woensdag 25 april 2018

#postcrossing#102

hoi hoi,
hier weer een nieuwe postcrossing.
en het heeft dan even geduurd maar me geduld is beloont: ik had afgelopen week post!
daar zo meer over.
post krijgen schijnt ook een leuk onderwerp te zijn om over te schrijven in kinderboeken.
in een drukleven is dat momentje om even tot rust te komen juist zo een warm welkom en waarom dat niet combineren met een ander aangenaam iets: post krijgen.
er zijn verschillende boeken die hier over gaan.
bekijk de volgende link maar eens over dit onderwerp op het postcrossing blog:

 https://www.postcrossing.com/blog/2018/04/18/children-s-books-about-mail

of al de voorgestelde boeken ook in jouw taal te verkrijgen zijn zal je zelf even moet uitzoeken maar misschien vindt je wel andere leuke boeken over post om te lezen of voor te lezen.
mijn dochter is al iets te oud om voor te lezen maar ik zelf mag graag opgekruld op de bank liggen met mijn boek.
en jij? lees jij ook graag of niet?

en dan .... na ruim twee maanden kwam er weer een kaart op me deurmat vallen.
begrijp me niet verkeerd, dat het zo lang duurde voor ik weer postcrossing-post had maakt me verder niet zo veel uit, het komt wel goed en zie ... het klopt, je moet alleen soms gewoon wat geduld hebben. de laatste kaart die ik heb ontvangen dateert alweer van 23 februari 2018.
dit is het kaart wat ik heb ontvangen, deze kaart heeft in 7 dagen 7825 km afgelegd en komt uit de USA.
en dat is redelijk snel, lijkt me zo?
de meeste kaarten die ik in de richting van de USA doen er 2 tot 3 weken over.
maar ik ben na ruim 2 maanden niks te hebben gehad super blij met deze snel kaart uit de USA.
en daar bleef het niet bij, gisteren kwam deze super mooie kaart binnen vallen op de deurmat.
deze kaart is verstuurd vanuit Rusland en heeft 2227 km afgelegd in 12 dagen voor dat ik heb ontving.
en je raad het misschien wel ... deze heeft een like van me gekregen als favoriet. hij is echt super mooi.
bij indianen denk je gelijk aan Amerika, en ik ben dol op Amerika ... bepaalde delen van Amerika om precies te zijn.


maar van de kaarten die ik zelf heb verstuurd zijn er ook aangekomen.
de kaart uit postcrossing 98, die naar Taiwan ging is inmiddels ook aangekomen.
na 9624 km te hebben gereisd was deze kaart er in 32 dagen.

en dat brengt onze gelijk bij de kaart die deze week eruit is gegaan.
die gaat namelijk naar ... Taiwan.
erg toevallig dat de laatste kaart die kant op is aangekomen en er nu wederom een die richt is op gegaan.
deze kaart van onze koning en zijn gezin gaat 9579 km afreizen voor de ontvangster hem zal krijgen.
op de kaart heb ik iets geschreven over 27 april, dan vieren wij in Nederland koningsdag.
op deze dag viert heel Nederland zijn verjaardag.
ergens in Nederland brengt de koning dan ook een bezoek aan een stad of dorp. op deze dag worden er van alles gedaan als spelletjes voor de kinderen en marktjes voor de volwassenen.
oranje bitter is een drankje wat die dag rijkelijk zal vloeien, maar persoonlijk vind ik het niet zo lekker.

en zo komen we bijna aan het einde van deze postcrossing.
met a.s vrijdag dus de koningsdag die gevierd gaat worden.
hier op het dorp waar ik woon is het programma bijna standaard het zelfde ieder jaar.
voor de samenkomst van de scholen, die met gezang de dag openen hoef ik nooit ver weg, dat gebeurd hier aan de overkant bij het verenigingsgebouw.
de vlag word gehesen en waarschijnlijk zal er weer een wethouder van uit de gemeente een toesprak houden om deze dag te openen.
in de loop van de middag is er nog een vrij markt waar je van alles kan kopen.
meestal volg ik via de tv het verslag van de plaats die onze koning en zijn gezin bezoekt die dag.
en als er iets in de buurt is te doen wat mij wel leuk lijkt wil ik er nog wel eens naar toe gaan met mijn dochter.
maar voor mij geld het zelfde als de meeste Nederlands, het is een extra vrije dag, we hoeven niet te werken.
wil ik jullie weer bedanken voor de aandacht, voor de Nederlands onder jullie: fijne koningsdag!
tot het volgende blog .....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...