woensdag 9 mei 2018

#postcrossing#104

hoi hoi, hier weer een nieuwe postcrossing van deze week.
en het was een rustig week.
er kwam genoeg door me brievenbus, voornamelijk de gebruikelijke maandelijkse rekeningen om te betalen of zat daar toch nog een kaartje tussen?
hier in Nederland mogen we weer een paar dagen genieten van mooie weer, het is lekker zonnig en de temperatuur is zo rond de 25 graden.
reden genoeg om me achtertuin maar eens wat op te ruimen, hoewel het over het algemeen te warm is om hier achter te zitten is het nu nog wel te doen en ik vind het heerlijk om zo in de ochtend lekker buiten me eerste kopje koffie van de dag te drinken.

er kwam een hele vreemde vraag bij me op: zouden er nou mensen zijn die aan postcrossing doen voor de postzegels?
ik bedoel, genoeg mensen die postzegels verzamelen, zouden ze om die reden dan ook aan postcrossig doen. je krijgt dan je kaart uit een land met een postzegel erop uit dat land.
om zich wel slim als je het zo doet.
in de loop der tijd heb ik aardig veel kaarten ontvangen en die zitten in een boek.
de postzegels laat ik er op zitten maar er zitten soms hele mooie bij.
ik verzamel ze niet maar daarom kan je sommige postzegels nog wel erg bijzonder vinden.
in oktober 2016 ontving ik een kaart uit Rusland met hier op hele mooie postzegels van verschillende kastelen en landhuizen uit Rusland.
de postzegel van de dinosaurus op een kaart uit Canada in mei 2017 was ook een hele mooie.
de de muziek postzegel uit Italie in december 2017 ook wel bijzonder.
misschien zou ik eens wat van die postzegels op de foto moeten zetten en met jullie delen?
misschien heb jij ook wel een postzegel die je erg mooi vond?

oké, zo als ik dus al eerder zei, het was rustig.
maar gisteren kwam dit kaartje nog binnen.
deze kaart komt uit Rusland en heeft er 14 dagen over gedaan om 2227 km te reizen voor dat ik heb dus had.
dit kaart heeft de afzendster tijdens haar vakantie in Georgië gekocht.
 en dan is er nog de kaart van postcrossing 103, vorige week, die ging naar Duitsland. na 601 km reizen kwam deze er met 6 dagen aan.
verder zijn nog aan het reizen, postcrossing 100 naar Wit-Rusland (29 dagen), postcrossing 101 naar Rusland (22 dagen) en postcrossing 102 naar Taiwan (14 dagen).

en dat brengt ons aan de kaart van deze week, voor de postzegel hoef je het niet te doen, vind ik zo zelf. de hedendaagse postzegels is vrij saai, al zeg ik het zelf.
maar deze kaart gaat naar de USA, en zal een afstand van 7766 km gaan afleggen voor deze Rembrandt zijn bestemming heeft bereikt.
de kaart is een afbeelding van de  "Nachtwacht" door de Nederlandse schilder Rembrandt van Rijn geschilderd in 1642.
het schilderij is terug te vinden hier in Nederland in het Rijksmuseum in Amsterdam.

en zo zijn we alweer bijna aan het einde van deze postcrossing.
een rustige week, en met de warmte van dit moment niet zo erg.
voor nu ga ik nog van dit weer genieten want je weet maar nooit hoe het morgen is?
hoe dan ook, we zijn aan het einde van deze postcrossing, ik bedank jullie weer voor de aandacht en als je tijd heb, zoek dan eens naar jouw bijzondere en leuke postzegel.
tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...