woensdag 8 november 2017

#postcrossing#81

hoi, hoi,
nieuwe week en een nieuwe postcrossing.

we beginnen als we schrijven met een kaart van standaard met "mijn naam is ... ".
op zich geen verkeerd begin maar wat ga je dan schrijven?
soms vragen mensen zelf om ergens over te vertellen.
vaak vertel ik iets over me dorp waar ik woon of iets wat die week is gebeurd.
maar soms is het ook best moeilijk om iets te vinden.
op het blog van postcrossing is nu te lezen over een idee wat je kunt gebruiken om over te gaan schrijven.
in de onderstaande link kom je op het blog hier over.

https://www.postcrossing.com/blog/2017/11/01/introducing-the-monthly-writing-prompts

van die quotes vind ik ook altijd wel leuk om te lezen of te schrijven.
van die kaarten waar quotes op staan vind ik ook altijd leuk en de kaart uit postcrossing 79 was zo een kaart. de ontvangster was er blij mee, zeker omdat ze een rot dag had gehad.
dus vind jij het ook lastig over wat je moet schrijven, lees dan het blog eens.
ik vind het echt een leuk idee.

dan wil ik nog even iets recht zetten.
ik kwam tot de ontdekking dat ik in postcrossing 79 iets was vergeten om te melden.
ik had het wel gehad over de kaarten die toen nog onderweg waren maar heb totaal niet meer verteld dat de kaart die in postcrossing 70 naar China ging inmiddels was expired, deze kan natuurlijk nog aankomen. binnen een jaar kan deze kaart nog worden geregistreerd.
dan de kaart van vorige week naar Finland, ja echt waar! die is al aangekomen, na 6 dagen en 1539 km te hebben gereisd was deze aangekomen.
dit was de tweede kaart naar Finland in de tijd dat ik dit nu doe, de vorige kaart was in het begin, ergens in mei 2016.
Deze kaart had er toen bijna 5 weken overgedaan voor die was aangekomen.

en dan terug naar de stand van deze week.
ik kreeg deze kaart in de bus uit Portugal, de kaart heeft in 43 dagen 1669 km gereisd voor ik hem had.
op de kaart staat een afbeelding van 'torre dos clérigos' in Porto.
onder leiding van de Italiaanse architect Nicholas Nasoni werd in 1754 aan de bouw van deze toren begonnen. in 1763 was de toren klaar.
nee, dat stond niet allemaal op de kaart maar heb het wel even opgezocht, ik hou wel van die oude gebouwen waar wat geschiedenis achter zit.



en dan de kaart van deze week.
deze kaart gaat naar Rusland en zal 3607 km moeten afleggen voor de ontvangster hem heeft.
zij wilde meer over mij weten en waar ik woon, dus geen quote meer over mezelf en waar ik woon.
dan viel me nog iets op, bij dit adres stond dan aangegeven dat het naar de Russian Federation moest maar soms staat er ook wel eens bij adressen gewoon Russia.
wat is nu het verschil hier van? waarom noem de ene het zo en de andere weer op een andere manier?
als iemand me dat kan uitleggen zou ik dat erg leuk vinden.
of is het net zo iets als Nederland en Holland, zelfde begrip maar andere benamingen.

en zo komen we weer bijna aan het einde van deze week.
met nog 6 weken ongeveer te gaan tot de kerst heb ik alvast wat kerstkaarten opgezocht om te gaan versturen.
de kaarten om te versturen naar me eigen familie en vrienden zijn al geschreven, nu nog de inmiddels wel bekende decemberzegels er op en ze zijn klaar om te versturen.
deze zegels zijn nog niet te koop, dus nog even wachten daar op. de kaarten zelf doe ik nooit voor 5 december op de bus. op 5 december is hier eerst nog sinterklaas, een Nederland kinderfeest waar de kinderen cadeautjes krijgen.
het lijkt op de kerstman maar het  verschil is dat sinterklaas het in of op je schoen legt en de kerstman onder de kerstboom.
voor deze week zeg ik dan weer: iedereen bedankt en graag tot volgende week ...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...