantie gaan er twee kaarten uit en in de week na de vakantie gaan er ook weer twee kaarten uit.
zo is de balans van elke week een kaart er nog. 
en de vaste volgers weten dit inmiddels wel.
nou ... dan hebben we het geloof ik nu echt allemaal wel even gehad voor deze week.
rest mij nog om jullie weer te bedanken en graag tot het volgende blog ... 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...