woensdag 22 november 2017

#postcrossing#83

hoi hoi,
we hebben weer een nieuwe week, dus ook weer een nieuwe postcrossing.
deze week is de aankomst van Sinterklaas geweest. deze man heeft wel iets weg van de kerstman maar heeft geen elfjes maar zwarte pieten als hulpjes. dit is voornamelijk gericht op kleine kinderen die snoep en cadeautjes krijgen.
dan is er ook al heel lang gezeur rond de verschijning van zwarte piet. daar ga ik je verder niet mee vervelen.
na de sinterklaas krijgen we hier in Nederland ook gewoon kerst, en daar richt ik me nu eigenlijk al een beetje op.
de kerstkaarten zijn al geschreven daar moeten alleen nog van die speciale decemberzegels op.
dit zijn de zegels voor dit jaar.
je koop deze per vel van 20 stuks, je kan er natuurlijk ook meerdere velletjes van kopen. het is geheel aan je eigen en hoeveel je er nodig hebt.
ik heb aan 1 vel wel genoeg.
ik wacht altijd wel tot na 5 december om me kaarten op de bus te gooien, dan is sinterklaas weg.
ik heb er niks mee maar vind wel dat je voor de kleine kinderen het respect kan opbrengen om kerst even op wacht te zetten tot na dit feest.
maar als we dan dat hebben gehad ga ik 100% in op de kerst.

oké, het is weer even rustig na de vloed kaarten van vorige week maar er kwam er toch nog eentje binnen op de deurmat.
vorige week kwam deze super leuke kaart binnen.
afkomstig uit Nieuw Zeeland en heeft 18.344 km afgelegd in 17 dagen.
de kaart lijkt te zijn geschreven vanuit het oogpunt van de kat Gordon en Gordon is duidelijk niet zo blij met de 2 honden die bij hem in huis wonen.
het liefst wenst hij dat ze weg gaan.
het is echt super leuke geschreven en zou zo gebruikt kunnen worden voor een boek met verhaaltjes.
verhaaltjes van Gordon the great.

de kaart van vorige week naar Duitsland is naar 5 dagen en 568 km te hebben gereisd aan gekomen.
er zijn ook nog kaarten onderweg, uit postcrossing 77 naar de USA, nu 42 dagen onderweg.
en uit postcrossing 81 naar Rusland, nu 15 dagen onderweg.
en daar komt deze week nog een kaartje bij.

deze kaart gaat naar .... Taiwan.
de kaart zal 9540 km afleggen voor hij daar ergens aan gaat komen.
en omdat dit toch wel een week of 4 á 5 kan duren heb ik gekozen voor een kaart met een kersttintje eraan.
hoewel ik ergens heb gelezen dat kerst in Taiwan niet echt een vrije dag is waar ze met familie bij elkaar komen.
ik hoop dat ik het mis heb? je zou toch aannemen dat kerst overal ter wereld word gevierd, op wat voor manier dan ook.

en zo komen we alweer bijna aan het einde van postcrossing van deze week.
met nog een kleine 4 weken te gaan tot aan de kerstvakantie.
dan is er twee weken geen postcrossing, er is dan 2 weken geen blog online.
van 22 december 2017 tm 7 januari 2018 geen blog online!
in de week voor en na de vakantie zal er dan weer 2 kaarten uit gaan in plaats van één.
binnenkort meer hier over.
voor nu wil ik jullie allemaal weer bedanken voor jullie aandacht en graag tot volgende week ...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...