vrijdag 31 maart 2017

verandering door het internet

niemand zou ooit bezwijken door paniek van het echte leven, dingen leken zo gewoon en niemand stond er bij stil. zo was het en niet anders. dan heb ik het over het leven zonder internet.
tot dat het internet een rol ging spelen in het moderne leven!
gadgets en technologie een nieuwe rol in ons leven ging spelen, het is eigenlijk gewoon een onderdeel geworden van ons leven.
toch is het wel grappig om eens even terug te kijken naar dingen van toen en hoe ze nu gaan door de veranderingen van het internet.
ik heb er een paar voor je op een rijtje gezet. herkenbaar?

buiten spelen
oké, wees eerlijk! hoe vaak kwam jij te laat thuis voor het eten of werd je door een boze ouder van de straat geplukt?
bij mij kwam het zeker wekelijks voor en straf geven maakte voor mij niet zo uit.
het komt een enkele keer voor dat ik nu nog zie dat kinderen van de straat worden gehaald om dat ze te laat zijn.
tegenwoordig is de trend: hoe krijg ik me kind buiten?
wii of playstation, spelletjes spelen.
je kan je ook afvragen, hoe ver wil je dit als ouder laten gaan?
er lijkt me niks mis met gewoon lekker op straat spelen. oké eerlijk is eerlijk, hier waar ik woon is het lekker rustig en kan dat ook. in de grotere steden ligt dat weer anders.

koken
ja, absoluut schuld aan! hahaha ....
zeker toen ik pas op me eigen woonde. ik hing regelmatig aan de telefoon om iets te vragen, aan me pa of tante. ( mijn moeder is overleden toen ik 12 jaar was)
en nu ben ik ouder (zucht), heb zelf een dochter en die kookt ook graag ... met een I-pad erbij waar via you tube een video word gedraaid hoe ze stap voor stap haar gerecht moet maken.
oké, niet altijd doet ze dat zo, maar veel is tegenwoordig wel terug te vinden in van die zelf hulp video's.

hulp vragen
zeker ook herkenbaar.
hoewel ik nooit heb kunnen begrepen waarom mensen de voorraad wc papier in de kast hebben staan en niet gewoon bij de wc zelf?
je kon dus soms mee genieten van je buurman die zijn wederhelft aan riep voor een nieuwe rol.
het gebeurd nog steeds, alleen leven we tegenwoordig in het tijdperk waar-ik-ga-gaat-mijn-mobiel-ook!
en we whats appen wat af met elkaar dus ook lekker makkelijk om dan zo even een nieuwe rol te vragen.

tv kijken
dallas, dynasty of falcon crest waren van die serie's die ik keek.
nee, je hoeft niet op netflix te zoeken, daar vindt je ze niet!
je voelt hem al aankomen ... vroeger keek je vol spanning uit naar de nieuwe aflevering, een uurtje aan de buis gekluisterd en dan weer een week wachten.
nu, ... we kijken een compleet seizoen op netflix en zijn dan nog sacherijnig ook als we het volgende seizoen niet kunnen kijken.

jaloers
sorry, heren maar dat is nou de harde waarheid van ons vrouwen, oké uitzonderingen zijn er.
maar je kan er op blijven rekenen dat we jullie gedrag onder de loep blijven nemen.
deden we het eerst op straat omdat je zo nodig die ene vrouw moest na staren ... doen we het nu door je internetsporen na te gaan.
want die ene vrouw op instagram post te veel van die foto's waar wij het nut niet van zien en waarom like je wel die van haar en niet die van mij? je voelt hem al aankomen: in als wat je doet zien wij vrouwen weer een puntje waarop we denken dat je ons bedriegt. nogmaals niet alle vrouwen zijn zo maar vele onder ons willen de zekerheid dat jij bij haar hoort.

tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...