dinsdag 10 april 2018

stand van zaken, week 15

wondroos 
vorige week was er geen weblog door dat ik weer met wondroos zat.
in een eerder blog heb ik jullie hier al over vertelt.
inmiddels zijn we bijna anderhalve week verder en zit ik nog steeds met wondroos.
sinds gisteren heb ik een prachtige pleister op me been.
dit een ook weer een speciale pleister.
het midden van deze pleister is bewerkt met een stof die er voor zorgt dat de rommel die de ontsteking veroorzaakt wordt opgezogen.
reden dat dit zo nu is omdat ik, net net als vorig jaar, weer een blaasje had met rommel erin en je raad het zeker al, deze sprong kapot.
en een open wond van wondroos is niet fijn.
mede omdat deze rommel besmettelijk is voor iemand anders die ook wondjes heeft,
vandaar dus deze pleister.
op zich is het niet zo een hele grote wond en volgens de dokter ziet het er mooi uit. voor zo ver je dit mooi kan noemen.
de plek was al een litteken van vorig jaar en op deze plek heb ik het nu weer, dus ik denk dat het litteken er nog lelijker gaat uit zien dan dat het al deed. nou jammer dan!
ik kan hier verder ook weinig aan doen.
ik heb geprobeerd om het te voorkomen en dat is niet gelukt, hopelijk volgend jaar meer geluk.
ja, ik reken er maar op dat ik het volgende jaar weer ga krijgen.


examens
in tussen lopen de examens voor me dochter gewoon door.
vandaag heeft ze het Nederlands examen, digitaal, ja, zelfs de examens worden via een computer gemaakt en niet meer op papier.
volgende week nog wiskunde en biologie en dan zit het erop.
dan is het een lange wacht tot 13 juni, dan krijgt ze het telefoontje of ze is geslaagd of gezakt.
hoe dan ook, daarna moeten we naar de school, hopelijk om de papieren te ondertekenen voor de diploma uitreiking en andere om zo snel mogelijk her-examens te doen en als nog die diploma uitreiking meer te kunnen maken.
maar we gaan er als nog van uit dat het gewoon goed gaat en ze alles in een keer heeft gehaald.


gang opknappen
tja, het stond al wat langer op me lijst maar door omstandigheden kwam het er maar niet van.
nu ga ik dan toch even door zetten om de gang verder op te knappen.
de helft bij de trap gaat even nog niet, daar heb ik even wat meer gevorderde klus ervaring bij nodig maar de andere kant van me gang lukt me wel.
het behang gaat er nu verder af en dan kan ik gaan schilderen. muren en plafond.
en dan ziet me gang er weer wat beter uit dan nu.
ik neem me tijd, niet te snel willen andere krijg ik weer last van me schouder, ik werk boven me macht en wil nou ook niet weer problemen krijgen met me schouder.
er zullen wel foto's verschijnen in de toekomst en ander plaats ik misschien wel wat op instagram.

zo, weer een redelijk up date van hoe het nu is.
we draaien weer 100% mee, soms merk je wel dat je even rustig aan moet doen maar over het algemeen is alles wel weer bij het oude.
gelukkig maar, zo ziek zijn is niks, hoewel? als je bijna alleen maar slaapt krijg je daar ook niet zo heel veel van mee. hoogste denken dat er een knuffelbeer naar je zit te knipogen, maar dat kwam door de hoge koorts dat ik dat dacht te zien.

tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...