donderdag 16 november 2017

kattenstreken#7


met drie katten in huis is het beslist niet saai.
en ze kunnen heel lief zijn maar soms .... soms hebben ze van die momenten dat je ze uit hun bol gaan.
je kan ze waarschuwen maar dat help niet altijd en soms doen ze dingen en die blijven ze doen tot vervelends toe.
regelmatig ga ik dit delen met jullie wat ze weer hebben gedaan.
ik hoop van die momenten iets te kunnen laten zien met een foto of misschien een filmpje.
Dit zijn Rambo, Frodo en Nala, en dit zijn de verhalen uit hun leventje.

laat je niet misleiden door hun schattige kopjes!



we zijn inmiddels alweer een kleine maand verder na dat we afscheid moesten nemen van onze hond Isa.
het was voor iedereen raar dat ze er niet meer was en de katten hebben toch wel even lopen zoeken.
vooral Rambo was gewoon triest om te zien, die heeft toch wel een dag of twee in de bench gelegen, bijna ziek van gemis zou ik willen zeggen. eten en drinken deed hij erg weinig.
ik was niet van plan om nog een andere hond te nemen, me dochter dacht daar anders over, het gemis van een hond raakte haar best wel om eerlijk te zijn.
dus ging de spaarpot op zijn kop en met wat afspraken met mij te hebben gemaakt kwam Beertje in huis, een Tibetaanse spaniël en hij is bijna 2 jaar oud.
meer over Beertje heb ik eerder deze week al in een blog beschreven.

voor de katten was het wennen, na 2 dagen ging het met Frodo al heel goed, Nala was nog voorzichtig maar loopt hem nu soms uit te dagen, dus je raad het al: spelende hond en kat door het huis.
trappen lopen gaat wat moeilijk en Nala heeft het dus al voor elkaar gekregen dat Beertje van de trap af kwam rollen in het spelletje om Nala te vangen.
dat doet hij geen tweede keer meer en Nala probeert hem nu uit te dagen door op te trap te gaan zitten.
het balletje van Beertje is ook wel interessant maar voorlopig krijgt hij geen kans om daar mee te spelen.
natuurlijk blijft hij het proberen, deze foto is van afgelopen week.
Beertje ligt in zijn mandje met zijn bal en Nala probeerde om te bal ook te pakken te krijgen. zonder succes kan ik je zeggen.
het balletje is al in de klauwen van Nala te recht gekomen en dan is het even een dolle boel, bal vliegt door het hele huis, en vaal eindigd die in de keuken in de bak met water.
tja, wat Nala met water heeft weten we niet maar vaak beland waar hij mee speelt in de waterbak.
Rambo is een beetje de eikel van het stel, het gaat al beter maar heeft het vooral op zijn mand voorzien, en het is zielig maar tegen kattenklauw begin je niks. het gaat gelukkig al beter maar soms moet Rambo even zij klauw uitzetten op de toon te zetten dat hij boven Beertje staat.
het mandje van Beertje is iets waar hij graag in wil kruipen, als we thuis komen zit hij in de mand van de hond.
ook is het een sport om zo te gaan liggen dat Beertje hem kan zien.
als ik aan het werkt ben op de laptop ligt Beertje op de stoel naast me en je kan er donder op zeggen dat Rambo dan op de grond er voor gaat liggen.
ik wil niet zeggen dat Beertje bang is voor hem maar met enige voorzichtigheid loopt hij wel lang hem heen.
de oude bench van Isa was verboden terrein, daar mocht Beertje absoluut niet in van Rambo.
nu is het zo dat Rambo in de mand van Beertje ligt en Beertje in de bench.
de bench was een plek waar Rambo altijd samen met Isa lag, dus dat het nu allemaal zo gaat is op zich niet verkeerd.
ik keur het gedrag niet goed maar laten ze maar wat meer aan elkaar wennen.
dat gaat steeds beter, Rambo zit nu vaak al bij de voordeur te wachten als ik of me dochter met de hond naar buiten zijn gegaan. en net als bij Isa probeert hij dan kopjes te geven maar Beertje heeft daar niet echt zin in. of dit komt door het eerder gedrag?
misschien na verloop van tijd dat het dan wel oké is.
Frodo is denk ik nog de makkelijkste van het stel, vind het allemaal wel best. doe zijn eigen gangetje en kijkt verder niet om naar de hond.
behalve als de kast s'avond open gaat en Beertje zo een kluifstok krijgt, dan zit Frodo, en de rest er ook, dan willen ze van die kattensnoepjes.
daar zit ook wel weer een leuk verhaal achter met Rambo, maar dat vertel ik je een andere keer.

tot de volgende keer,
poot van Rambo, Frodo en Nala








Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...