donderdag 19 november 2020

kattenstreken#42

met vier katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
dit zijn Rambo, Frodo, Nala en Raya, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.
laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!




slopers
week of twee geleden was het weer raak hier in huis met Rambo en Frodo.
en daarmee wel een stel glasgordijnen naar kapot!
en dat was niet de eerste keer!
dit soort halen zitten dus door het gordijn.
Rambo lag te slapen op de vensterbank, totaal niks aan de hand zou je denken maar Frodo vond het nodig om geheel onverwachts boven op hem te springen.
en dat terwijl Rambo niks deed. die werd wel erg ruw uit zijn slaap gehaald en wist niet wat hem overkwam en probeerde weg te komen van Frodo, met mijn vitrage tussen hun in.
nou het mag duidelijk zijn hoe het is afgelopen. gordijnen kapot en Rambo weer een paar open plekken rijker.
laat ik je dit zeggen dat Frodo die avond even niet gezellig bij mij kwam liggen op de bank.
die heb ik zeker de verder week genegeerd wat knuffelen betreft.
mijn voorraad aan oude glasgordijnen heeft nu wel zijn punt bereikt dat als ze het nu weer afgeven als dit ik gewoon totaal niks meer heb en verplicht zal zijn nieuwe te gaan kopen in de winkel of over gaan op iets anders.
dat was ik al van plan maar hoopte het met dit te kunnen doen tot we een andere woning hebben. ik hoop dat we dat nog gaan redden!? 

Raya en Beertje
ik heb het er al vaker over gehad maar nu hebben we ze toch wel heel mooi vast kunnen leggen op de foto.
op de bovenste foto zitten ze naast mij, op de onderste foto is hoe dat er vanaf de andere kant van de tafel er dan uit ziet voor mijn dochter. (die heeft de foto gemaakt).
ze blijven allebei netjes zitten en proberen echt niet op schoot of zo te klimmen.
Raya legt af en toen haar pootje op je knie als of ze duidelijk wil maken dat ze er ook nog zijn.
als we klaar zijn blijven ze nog hoopvolwachten of ze dan misschien de borden of schaaltjes niet mogen uit likken.
als dat niet mag dan krijg je van Raya een blik toe geworpen die ik helaas nog niet op een foto heb kunnen vastleggen.
Beertje kan je dan een droevig aan gaan zitten kijken. zielig doen kan hij namelijk heel goed.
dit duo heeft elkaar echt gevonden als het met eten te maken heeft, het is ze al eens gelukt om een boterham met leverpastei van mijn bord te jatten. 
dat is bij die ene keer gebleven, mijn reactie op hun diefstal heeft indruk gemaakt.
(nee, geen lichamelijk geweld, alleen een stevige vloekpartij) 

zullen we een spelletje doen?
ik heb een tijdje terug een leuk spelletjes pakket gewonnen.
Cluedo, Monopoly en Triviant, erg leuk om te spelen en de tv een avondje te verbannen.
dat vind Frodo ook, want die komt er gezellig bij liggen. niet altijd even handig.
hij kan ook zo lekker kijken van mij naar mijn dochter als we discussiƫren over de antwoorden op vragen. als of hij een tenniswedstrijd aan het volgen is.
als we Cluedo spelen ligt hij er ook bij, onze eigen Sherlock Holmes.
ik denk dat zo met de kerstdagen we wel weer wat partijtjes gaan spelen.
we vieren dit jaar wederom kerst met zijn twee, de regels met het corona is dit jaar de reden dat wij en onze vrienden hebben gezegd: we nemen geen risico.
dus de kans is groot dat we dan wel spelletjes spelen of voor Netfilx gaan. 
maar zover is het nog niet, we hebben nog 5 weken te gaan tot aan de kerst.

nog 1x kattenstreken ...
we hebben dus nog 5 weken te gaan tot aan de kerst.
dat betekend dat er nog voor 1x kattenstreken op de planning staat.
wees gerust, ik bedoelde niet dat ik er mee ga stoppen. 
ik hoop die laatste te kunnen vullen met wat leuke foto's van de clan met de spullen die dan intussen in huis zullen staan van de kerst, zoals de kerstboom.
ongetwijfeld dat Raya weer een grote interesse zal hebben voor de ballen in de boom. 
Nala heeft pech want dit jaar geen draadjes om kapot te bijten van figuren die bewegen en lampjes hebben. die heb ik voor dit jaar mij eigen niet aan gewaagd.
maar ik denk wel dat er iets leuke vast gelegd kan worden. 
wil ik jullie namens de clan weer bedanken voor jullie aandacht, een high poot en graag tot de volgende keer ..... 










 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...